Pytanie
Przedszkole publiczne prowadzone przez stowarzyszenie otrzymuje dotacje na podstawie art. 80 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) - dalej u.s.o. Zgodnie z uchwałą rady gminy, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca dyrektor przedszkola przekazuje informację o aktualnej liczbie uczniów. W październiku dyrektor wykazał dziecko, które według naszych informacji do przedszkola już nie chodziło (posiadamy pisemne oświadczenie matki dziecka, że dziecko do przedszkola już nie uczęszczało, a o tym, że dziecko nie będzie już chodziło do tego przedszkola poinformowała telefonicznie pracownika szkoły pod koniec września z prośbą o przekazanie dyrektorowi tej informacji). Od 22 października dziecko uczęszcza do innego publicznego przedszkola. Dyrektor został wezwany do złożenia korekty, ale tego nie zrobił twierdząc, że dziecko do dnia 19 października do przedszkola uczęszczało.
Czy można w tej sytuacji odmówić przekazania dotacji według liczby uczniów wskazanych we wniosku? Jeśli tak to w jakiej formie?