Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Kultury i Sztuki.

UCHWAŁA Nr 295
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 kwietnia 1952 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Kultury i Sztuki.

§  1.
Ministerstwu Kultury i Sztuki nadaje się tymczasowy statut organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Kultury i Sztuki.
§  3.
Traci moc uchwała Nr 527 Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 1951 r. w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Ministerstwa Kultury i Sztuki (Monitor Polski Nr A-76, poz. 1048).
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA KULTURY I SZTUKI

§ 1.
W skład Ministerstwa Kultury i Sztuki wchodzą:.
1.
Gabinet Ministra,

Departament Imprez Artystycznych i Obchodów,

Departament Planowania,

Departament Finansowy,

Departament Budżetowo-Gospodarczy,

Departament Kadr,

Departament Kontroli,

Samodzielny Wydział Organizacyjny;

2.
Centralny Zarząd Szkół Artystycznych,

Centralny Zarząd Bibliotek,

Centralny Zarząd Muzeów,

Centralny Zarząd Teatrów,

Centralny Zarząd Oper, Filharmonij i Instytucyj Muzycznych,

Centralny Zarząd Instytucyj Sztuk Plastycznych;

3.
Zarząd Świetlic, Domów Kultury i Twórczości Amatorskiej,

Zarząd Ochrony i Konserwacji Zabytków.

§  2.
Przy Ministrze Kultury i Sztuki działa jako organ opiniodawczy Rada Artystyczna, której skład i zakres działania określa zarządzenie Prezesa Rady Ministrów.
§  3.
Ministrowi Kultury i Sztuki podlegają:
1)
placówka naukowo-badawcza: Państwowy Instytut Sztuki,
2)
przedsiębiorstwa:
a)
Państwowa Organizacja Imprez Artystycznych "ARTOS",
b)
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe,
c)
Centrala Obsługi Przedsiębiorstw i Instytucji Artystycznych,
d)
Teatr Wielki Opery i Baletu w Warszawie,
e)
Filharmonia Narodowa w Warszawie.
§  4.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Prawnego,

Kancelarii Tajnej.

§  5.
Departament Imprez Artystycznych i Obchodów składa się z:

Wydziału Planowania Programowego,

Wydziału Realizacji,

Wydziału Gospodarki Materiałowej i Rozliczeń.

§  6.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Usługowych i Zbiorczych,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

Wydziału Inwestycyj,

Wydziału Zatrudnienia, Płac, Norm i Socjalnego,

Wydziału Kosztów i Cen,

Wydziału Zaopatrzenia.

§  7.
Departament Finansowy składa się z:

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania,

Wydziału Sprawozdawczości i Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Jednostek Budżetowych,

Wydziału Księgowości,

Wydziału Rozliczeń i Likwidatury.

§  8.
Departament Budżetowo-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Gospodarczego,

Samodzielnego Referatu Budżetowego,

Samodzielnego Referatu Nadzoru Budowlanego,

Kancelarii Głównej.

§  9.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr.

§  10.
Departament Kontroli jest bezwydziałowy.
§  11.
W skład Departamentów Planowania i Finansowego wchodzą sekretariaty, do zadań których należy:
a)
ewidencja aktów normatywnych i zbiór wydawnictw urzędowych,
b)
sporządzanie planów prac i sprawozdań ogólnych z działalności departamentu,
c)
kontrola terminowości załatwiania spraw departamentu,
d)
sprawy osobowe pracowników departamentu,
e)
sprawy gospodarcze departamentu,
f)
prowadzenie sekretariatu departamentu.
§  12.
Szczegółową organizację centralnych zarządów i zarządów wymienionych w § 1 ustali Minister Kultury i Sztuki w porozumieniu z Przewodniczącym Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego za zgodą Prezesa Rady Ministrów.
§  13.
Szczegółowy podział czynności między jednostki organizacyjne wymienione w § 1 ustali Minister Kultury i Sztuki.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-35.512

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Kultury i Sztuki.
Data aktu: 12/04/1952
Data ogłoszenia: 07/05/1952
Data wejścia w życie: 07/05/1952