Organizacja Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.

ZARZĄDZENIE Nr 62
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 25 marca 1952 r.
w sprawie organizacji Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.

§  1.
Stosownie do § 23 tymczasowego statutu Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą (Monitor Polski z 1951 r. Nr A-38, poz. 458) ustala się organizację wewnętrzną Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA BIURA KOMITETU WSPÓŁPRACY KULTURALNEJ Z ZAGRANICĄ

§ 1.
Pracą Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą, zwanego dalej "Biurem", kieruje Sekretarz Generalny Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.
§  2.
Sekretarza Generalnego zastępują w jego czynnościach dwaj Zastępcy Sekretarza Generalnego.
§  3.
Biuro dzieli się na następujące jednostki organizacyjne:
1)
Wydział Planowania i Sprawozdawczości,
2)
Zespół Konsultacyjny,
3)
Wydział Współpracy Kulturalnej z ZSRR,
4)
Wydział Współpracy Kulturalnej z Krajami Demokracji Ludowej,
5)
Wydział Współpracy Kulturalnej z Krajami Innymi,
6)
Samodzielny Referat Personalny,
7)
Wydział Budżetowo-Rachunkowy,
8)
Wydział Obsługi Technicznej Osób Zaproszonych z Zagranicy,
9)
Referat Gospodarczy,
10)
Kancelaria.
§  4.
Jednostki organizacyjne wymienione w § 3 pkt 2 i 6 podlegają bezpośrednio Sekretarzowi Generalnemu.
§  5.
1.
Jednostki organizacyjne wymienione w § 3 pkt 1, 3, 4 i 5 podlegają kierownictwu I Zastępcy Sekretarza Generalnego.
2.
Stanowisko I Zastępcy Sekretarza Generalnego jest równorzędne stanowisku dyrektora biura (departamentu) we władzach naczelnych.
§  6.
1.
Jednostki organizacyjne wymienione w § 3 pkt 7-10 podlegają kierownictwu II Zastępcy Sekretarza Generalnego lub - w razie nieobsadzenia tego stanowiska - Kierownikowi Finansowo-Administracyjnemu.
2.
Stanowisko II Zastępcy Sekretarza Generalnego lub - w razie nieobsadzenia tego stanowiska - Kierownika Finansowo-Administracyjnego jest równorzędne stanowisku wicedyrektora biura (departamentu) we władzach naczelnych.
§  7.
Do zakresu działania Wydziału Planowania i Sprawozdawczości należy w szczególności:
1)
planowanie i sprawozdawczość zbiorcza w zakresie działania Komitetu, Sekretariatu Generalnego i Biura;
2)
koordynacja i ocena działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych Biura;
3)
opracowywanie problematyki wymiany kulturalnej;
4)
prowadzenie biblioteki i kartoteki.
§  8.
Do zakresu działania Zespołu Konsultacyjnego należy w szczególności:
1)
opracowywanie i opiniowanie wszelkich krajowych materiałów o charakterze naukowo-kulturalnym, przeznaczonych do wysyłki za granicę przez Biuro;
2)
opracowywanie i opiniowanie materiałów o charakterze naukowo-kulturalnym otrzymanych przez Biuro z terenu zagranicznego, a przeznaczonych do wykorzystania w kraju;
3)
współpraca z innymi urzędami, instytucjami lub osobami w zakresie określonym w pkt 1 i 2.
§  9.
Do zakresu działania wydziałów terytorialnych (§ 3 pkt 3-5) należy wykonywanie czynności związanych z wymianą materiałową i osobową w ramach współpracy kulturalnej ze Związkiem Radzieckim, krajami demokracji ludowej i innymi krajami, zgodnie z §§ 2 i 3 tymczasowego statutu Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.
§  10.
Do zakresu działania Samodzielnego Referatu Personalnego należy prowadzenie spraw personalnych pracowników Biura.
§  11.
Do zakresu działania Wydziału Budżetowo-Rachunkowego należy w szczególności:
a)
opracowywanie preliminarzy budżetowych w zakresie spraw administracyjnych oraz merytorycznej działalności Komitetu i Biura;
b)
wykonywanie przyznanych budżetów;
c)
prowadzenie rachunkowości i kasy;
d)
sprawy dewizowe;
e)
sprawozdawczość finansowa.
§  12.
Do zakresu działania Wydziału Obsługi Technicznej należą w szczególności:
a)
sprawy związane z obsługą gospodarczo-techniczną osób zaproszonych z zagranicy;
b)
sprawy techniczne związane z organizacją imprez masowych Biura (obchody, występy zespołów artystycznych, pokazy teatralne, filmowe itp.);
c)
nadzór techniczny nad organizacją wystaw artystycznych, wysyłanych przez Biuro za granicę, oraz wystaw zagranicznych, eksponowanych przez Biuro w kraju;
d)
zakup materiałów naukowo-kulturalnych przeznaczonych do wysyłki za granicę;
e)
sprawy paszportowe osób zaproszonych z zagranicy oraz osób wyjeżdżających z Polski za granicę w ramach działalności Komitetu.
§  13.
Do zakresu działania Referatu Gospodarczego należą w szczególności sprawy gospodarcze, intendenckie i samochodowe, prowadzenie magazynu artykułów biurowych i gospodarczych oraz sprawy socjalne pracowników Biura.
§  14.
Do zakresu działania Kancelarii należy w szczególności przyjmowanie i rejestracja korespondencji przychodzącej, wysyłka korespondencji i materiałów Biura w obrębie kraju i za granicę, prowadzenie archiwum akt Biura oraz nadzór nad maszynopisaniem.
§  15.
Szczegółowy podział czynności w poszczególnych jednostkach organizacyjnych Biura określi regulamin wydany przez Sekretarza Generalnego.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1952.A-30.444

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Organizacja Biura Komitetu Współpracy Kulturalnej z Zagranicą.
Data aktu: 25/03/1952
Data ogłoszenia: 15/04/1952
Data wejścia w życie: 15/04/1952