Pytanie
Obywatel Polski mieszka w Londynie 3 lata i pracuje tam w firmie angielskiej. Firma polska chce zatrudnić tego Polaka w firmie polskiej na 0,3 etatu z wynagrodzeniem brutto 600 funtów i jako przedstawiciel handlowy szukałby klientów - odbiorców wyrobów na terenie Londynu i poza nim: na terenie Anglii. W umowie o pracę z firmą polską Polak ten ma wpisane miejsce pracy Londyn - miejsce jego zamieszkania. Firma polska nie ma w Londynie żadnej filii ani oddziału. Polak ten będzie odbywał również podróże służbowe poza Londyn oraz okresowo będzie przyjeżdżał do siedziby firmy w Polsce.
Co z podatkiem dochodowym i składkami społecznymi - czy pracodawca jest zobowiązany do ich pobierania i odprowadzania według przepisów polskich?
Jak należy rozliczyć delegacje służbowe poza Londyn do innej miejscowości w Anglii, a jak w przypadku przyjazdu do Polski do siedziby firmy polskiej?
W firmie polskiej delegacje rozliczane są według rozporządzeń obowiązujących dla "budżetówki".
Jakich formalności należy dopełnić w Urzędzie Skarbowym i ZUS?