Nadanie statutu Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.

ZARZĄDZENIE Nr 37
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 14 czerwca 2011 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych

Na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (Dz. U. z 2019 r. poz. 662) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT

URZĘDU REJESTRACJI PRODUKTÓW LECZNICZYCH,

WYROBÓW MEDYCZNYCH I PRODUKTÓW BIOBÓJCZYCH
§  1. 
1. 
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, zwanego dalej "Prezesem Urzędu".
2. 
Siedzibą Urzędu jest miasto stołeczne Warszawa.
§  2. 
Prezesa Urzędu, w przypadku czasowej niemożności wykonywania zadań lub w czasie jego nieobecności, zastępuje wyznaczony przez niego Wiceprezes Urzędu.
§  3. 
1. 
W skład Urzędu wchodzą:
1)
departamenty - do realizacji merytorycznych zadań Urzędu;
2)
biura - do realizacji zadań w zakresie obsługi Urzędu;
3) 1
 (uchylony);
4)
samodzielne stanowisko - do realizacji zadań w zakresie audytu wewnętrznego i kontroli.
2. 
Pracami komórek, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, kierują dyrektorzy i ich zastępcy.
3.  2
 (uchylony).
4. 
(uchylony).
§  4. 
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) 3
 (uchylony);
2)
Departament Badań Klinicznych Produktów Leczniczych;
3)
Departament Farmakopei;
3a)
Departament Informacji o Produktach Biobójczych oraz Wyrobach Poddanych Działaniu Produktów Biobójczych;
4)
Departament Informacji o Wyrobach Medycznych;
5)
Departament Inspekcji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych;
6)
Departament Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych;
7)
Departament Nadzoru i Badań Klinicznych Wyrobów Medycznych;
8)
Departament Oceny Dokumentacji i Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych Weterynaryjnych;
9)
(uchylony);
10)
Departament Oceny Dokumentacji Produktów Leczniczych;
11)
Departament Prawny;
12)
Departament Rejestracji i Badań Klinicznych Produktów Leczniczych Weterynaryjnych;
13)
Departament Rejestracji i Oceny Dokumentacji Produktów Biobójczych;
14)
Departament Rejestracji Produktów Leczniczych;
15)
Departament Rejestru i Importu Równoległego Produktów Leczniczych;
16)
(uchylony);
17)
Departament Zmian Porejestracyjnych i Rerejestracji Produktów Leczniczych;
17a) 4
 Departament Współpracy Międzynarodowej;
18)
Biuro Dyrektora Generalnego;
18a) 5
 Biuro Prezesa;
18b) 6
 Biuro Organizacji i Jakości;
18c) 7
 Biuro Informatyki;
19)
Biuro Administracyjno-Gospodarcze;
20)
Biuro Finansowo-Księgowe;
20a)
Samodzielne Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego i Kontroli;
21)
(uchylony);
22)
(uchylony);
23)
(uchylony).
§  5. 
Zakres zadań komórek organizacyjnych Urzędu oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny ustalony przez Prezesa Urzędu.
1 Załącznik § 3 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
2 Załącznik § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
3 Załącznik § 4 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
4 Załącznik § 4 pkt 17a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
5 Załącznik § 4 pkt 18a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
6 Załącznik § 4 pkt 18b dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.
7 Załącznik § 4 pkt 18c dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 63 z dnia 11 czerwca 2024 r. (M.P.2024.466) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 lipca 2024 r.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2019.681 t.j.

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
Data aktu: 14/06/2011
Data ogłoszenia: 16/07/2019
Data wejścia w życie: 21/06/2011