Obecnie mamy prawie 3,1 tys, km autostrad i dróg ekspresowych, czyli cztery razy więcej niż w roku akcesji Polski do Unii Europejskiej. Jednakże w debacie publicznej pojawiają się głosy, że gdybyśmy nie przesadzali z rozwiązaniami projektowymi, moglibyśmy zbudować ich więcej. – Z rozmów z branżą wynika, że na materiałach, technologii i rozwiązaniach inżynierskich można było zaoszczędzić ok. 20 proc. – mówi na łamach "Dziennika Gazety Prawnej", Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych „Tor".
Unia nadal dofinansowuje nasze inwestycje drogowe, ale pieniędzy jest za mało w stosunku do potrzeb. "Które trasy z rządowych planów wypadną – tego resort infrastruktury na razie nie ujawnia" - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Więcej w "DGP" >>>
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna