W lutym 2012 roku na ulicach Warszawy mają pojawić się elektryczne taksówki. Koszt przejechania kilometra samochodem elektrycznym jest dziesięć raz mniejszy niż w napędzanych silnikiem benzynowym, ale takie pojazdy są dużo droższe od zwykłych.
Nowa korporacja taksówek EcoCar System w połowie lutego chce na stołeczne ulice wysłać 130 ekologicznych pojazdów – 15 samochodów elektrycznych oraz 115 napędzanych gazem LPG. Do końca 2012 roku korporacja planuje dysponować 500 pojazdami w tym 150 elektrycznymi. Kilka pojazdów przeszło już konwersję układu napędowego ze spalinowego na elektryczny. Ekologiczne samochody będą pomalowane na biało-zielone barwy.
Choć koszt przejechania kilometra autem elektrycznym jest dziesięć razy niższy, to dużo wyższy jest koszt zakupu takiego pojazdu. Przeróbka samochodu na elektryczny kosztuje około 70 tys. złotych. Dlatego też kilometr w taksówce elektrycznej ma kosztować 2,20 zł. W Warszawie nie jest to najwyższa stawka, ale jest to też niewiele mniej od najdroższych korporacji.
W Polsce to pierwsze takie przedsięwzięcie, w którym korporacja decyduje się na wyłącznie elektryczne pojazdy. Dotychczas po Warszawie i Łodzi jeździły hybrydowe toyoty prius. Ekologiczne taksówki jeżdżą po ulicach miast europejskich, ale nadal są to najczęściej pojazdy hybrydowe lub na gaz LPG. Europejskie stolice inwestują również w samoobsługowe wypożyczalnie elektrycznych samochodów.
Opracowanie: Łukasz Matłacz
Źródło: www.euractiv.pl, stan z dnia 29 grudnia 2011 r.
Data publikacji: 29 grudnia 2011 r.
Nowa korporacja taksówek EcoCar System w połowie lutego chce na stołeczne ulice wysłać 130 ekologicznych pojazdów – 15 samochodów elektrycznych oraz 115 napędzanych gazem LPG. Do końca 2012 roku korporacja planuje dysponować 500 pojazdami w tym 150 elektrycznymi. Kilka pojazdów przeszło już konwersję układu napędowego ze spalinowego na elektryczny. Ekologiczne samochody będą pomalowane na biało-zielone barwy.
Choć koszt przejechania kilometra autem elektrycznym jest dziesięć razy niższy, to dużo wyższy jest koszt zakupu takiego pojazdu. Przeróbka samochodu na elektryczny kosztuje około 70 tys. złotych. Dlatego też kilometr w taksówce elektrycznej ma kosztować 2,20 zł. W Warszawie nie jest to najwyższa stawka, ale jest to też niewiele mniej od najdroższych korporacji.
W Polsce to pierwsze takie przedsięwzięcie, w którym korporacja decyduje się na wyłącznie elektryczne pojazdy. Dotychczas po Warszawie i Łodzi jeździły hybrydowe toyoty prius. Ekologiczne taksówki jeżdżą po ulicach miast europejskich, ale nadal są to najczęściej pojazdy hybrydowe lub na gaz LPG. Europejskie stolice inwestują również w samoobsługowe wypożyczalnie elektrycznych samochodów.
Opracowanie: Łukasz Matłacz
Źródło: www.euractiv.pl, stan z dnia 29 grudnia 2011 r.
Data publikacji: 29 grudnia 2011 r.