Pytanie
W myśl art. 9l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.) - dalej u.u.c.p.g., prowadzący regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych jest obowiązany zawrzeć umowę na zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych lub pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania ze wszystkimi podmiotami odbierającymi odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy wykonują swoją działalność w ramach regionu gospodarki odpadami komunalnymi. Tak więc umowa jest zawierana z przedsiębiorcą. Na potwierdzenie faktu, że dany przedsiębiorca może dostarczać odpady na teren instalacji prowadzący instalację wymaga okazania się wpisami do rejestru działalności regulowanej.
Czy prowadzący instalację ma obowiązek prowadzić rejestr dla każdego z przedsiębiorców przekazujących odpady z podziałem na gminy?
Taki obowiązek nie wynika bezpośrednio z ustawy.
Czy podmiot odbierający odpady ma obowiązek podczas przekazywania ich do instalacji regionalnej wskazać, z jakiej gminy te odpady pochodzą, jeśli wcześniej oświadczył, że odbiera odpady z danego regionu i okazał wpisy do rejestru działalności regulowanej?
Jeżeli podmiot prowadzący regionalną instalację przyjmuje odpady od jednego przedsiębiorcy, który odbiera je z terenu kilku gmin, to jakimi dokumentami ma okazać się w przypadku realizacji zapisów art. 9p u.u.c.p.g.?