Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Oświaty.

UCHWAŁA Nr 462
RADY MINISTRÓW
z dnia 4 czerwca 1952 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Oświaty.

§  1.
Ministerstwu Oświaty nadaje się tymczasowy statut organizacyjny w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Oświaty.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA OŚWIATY

§ 1.
Ministerstwo Oświaty składa się z następujących komórek organizacyjnych:

Gabinetu Ministra,

Departamentu Kadr i Zatrudnienia,

Departamentu Administracyjno-Finansowego,

Departamentu Planowania,

Departamentu Inwestycji,

Departamentu Przedszkoli,

Departamentu Szkolnictwa Ogólnokształcącego,

Departamentu Oświaty Dorosłych,

Departamentu Opieki nad Dzieckiem,

Departamentu Wychowania Pozaszkolnego,

Departamentu Kształcenia i Doskonalenia Kadr,

Departamentu Wychowania Fizycznego i Sportu,

Departamentu Kontroli,

Samodzielnego Wydziału Oceny Książek Szkolnych,

Samodzielnego Wydziału Bibliotek Szkolnych i Pedagogicznych,

Zarządu Przemysłu Szkolnego.

§  2.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Prawnego,

Samodzielnego Referatu Skarg i Zażaleń,

Kancelarii Tajnej,

Biblioteki Ministerstwa.

§  3.
Departament Kadr i Zatrudnienia składa się z:

Wydziału Zatrudnienia i Płac,

Wydziału Kadr,

Wydziału Socjalnego,

Wydziału Planowego Zatrudniania Absolwentów,

Samodzielnego Referatu Ewidencji,

Samodzielnego Referatu Dyscyplinarnego.

§  4.
Departament Administracyjno-Finansowy składa się z:

Wydziału Administracyjnego,

Wydziału Finansowego,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Zaopatrzenia,

Kancelarii Głównej.

§  5.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planu i Budżetu Szkolnictwa Ogólnokształcącego,

Wydziału Planu i Budżetu Szkolnictwa Wyższego i Zawodowego,

Wydziału Planu i Budżetu Urządzeń Socjalnych i Kulturalnych,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki.

§  6.
Departament Inwestycji składa się z:

Wydziału Studiów i Norm,

Wydziału Planowania Inwestycyjnego,

Wydziału Wykonawstwa Inwestycji,

Wydziału Remontów i Wyposażenia.

§  7.
Departament Przedszkoli składa się z:

Wydziału Administracji Przedszkoli,

Wydziału Nadzoru Pedagogicznego.

§  8.
Departament Szkolnictwa Ogólnokształcącego składa się z:

Wydziału Sieci Szkolnictwa,

Wydziału Szkolnictwa Podstawowego,

Wydziału Szkolnictwa Licealnego,

Wydziału Szkolnictwa Specjalnego,

Wydziału Szkół z Niepolskim Językiem Nauczania,

Wydziału Internatów i Stypendiów,

Samodzielnego Referatu Prac Dydaktyczno-Programowych.

§  9.
Departament Oświaty Dorosłych składa się z:

Wydziału Szkolnictwa dla Pracujących,

Wydziału Kursów Masowych,

Wydziału Kształcenia Korespondencyjnego i Samokształcenia,

Wydziału Początkowego Nauczania.

§  10.
Departament Opieki nad Dzieckiem składa się z:

Wydziału Koordynacji i Nadzoru,

Wydziału Domów Dziecka,

Wydziału Wczasów,

Wydziału Opieki Częściowej.

§  11.
Departament Wychowania Pozaszkolnego składa się z:

Wydziału Młodzieżowego,

Wydziału Prac Pozalekcyjnych i Pozaszkolnych,

Wydziału Placówek Pozaszkolnych.

§  12.
Departament Kształcenia i Doskonalenia Kadr składa się z:

Wydziału Kształcenia Wychowawczyń Przedszkoli,

Wydziału Kształcenia Nauczycieli Szkół Podstawowych,

Wydziału Kształcenia Nauczycieli Szkół Licealnych,

Wydziału Doskonalenia Kadr Pedagogicznych.

§  13.
Departament Wychowania Fizycznego i Sportu składa się z:

Wydziału Wychowania Fizycznego,

Wydziału Szkoleniowego,

Wydziału Sportu,

Wydziału Higieny Szkolnej.

§  14.
W skład departamentów wchodzą sekretariaty departamentów, które obejmują następujące sprawy:
a)
sporządzanie ogólnych planów prac i sprawozdań z działalności departamentu,
b)
kontrola załatwiania spraw terminowych departamentu,
c)
ewidencjonowanie zarządzeń normatywnych, prowadzenie zbioru wydawnictw urzędowych, przyjmowanie i rozdział poczty,
d)
zaopatrzenie wydziałów (samodzielnych referatów) departamentu w potrzebny sprzęt, urządzenia i materiały biurowe,
e)
sprawy finansowo-budżetowe i wnioski inwestycyjne,
f)
sprawy osobowe departamentu,
g)
sprawy obsługi kancelaryjnej (rejestratury departamentu),
h)
załatwianie spraw doraźnych, zleconych przez dyrektora departamentu.
§  15.
Szczegółowy podział czynności między departamenty, wydziały i samodzielne referaty ustala Minister Oświaty.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-53.781

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Oświaty.
Data aktu: 04/06/1952
Data ogłoszenia: 23/06/1952
Data wejścia w życie: 23/06/1952