Pytanie
Nasza spółka sprzedaje towar wraz z usługą montażu. Jest to np.. usługa montażu zakupionych w Spółce okien, drzwi, rolet itp. W przypadku wykonania takich usług obowiązek podatkowy powstaje w momencie zapłaty za usługę lub po 30 dniach od wykonania usługi, jeśli wcześniej nie nastąpiła zapłata. Dość często bywa, że w naszym imieniu zapłatę za wykonaną usługę otrzymuje monter, który nie jest naszym pracownikiem, a jedynie naszym podwykonawcą. Monter przyjeżdża do Spółki raz w tygodniu po zlecenia i towar do montażu i przy okazji wpłaca do naszej kasy otrzymane płatności od klientów.
Kiedy powstanie obowiązek podatkowy: w momencie wpłaty przez współpracującego montera pieniędzy do kasy Spółki, czy w momencie otrzymania płatności przez montera od klienta w chwili podpisywania protokołu zdawczo-odbiorczego?