Organizacja Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.

ZARZĄDZENIE Nr 62
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 25 marca 1952 r.
w sprawie organizacji Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.

§  1.
Stosownie do § 23 tymczasowego statutu Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą (Monitor Polski z 1951 r. Nr A-38, poz. 458) ustala się organizację wewnętrzną Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA BIURA KOMITETU WSPÓŁPRACY KULTURALNEJ Z ZAGRANICĄ

§ 1.
Pracą Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą, zwanego dalej "Biurem", kieruje Sekretarz Generalny Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.
§  2.
Sekretarza Generalnego zastępują w jego czynnościach dwaj Zastępcy Sekretarza Generalnego.
§  3.
Biuro dzieli się na następujące jednostki organizacyjne:
1)
Wydział Planowania i Sprawozdawczości,
2)
Zespół Konsultacyjny,
3)
Wydział Współpracy Kulturalnej z ZSRR,
4)
Wydział Współpracy Kulturalnej z Krajami Demokracji Ludowej,
5)
Wydział Współpracy Kulturalnej z Krajami Innymi,
6)
Samodzielny Referat Personalny,
7)
Wydział Budżetowo-Rachunkowy,
8)
Wydział Obsługi Technicznej Osób Zaproszonych z Zagranicy,
9)
Referat Gospodarczy,
10)
Kancelaria.
§  4.
Jednostki organizacyjne wymienione w § 3 pkt 2 i 6 podlegają bezpośrednio Sekretarzowi Generalnemu.
§  5.
1.
Jednostki organizacyjne wymienione w § 3 pkt 1, 3, 4 i 5 podlegają kierownictwu I Zastępcy Sekretarza Generalnego.
2.
Stanowisko I Zastępcy Sekretarza Generalnego jest równorzędne stanowisku dyrektora biura (departamentu) we władzach naczelnych.
§  6.
1.
Jednostki organizacyjne wymienione w § 3 pkt 7-10 podlegają kierownictwu II Zastępcy Sekretarza Generalnego lub - w razie nieobsadzenia tego stanowiska - Kierownikowi Finansowo-Administracyjnemu.
2.
Stanowisko II Zastępcy Sekretarza Generalnego lub - w razie nieobsadzenia tego stanowiska - Kierownika Finansowo-Administracyjnego jest równorzędne stanowisku wicedyrektora biura (departamentu) we władzach naczelnych.
§  7.
Do zakresu działania Wydziału Planowania i Sprawozdawczości należy w szczególności:
1)
planowanie i sprawozdawczość zbiorcza w zakresie działania Komitetu, Sekretariatu Generalnego i Biura;
2)
koordynacja i ocena działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych Biura;
3)
opracowywanie problematyki wymiany kulturalnej;
4)
prowadzenie biblioteki i kartoteki.
§  8.
Do zakresu działania Zespołu Konsultacyjnego należy w szczególności:
1)
opracowywanie i opiniowanie wszelkich krajowych materiałów o charakterze naukowo-kulturalnym, przeznaczonych do wysyłki za granicę przez Biuro;
2)
opracowywanie i opiniowanie materiałów o charakterze naukowo-kulturalnym otrzymanych przez Biuro z terenu zagranicznego, a przeznaczonych do wykorzystania w kraju;
3)
współpraca z innymi urzędami, instytucjami lub osobami w zakresie określonym w pkt 1 i 2.
§  9.
Do zakresu działania wydziałów terytorialnych (§ 3 pkt 3-5) należy wykonywanie czynności związanych z wymianą materiałową i osobową w ramach współpracy kulturalnej ze Związkiem Radzieckim, krajami demokracji ludowej i innymi krajami, zgodnie z §§ 2 i 3 tymczasowego statutu Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.
§  10.
Do zakresu działania Samodzielnego Referatu Personalnego należy prowadzenie spraw personalnych pracowników Biura.
§  11.
Do zakresu działania Wydziału Budżetowo-Rachunkowego należy w szczególności:
a)
opracowywanie preliminarzy budżetowych w zakresie spraw administracyjnych oraz merytorycznej działalności Komitetu i Biura;
b)
wykonywanie przyznanych budżetów;
c)
prowadzenie rachunkowości i kasy;
d)
sprawy dewizowe;
e)
sprawozdawczość finansowa.
§  12.
Do zakresu działania Wydziału Obsługi Technicznej należą w szczególności:
a)
sprawy związane z obsługą gospodarczo-techniczną osób zaproszonych z zagranicy;
b)
sprawy techniczne związane z organizacją imprez masowych Biura (obchody, występy zespołów artystycznych, pokazy teatralne, filmowe itp.);
c)
nadzór techniczny nad organizacją wystaw artystycznych, wysyłanych przez Biuro za granicę, oraz wystaw zagranicznych, eksponowanych przez Biuro w kraju;
d)
zakup materiałów naukowo-kulturalnych przeznaczonych do wysyłki za granicę;
e)
sprawy paszportowe osób zaproszonych z zagranicy oraz osób wyjeżdżających z Polski za granicę w ramach działalności Komitetu.
§  13.
Do zakresu działania Referatu Gospodarczego należą w szczególności sprawy gospodarcze, intendenckie i samochodowe, prowadzenie magazynu artykułów biurowych i gospodarczych oraz sprawy socjalne pracowników Biura.
§  14.
Do zakresu działania Kancelarii należy w szczególności przyjmowanie i rejestracja korespondencji przychodzącej, wysyłka korespondencji i materiałów Biura w obrębie kraju i za granicę, prowadzenie archiwum akt Biura oraz nadzór nad maszynopisaniem.
§  15.
Szczegółowy podział czynności w poszczególnych jednostkach organizacyjnych Biura określi regulamin wydany przez Sekretarza Generalnego.

Zmiany w prawie

Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Nowe wzory wniosków o wydanie interpretacji podatkowych

Nowe wzory dotyczą zarówno wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, jak i wniosku wspólnego o wydanie w indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Oparto je na wzorach dotychczas obowiązujących z 2022 roku. Wprowadzono do nich jednak zmiany porządkujące i aktualizujące.

Agnieszka Matłacz 08.08.2024
Nowe wymagania dotyczące laboratoriów diagnostycznych

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie medycznych laboratoriów diagnostycznych. W dokumencie określono szczegółowe warunki, jakim powinny odpowiadać pod względem infrastruktury. Uszczegółowiono także kwalifikacje personelu i kierownika laboratorium. Nowe zalecenia obowiązują od 7 sierpnia. Przewidziano jednak czas przejściowy na ich wprowadzenie.

Monika Stelmach 07.08.2024
Jest regulamin działania Zespołu do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego

Minister zdrowia wydał kolejne przepisy dotyczące Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Określił regulamin Zespołu do spraw Świadczeń z tego funduszu, działającego przy Rzeczniku Praw Pacjenta, do zadań którego należy sporządzanie opinii o wystąpieniu zdarzenia medycznego i jego skutkach. Określono też wynagrodzenie członków tego zespołu.

Agnieszka Matłacz 07.08.2024
ZUS przesłucha bliskich i sąsiadów, by ustalić, jak żyli małżonkowie?

Nie wiadomo, dlaczego ustawodawca uzależnił prawo do renty wdowiej od pozostawania we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka. W efekcie rozwiedziona małżonka lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała z nim we wspólności małżeńskiej, nie otrzyma nie tylko renty rodzinnej, ale i renty wdowiej. Zdaniem prawników ustawa nadaje się do zmiany - i to pilnej.

Grażyna J. Leśniak 06.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-30.444

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Organizacja Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.
Data aktu: 25/03/1952
Data ogłoszenia: 15/04/1952
Data wejścia w życie: 15/04/1952