Mechanizm kampanii jest prosty: wystarczy zrobić sobie zdjęcie z kartką, na której w jednym do dwóch zdań pochwalimy się swoją przedsiębiorczą działalnością. Chcemy burzyć negatywny stereotyp, twierdzący, że przedsiębiorcy działają wyłącznie dla zysku, często z naruszeniem prawa czy dobrych obyczajów. To niesprawiedliwe i krzywdzące uogólnienie. Warto pamiętać, że to właśnie przedsiębiorcy tworzą większość miejsc pracy w naszym kraju, a swoją działalnością przyczyniają się do rozwoju lokalnych społeczności i całej polskiej gospodarki – mówi Jakub Gontarek z Fundacji ŚTP.
Bycie przedsiębiorcą to powód do dumy
Zainicjowana w połowie lipca przez Fundację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości i Forum Młodych Lewiatan kampania Twarze przedsiębiorczości zyskuje coraz szersze poparcie. Już kilkudziesięciu polskich przedsiębiorców zgłosiło swój udział, pokazując, że bycie przedsiębiorcą to powód do dumy.
Każdy przedsiębiorca to oddzielna, często unikalna historia. Z drugiej strony przedsiębiorcy, szczególnie ci działający na mniejszą skalę, to także ludzie tacy jak my: zmagający się z wieloma trudnościami, mający lepsze i gorsze chwile, nierzadko utrzymujący całe rodziny. Postanowiliśmy pokazać, że to ludzie z pasją, którzy często wiele zaryzykowali, aby znaleźć się tam, gdzie są obecnie. Ich opowieści o przebytych zmaganiach, o wartościach, którymi się kierują i o tym, dlaczego nie zamieniliby swojej pracy na żadną inną, mogłyby zainteresować niejednego, zagubionego na rynku pracy Polaka – dodaje Adam Kądziela, koordynator projektu.
Najciekawsze historie znajdą się w formie filmów na stronie www.twarzeprzedsiebiorczosci.pl oraz na kanale Youtube. W pierwszym odcinku prezentujemy sylwetkę Romana Modzelewskiego, legendy warszawskiej gastronomii, właściciela „Przekąsek u Romana”. Ale to nie wszystko: tych, którzy najbardziej zasługują na uznanie, będziemy nagradzać. Już za kilka tygodni ruszy konkurs Twarze Przedsiębiorczości, który pozwoli nam wyłonić przedsiębiorców w kategoriach takich jak: „młody przedsiębiorca”, „przedsiębiorca wspierający młodych”, „instytucja wspierająca przedsiębiorczość” czy „odważny przedsiębiorca”. Nagrody zostaną wręczone podczas inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w listopadzie. Do udziału w konkursie będziemy zachęcać bohaterów naszej kampanii społecznej, ale nie tylko. Zależy nam na odnalezieniu przedsiębiorców – lokalnych bohaterów, którzy swoją pracą i pasją przynoszą chlubę sobie i swojej firmie – dodaje Kądziela.