Tymczasowa struktura organizacyjna Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.

UCHWAŁA NR 443
RADY MINISTRÓW
z dnia 24 maja 1952 r.
w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 25 maja 1951 r. o utworzeniu Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji (Dz. U. R. P. Nr 30, poz. 234) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się tymczasową strukturę organizacyjną Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§  2.
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr 425 Rady Ministrów z dnia 2 czerwca 1951 r. w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji (Monitor Polski Nr A-51, poz. 679).
§  3.
Wykonanie uchwały porucza się Prezesowi Rady Ministrów i Prezesowi Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA CENTRALNEGO URZĘDU SKUPU I KONTRAKTACJI

§ 1.
Centralny Urząd Skupu i Kontraktacji składa się z:

A.

Gabinetu Prezesa,

Departamentu Planowania,

Departamentu Organizacji i Zatrudnienia,

Departamentu Kadr,

Departamentu Finansowo-Księgowego,

Departamentu Budżetowo-Gospodarczego,

Departamentu Inwestycji,

Departamentu Skupu Zbóż,

Departamentu Skupu Produkcji Zwierzęcej,

Departamentu Skupu Ziemniaków,

Pasz i Strączkowych,

Departamentu Zaopatrzenia i Transportu,

Samodzielnego Wydziału Produkcji i Techniki,

Samodzielnego Wydziału Szkolenia Zawodowego;

B.

Centralnego Zarządu Zakładów Zbożowych "Polskie Zakłady Zbożowe",

Centralnego Zarządu Przemysłu Młynarskiego,

Centralnego Zarządu Obrotu Zwierzętami Rzeźnymi,

Centralnego Zarządu Tuczu Przemysłowego,

Zarządu Zakładów Pasz;

C.

Inspekcji Zbożowej.

§  2.
Bezpośredniemu nadzorowi Prezesa Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji podlegają następujące przedsiębiorstwa:

Centrala Zwalczania Szkodników Zbożowo-Mącznych,

Biuro Projektów Inwestycyjnych Skupu.

§  3.
Organami terenowymi Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji są: wojewódzcy i powiatowi pełnomocnicy oraz gminni delegaci Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.
§  4.
Gabinet Prezesa składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Odwołań i Zażaleń,

Wydziału Prawnego,

Wydziału Kontroli,

Kancelarii Tajnej,

Biblioteki.

§  5.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych,

Wydziału Planów Skupu,

Wydziału Planów Kontraktacji,

Wydziału Kosztów Własnych i Cen,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki.

§  6.
Departament Organizacji i Zatrudnienia składa się z:

Wydziału Organizacyjnego,

Wydziału Zatrudnienia,

Wydziału Płac i Norm,

Wydziału Socjalnego.

§  7.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr,

Wydziału Ewidencji.

§  8.
Departament Finansowo-Księgowy składa się z:

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania,

Wydziału Organizacji i Rewizji Rachunkowości,

Wydziału Sprawozdawczości Finansowej.

§  9.
Departament Budżetowo-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Budżetowo-Rachunkowego,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Nieruchomości i Lokali Użytkowych,

Głównego Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej,

Kancelarii Głównej.

§  10.
Departament Inwestycji składa się z:

Wydziału Planowania Inwestycji,

Wydziału Dokumentacji Technicznej,

Wydziału Wykonawstwa Inwestycyjnego,

Wydziału Zaopatrzenia Inwestycyjnego,

Wydziału Kapitalnych Remontów.

§  11.
Departament Skupu Zbóż składa się z:

Wydziału Norm Skupu,

Wydziału Organizacji i Sieci Skupu,

Wydziału Obrotu Zbożem i Przetworami Zbożowymi,

Wydziału Towarowości Rejonów Produkcyjnych,

Wydziału Sprawozdawczości Operatywnej,

Wydziału Zwalczania Szkodników Zbożowo-Mącznych.

§  12.
Departament Skupu Produkcji Zwierzęcej składa się z:

Wydziału Obowiązkowych Dostaw Mleka,

Wydziału Obowiązkowych Dostaw Zwierząt Rzeźnych,

Wydziału Kontraktacji,

Wydziału Warunków Produkcji,

Wydziału Obrotu,

Wydziału Sprawozdawczości Operatywnej.

§  13.
Departament Skupu Ziemniaków, Pasz i Strączkowych składa się z:

Wydziału Organizacji Skupu,

Wydziału Norm Skupu,

Wydziału Obrotu Ziemniakami,

Wydziału Pasz i Strączkowych,

§  14.
Departament Zaopatrzenia i Transportu składa się z:

Wydziału Zaopatrzenia,

Wydziału Transportu Kolejowego,

Wydziału Transportu Drogowego.

§  15.
Inspekcja Zbożowa składa się z:

Wydziału Organizacji Inspekcji,

Wydziału Analitycznego.

§  16.
W skład departamentów wymienionych w §§ 5-14 wchodzą sekretariaty, które obejmują sprawy:
1)
sporządzania planów prac i sprawozdań ogólnych z działalności departamentu,
2)
osobowe departamentu,
3)
budżetowo-gospodarcze departamentu,
4)
ewidencji zarządzeń normatywnych i zbioru wydawnictw urzędowych,
5)
kancelaryjne.
§  17.
Szczegółowy podział czynności pomiędzy departamenty, samodzielne wydziały i wydziały ustali Prezes Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-49.669

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowa struktura organizacyjna Centralnego Urzędu Skupu i Kontraktacji.
Data aktu: 24/05/1952
Data ogłoszenia: 07/06/1952
Data wejścia w życie: 07/06/1952