Szacowany koszt inwestycji to 60,3 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 51 mln zł.
Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Warszawie - poinformowała Karolina Bierdzińska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ).
Zdaniem pełniącego obowiązki prezesa zarządu ZMPSiŚ Krzysztofa Sadowskiego, place uporządkują ruch kołowy w portach, zwiększą bezpieczeństwo i jakość przeładunków a także poprawią konkurencyjności kompleksu portowego Szczecin-Świnoujście.
Inwestycja ma także skrócić czas oczekiwania na rozładunek i załadunek pojazdów ciężarowych. Na wszystkich placach wprowadzony zostanie monitoring samochodów.
Powstaną dwa nowe place dla samochodów ciężarowych w Szczecinie i dwa w Świnoujściu. Ponadto w Szczecinie zmodernizowany zostanie istniejący plac dla samochodów osobowych przy ul. Bytomskiej w sąsiedztwie głównego budynku ZMPSiŚ. Inwestycja obejmie łącznie pięć placów o całkowitej powierzchni ponad dziewięciu hektarów. W obu portach będzie łącznie 585 miejsc postojowych, w tym 183 dla samochodów osobowych.
Wykonawca inwestycji ma zostać wybrany w przetargu w pierwszym kwartale przyszłego roku. Prace mają rozpocząć się w połowie 2014 r. a zakończyć w 2015 r.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.