KOMITET DS. TRANSPORTU LĄDOWEGO WSPÓLNOTA/SZWAJCARIA,uwzględniając Umowę z dnia 21 czerwca 1999 r. między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie przewozu kolejowego i drogowego rzeczy i osób 1 (zwaną dalej "Umową"), w szczególności jej art. 52 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Zgodnie z art. 51 ust. 2 Umowy Komitet ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria (dalej "Wspólny Komitet") monitoruje i egzekwuje postanowienia Umowy oraz wprowadza w życie klauzule dotyczące dostosowania i przeglądu, o których mowa w jej art. 52 i 55.
(2) Zgodnie z art. 52 ust. 4 Umowy Wspólny Komitet przyjmuje, między innymi, decyzje zmieniające załącznik 1 w celu uwzględnienia w nim, w razie potrzeby i na zasadzie wzajemności, zmian wprowadzonych w przedmiotowych przepisach lub podejmuje decyzje dotyczące wszelkich innych środków służących zapewnieniu właściwego funkcjonowania Umowy.
(3) Szwajcaria zamierza stosować przepisy prawne równoważne z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 2 i dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 3 . Decyzją nr 2/2019 Komitetu ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria 4 Wspólny Komitet, z jednej strony, zmienił załącznik 1 do Umowy w celu uwzględnienia w nim nowych materialnych przepisów tych dyrektyw, a z drugiej strony przyjął przepisy przejściowe w celu utrzymania płynnego ruchu kolejowego między Szwajcarią a Unią Europejską w oczekiwaniu na zmianę Umowy zgodnie z obowiązującymi procedurami. Te przepisy przejściowe mają zastosowanie do dnia 31 grudnia 2020 r.
(4) Do czasu włączenia pozostałych przepisów materialnych przepisy przejściowe zawarte w art. 2, 3, 4 i 5 decyzji nr 2/2019 powinny mieć zastosowanie do dnia 31 grudnia 2021 r.
(5) Termin poddania przeglądowi niektórych szwajcarskich przepisów krajowych wymienionych w załączniku 1 do Umowy, które mogłyby być niezgodne z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności, w celu ich zniesienia, zmiany lub utrzymania, należy ustalić na dzień następnego posiedzenia Komitetu, a najpóźniej na dzień 30 czerwca 2021 r.
(6) W załączniku 1 do Umowy należy wymienić przypadki szczególne, o których mowa w art. 4 ust. 5 dyrektywy (UE) 2016/797, które mogą być przewidziane dla każdej technicznej specyfikacji interoperacyjności w celu zachowania, we właściwy sposób, zgodności istniejącego systemu kolei, zarówno pod względem sieci, jak i pojazdów,
STANOWI, CO NASTĘPUJE: