Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Kultury i Sztuki.

UCHWAŁA Nr 295
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 kwietnia 1952 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Kultury i Sztuki.

§  1.
Ministerstwu Kultury i Sztuki nadaje się tymczasowy statut organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Kultury i Sztuki.
§  3.
Traci moc uchwała Nr 527 Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 1951 r. w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Ministerstwa Kultury i Sztuki (Monitor Polski Nr A-76, poz. 1048).
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA KULTURY I SZTUKI

§ 1.
W skład Ministerstwa Kultury i Sztuki wchodzą:.
1.
Gabinet Ministra,

Departament Imprez Artystycznych i Obchodów,

Departament Planowania,

Departament Finansowy,

Departament Budżetowo-Gospodarczy,

Departament Kadr,

Departament Kontroli,

Samodzielny Wydział Organizacyjny;

2.
Centralny Zarząd Szkół Artystycznych,

Centralny Zarząd Bibliotek,

Centralny Zarząd Muzeów,

Centralny Zarząd Teatrów,

Centralny Zarząd Oper, Filharmonij i Instytucyj Muzycznych,

Centralny Zarząd Instytucyj Sztuk Plastycznych;

3.
Zarząd Świetlic, Domów Kultury i Twórczości Amatorskiej,

Zarząd Ochrony i Konserwacji Zabytków.

§  2.
Przy Ministrze Kultury i Sztuki działa jako organ opiniodawczy Rada Artystyczna, której skład i zakres działania określa zarządzenie Prezesa Rady Ministrów.
§  3.
Ministrowi Kultury i Sztuki podlegają:
1)
placówka naukowo-badawcza: Państwowy Instytut Sztuki,
2)
przedsiębiorstwa:
a)
Państwowa Organizacja Imprez Artystycznych "ARTOS",
b)
Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe,
c)
Centrala Obsługi Przedsiębiorstw i Instytucji Artystycznych,
d)
Teatr Wielki Opery i Baletu w Warszawie,
e)
Filharmonia Narodowa w Warszawie.
§  4.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Prawnego,

Kancelarii Tajnej.

§  5.
Departament Imprez Artystycznych i Obchodów składa się z:

Wydziału Planowania Programowego,

Wydziału Realizacji,

Wydziału Gospodarki Materiałowej i Rozliczeń.

§  6.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Usługowych i Zbiorczych,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

Wydziału Inwestycyj,

Wydziału Zatrudnienia, Płac, Norm i Socjalnego,

Wydziału Kosztów i Cen,

Wydziału Zaopatrzenia.

§  7.
Departament Finansowy składa się z:

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania,

Wydziału Sprawozdawczości i Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Jednostek Budżetowych,

Wydziału Księgowości,

Wydziału Rozliczeń i Likwidatury.

§  8.
Departament Budżetowo-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Gospodarczego,

Samodzielnego Referatu Budżetowego,

Samodzielnego Referatu Nadzoru Budowlanego,

Kancelarii Głównej.

§  9.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr.

§  10.
Departament Kontroli jest bezwydziałowy.
§  11.
W skład Departamentów Planowania i Finansowego wchodzą sekretariaty, do zadań których należy:
a)
ewidencja aktów normatywnych i zbiór wydawnictw urzędowych,
b)
sporządzanie planów prac i sprawozdań ogólnych z działalności departamentu,
c)
kontrola terminowości załatwiania spraw departamentu,
d)
sprawy osobowe pracowników departamentu,
e)
sprawy gospodarcze departamentu,
f)
prowadzenie sekretariatu departamentu.
§  12.
Szczegółową organizację centralnych zarządów i zarządów wymienionych w § 1 ustali Minister Kultury i Sztuki w porozumieniu z Przewodniczącym Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego za zgodą Prezesa Rady Ministrów.
§  13.
Szczegółowy podział czynności między jednostki organizacyjne wymienione w § 1 ustali Minister Kultury i Sztuki.

Zmiany w prawie

Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa z podpisem prezydenta

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Ratownik medyczny nauczy się na kursie, jak robić USG i stwierdzać zgon

Weszło w życie rozporządzenie w sprawie kursów kwalifikacyjnych dla ratowników medycznych. To konsekwencja przyznania tej grupie zawodowej nowych uprawnień: stwierdzania zgonu, do którego doszło podczas akcji medycznej, wykonania badania USG według protokołów ratunkowych oraz kwalifikacji do szczepienia i wykonania szczepienia przeciw COVID-19. Nowe przepisy określają jak będzie wyglądać egzamin i wzór zaświadczenia potwierdzającego odbycie kursu kwalifikacyjnego.

Agnieszka Matłacz 05.06.2024
MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-35.512

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Kultury i Sztuki.
Data aktu: 12/04/1952
Data ogłoszenia: 07/05/1952
Data wejścia w życie: 07/05/1952