Pytanie
Pracownicy administracyjno-biurowi zajmujący się obsługą klientów (niezatrudnieni w call center) prowadzą rozmowy telefoniczne z klientami, fabrykami, przewoźnikami, korzystając z zestawów słuchawkowych.
Jak przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego, uwzględniającą narażenie na hałas?
Ile godzin dziennie, tygodniowo, miesięcznie muszą oni pracować "na telefonie", aby móc mówić o narażeniu na hałas?
Czy powinno wykonać się pomiary poziomu hałasu?
Pracownicy zespołu szkolącego prowadzą szkolenia, trwające od 2 do 8 godzin. Szkolenia odbywają się z różną częstotliwością, jednak niekiedy odbywają się cały tydzień. Czasem przerwa między szkoleniami trwa nawet miesiąc, gdyż poza prowadzeniem szkoleń trenerzy przygotowują się do nich i wykonują inne zadania.
Kiedy można mówić, że dany pracownik wykonuje pracę wymagającą stałego i długotrwałego wysiłku głosowego?
Kiedy powinna zostać podjęta decyzja o uwzględnieniu powyższych czynników w ocenie ryzyka zawodowego?