a także mając na uwadze, co następuje:(1) W dniu 2 marca 2015 r., na podstawie art. 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009, przedsiębiorstwa Dow AgroSciences i Kanesho Soil Treatment SPRL/BVBA przedłożyły Hiszpanii ("państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy") wniosek o zatwierdzenie substancji czynnej 1,3-dichloropropen.
(2) Na podstawie art. 9 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy powiadomiło w dniu 7 lipca 2015 r. wnioskodawców, pozostałe państwa członkowskie, Komisję i Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności ("Urząd") o spełnieniu kryteriów formalnych wniosku.
(3) Wpływ wspomnianej substancji czynnej na zdrowie ludzi i zwierząt oraz na środowisko został poddany ocenie na podstawie art. 11 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 w odniesieniu do zastosowania proponowanego przez wnioskodawców. W dniu 17 marca 2017 r. państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy przedłożyło Komisji i Urzędowi projekt sprawozdania z oceny.
(4) Na podstawie art. 12 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 Urząd rozesłał projekt sprawozdania z oceny otrzymany od państwa członkowskiego pełniącego rolę sprawozdawcy do wnioskodawców i pozostałych państw członkowskich oraz zorganizował konsultacje publiczne na jego temat.
(5) Na podstawie art. 12 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 Urząd zwrócił się do wnioskodawców o przedłożenie dodatkowych informacji państwom członkowskim, Komisji i Urzędowi.
(6) Ocenę dodatkowych informacji dokonaną przez państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy przedłożono Urzędowi w formie zaktualizowanego projektu sprawozdania z oceny.
(7) Projekt sprawozdania z oceny został zweryfikowany przez państwa członkowskie i Urząd. W dniu 8 października 2018 r. Urząd przedstawił Komisji wnioski 2 w sprawie oceny ryzyka stwarzanego przez substancję czynną 1,3-dichloropropen.
(8) We wnioskach Urząd wskazał, że na podstawie dostępnych informacji przedstawionych w dokumentacji nie jest w stanie sfinalizować oceny ryzyka dla konsumentów, operatorów, pracowników, osób postronnych i mieszkańców, oraz określił potencjalne obawy dotyczące wód podziemnych, stawonogów niebędących przedmiotem zwalczania (w tym pszczół), ptaków i ssaków oraz organizmów glebowych w odniesieniu do wszystkich reprezentatywnych zastosowań.
(9) Komisja zwróciła się do wnioskodawców o przedstawienie uwag do wniosków Urzędu oraz, zgodnie z art. 13 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009, do projektu sprawozdania z przeglądu. Wnioskodawcy przedstawili uwagi, które zostały dokładnie przeanalizowane.
(10) W dniu 22 października 2021 r. Komisja przedstawiła Stałemu Komitetowi ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz sprawozdanie z przeglądu oraz projekt niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do niezatwierdzenia substancji czynnej 1,3-dichloropropen. Komisja zauważyła, że nie udało się rozwiać obaw wskazanych przez Urząd i że w związku z tym nie można stwierdzić, iż kryteria zatwierdzenia zostały spełnione.
(11) Pismem z dnia 19 stycznia 2022 r. wnioskodawcy wycofali wniosek o zatwierdzenie 1,3-dichloropropenu. Nie należy zatem zatwierdzać 1,3-dichloropropenu.
(12) Niniejsze rozporządzenie nie wyklucza możliwości złożenia nowego wniosku dotyczącego zatwierdzenia 1,3-dich- loropropenu na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009.
(13) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: