Pytanie
Podatnikowi z każdym miesiącem wzrasta liczba wystawianych faktur VAT sprzedaży. W związku z tym wraz z obsługującym go biurem rachunkowym rozważają uproszczenie dokonywania zapisów w PKPiR (do tej pory w PKPiR księgowane były wszystkie faktury VAT sprzedaży).
1) klient prowadzi ewidencję sprzedaży (jako podatnik VAT) - na swoim programie - biuro jednym zapisem przenosi dane z tego wydrukowanego rejestru do PKPiR,
2) biuro prowadzi na swoim programie dodatkowy rejestr wystawionych przez podatnika faktur korygujących sprzedaż, gdyż podatnik obawia się, że przeoczy właściwy moment ujęcia faktury korygującej w rejestrze sprzedaży - dane te są przenoszone także jednym zapisem do PKPiR,
3) biuro prowadzi także na swoim programie, tzw. rejestr transakcji unijnych (zarówno dot. zakupów jak i sprzedaży), ale z tego rejestru dane będą przenoszone do PKPiR pojedynczo - tzn. każda transakcja osobno,
4) dane wymienione w pkt 1 i w pkt 2 są przenoszone do PKPiR jednym zapisem i korygowane o np. wystawione a nieujęte w rejestrze VAT (bo nie ma potwierdzenia odbioru) faktury korygujące, faktury dokumentujące pobrane zaliczki, itp.
Czy prawidłowym będzie powyżej wymienione postępowanie?