Pytanie
Nasza firma zamierza brać udział w organizowaniu konkursów, które mają wypromować markę i znajomość naszych produktów wśród potencjalnych klientów. Wartość pojedynczej nagrody nie przekracza 760 zł. Tych nagród będzie 4. Zwycięscy będą wyłonieni przez komisję oceniającą nadesłane pliki, a nagrody zostaną wysłane na adresy podane mailem przez wyłonionych zwycięzców. Konkurs jest umieszczony na ich stronie internetowej.
Jak najlepiej rozwiązać kwestie opodatkowania nagród, jeżeli nie mamy do czynienia z umieszczeniem konkursu w mediach (radio, telewizja, prasa, portal internetowy)?
Czy my jako firma powinniśmy wysyłać te nagrody (ale wtedy oprócz nagrody również my musimy pokryć podatek od nagród a wygranym wysłać PIT i oni powinni zapłacić podatek od nieodpłatnych świadczeń) albo najpierw sprzedać je firmie przeprowadzającej konkurs i to oni zajmą się ich rozesłaniem (w tym momencie nie mamy żadnych PIT-ów, wtedy druga strona musi to rozwiązać)?