Pytanie
Organ dotujący w wyniku kontroli przeprowadzonej w placówce niepublicznej (szkole) stwierdził, że część dotacji została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem i podlega zwrotowi. Sprawa dotyczy części dotacji za rok 2008 i 2009. W związku z powyższym zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania i wydania decyzji o zwrocie. Równocześnie art. 113 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisów wprowadzających ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) - dalej u.p.w.f.p. stwierdza, że dotacje udzielone przed dniem wejścia w życie nowej ustawy o finansach publicznych – 1 stycznia 2010 r. podlegają zwrotowi na podstawie dotychczasowych przepisów m.in. z zastosowaniem art. 145 ust. 6 nieobowiązującej już ustawy o finansach publicznych. Z uwagi na to, którą ustawę należy stosować i regulację prawną: poprzednią ustawę o finansach publicznych, czy art. 252 ust. 1 pkt 1 u.f.p.?
Ponadto czy postępowanie powinno być prowadzone w trybie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego pod względem formalno-prawnym, zaś merytorycznie w oparciu o dział III ustawy ordynacja podatkowa – art. 67 nowej ustawy o finansach publicznych, czy też w trybie tylko ordynacji podatkowej art. 146 ust. 3 i 4 poprzedniej ustawy, zarówno pod względem formalno-prawnym jak i merytorycznym?