Pytanie
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą figuruje w rejestrach starostwa jako właściciel środków transportowych. Podatnik wymeldował się z gminy w 2010 r. i obecnie na terenie innej gminy ma zarejestrowaną działalność gospodarczą. Pojazdy natomiast w rejestrach starostwa wciąż figurują na nazwisko podatnika z poprzednim miejscem zameldowania (podatnik nie zgłosił zmiany miejsca zameldowania). Podatnik nie odbiera korespondencji więc nie ma możliwości złożenia przez niego wyjaśnień i przedstawienia odpowiednich dokumentów.
Kto jest właściwym organem do określenia zobowiązania w podatku od środków transportowych?
Czy gmina, na której podatnik jest obecnie zameldowany, czy też gmina, na której terenie są zarejestrowane pojazdy według ewidencji starostwa?
Jak prawidłowo przenieść odpowiedzialność organu na inną gminę, czy należy przeprowadzać postępowanie, czy wystarczające będzie pismo skierowane do danej gminy (organu podatkowego) informujące o podatniku?