Decyzja 2019/1749 w sprawie wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej niektórych przepisów dorobku Schengen dotyczących Agencji Unii Europejskiej ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (eu-LISA)

DECYZJA RADY (UE) 2019/1749
z dnia 14 października 2019 r.
w sprawie wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej niektórych przepisów dorobku Schengen dotyczących Agencji Unii Europejskiej ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (eu-LISA)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając art. 4 Protokołu nr 19 w sprawie dorobku Schengen włączonego w ramy Unii Europejskiej, załączonego do Traktatu o Unii Europejskiej i Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając wniosek rządu Irlandii złożony w piśmie z dnia 12 kwietnia 2019 r. do przewodniczącego Rady Unii Europejskiej o zastosowanie wobec Irlandii niektórych przepisów dorobku Schengen, jak określono w tym piśmie,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na mocy decyzji 2002/192/WE 1  Rada upoważniła Irlandię do stosowania niektórych przepisów dorobku Schengen na warunkach określonych w tej decyzji.

(2) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1077/2011 2  ustanowiono Europejską Agencję ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości, powszechnie znaną pod nazwą eu-LISA, w celu zapewnienia zarządzania operacyjnego systemem informacyjnym Schengen drugiej generacji (SIS II), wizowym systemem informacyjnym (VIS) i systemem Eurodac oraz niektórymi elementami ich infrastruktury łączności, a także ewentualnie innymi wielkoskalowymi systemami informatycznymi w przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości zgodnie z odrębnymi aktami prawnymi przyjętymi na podstawie art. 67-89 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE).

(3) Decyzją 2012/764/UE 3  Rada upoważniła Irlandię do stosowania rozporządzenia (UE) nr 1077/2011 w zakresie, w jakim odnosi się ono do zarządzania operacyjnego systemem VIS i częściami systemu SIS II, w realizacji którego Irlandia nie uczestniczy.

(4) W dniu 14 listopada 2018 r. przyjęte zostało rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1726 4 , którym uchylone zostało rozporządzenie (UE) nr 1077/2011. Na mocy rozporządzenia (UE) 2018/1726 ustanowiono Agencję Unii Europejskiej ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (eu-LISA) (zwaną dalej "Agencją"), która zastąpiła agencję ustanowioną na mocy rozporządzenia (UE) nr 1077/2011 i jest jej następcą prawnym. Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/1726 odesłania do uchylonego rozporządzenia (UE) nr 1077/2011 traktuje się jako odesłania do rozporządzenia (UE) 2018/1726 i odczytuje zgodnie z tabelą korelacji zawartą w załączniku do tego rozporządzenia.

(5) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/1726 Agencja jest odpowiedzialna za zarządzanie operacyjne: systemem informacyjnym Schengen, VIS i systemem Eurodac. Agencja odpowiada również za przygotowywanie i rozwijanie systemu wjazdu/wyjazdu (EES), DubliNet oraz europejskiego systemu informacji o podróży i zezwoleń na podróż (ETIAS), a także za zarządzanie operacyjne tymi systemami. Agencji można również powierzyć przygotowywanie i rozwijanie innych wielkoskalowych systemów informatycznych w przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości oraz zarządzanie operacyjne tymi systemami, jeżeli stanowią o tym stosowne unijne akty prawne przyjęte na podstawie art. 67-89 TFUE.

(6) SIS stanowi część dorobku Schengen. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1861 5  i (UE) 2018/1862 6  regulują utworzenie, funkcjonowanie i użytkowanie SIS w, odpowiednio, dziedzinie odpraw granicznych oraz współpracy policyjnej i współpracy wymiarów sprawiedliwości w sprawach karnych. Ponadto rozporządzenie (UE) 2018/1860 7  reguluje użytkowanie SIS do celów powrotu nielegalnie przebywających obywateli państw trzecich. Po ich wejściu w życie rozporządzenia (UE) 2018/1861 i (UE) 2018/1862 zastąpią rozporządzenie (WE) nr 1987/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady 8  oraz decyzję Rady 2007/533/WSiSW 9 , które obecnie mają zastosowanie w tych kwestiach. Irlandia wzięła jednak udział wyłącznie w przyjęciu decyzji Rady 2007/533/WSiSW i rozporządzenia (UE) 2018/1862, które stanowi rozwinięcie przepisów dorobku Schengen, o których mowa w art. 1 lit. a) ppkt (ii) decyzji 2002/192/WE.

(7) VIS także jest częścią dorobku Schengen. Irlandia nie uczestniczyła w przyjęciu decyzji Rady 2004/512/WE 10 , rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 767/2008 11  ani decyzji Rady 2008/633/WSiSW 12  regulujących ustanowienie, funkcjonowanie lub użytkowanie VIS i nie jest związana tymi aktami.

(8) System Eurodac nie stanowi części dorobku Schengen. Irlandia uczestniczyła w przyjęciu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 603/2013 13  regulującego ustanowienie, funkcjonowanie i użytkowanie systemu Eurodac i jest związana tym rozporządzeniem.

(9) EES jest częścią dorobku Schengen. Irlandia nie uczestniczyła w przyjęciu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2226 14  regulującego ustanowienie, funkcjonowanie i użytkowanie EES i nie jest związana tym rozporządzeniem.

(10) ETIAS także jest częścią dorobku Schengen. Irlandia nie uczestniczyła w przyjęciu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1240 15  regulującego ustanowienie, funkcjonowanie i użytkowanie ETIAS i nie jest związana tym rozporządzeniem.

(11) DubliNet nie stanowi części dorobku Schengen. Irlandia jest związana rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1560/2003 16  ustanawiającym DubliNet, odrębny bezpieczny kanał transmisji elektronicznej.

(12) Irlandia uczestniczy w systemie Eurodac, DubliNet i - częściowo - w SIS, w związku z czym ma prawo uczestniczyć w działaniach Agencji w zakresie, w jakim odpowiada ona za zarządzanie operacyjne SIS, regulowanym rozporządzeniem (UE) 2018/1862, systemem Eurodac i DubliNet.

(13) Agencja jest pojedynczą osobą prawną i ma jednolitą strukturę organizacyjną i finansową. W związku z tym i zgodnie z art. 288 TFUE Agencję ustanowiono na mocy jednego aktu ustawodawczego, który w całości ma zastosowanie w państwach członkowskich nim związanych. Wyklucza to możliwość częściowego stosowania tego aktu w odniesieniu do Irlandii. W rezultacie, należy podjąć niezbędne kroki, by zapewnić, aby rozporządzenie (UE) 2018/1726 miało w całości zastosowanie do Irlandii.

(14) Zgodnie z art. 4 protokołu nr 21 w sprawie stanowiska Zjednoczonego Królestwa i Irlandii w odniesieniu do przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości, Irlandia powiadomiła Komisję i Radę pismami z dnia 12 kwietnia 2019 r. o swoim zamiarze zaakceptowania przepisów rozporządzenia (UE) 2018/1726 dotyczących systemu Eurodac i DubliNet.

(15) Zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 331 ust. 1 TFUE Komisja potwierdziła decyzją z dnia 23 lipca 2019 r. fakt stosowania rozporządzenia (UE) 2018/1726 do Irlandii w zakresie, w jakim przepisy tego rozporządzenia odnoszą się do systemu Eurodac i DubliNet. Decyzja ta stanowi, że rozporządzenie (UE) 2018/1726 wchodzi w życie w odniesieniu do Irlandii w dniu wejścia w życie decyzji Rady dotyczącej wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej przepisów rozporządzenia (UE) 2018/1726 odnoszących się do SIS - regulowanego rozporządzeniem (UE) 2018/1861, które zastąpi rozporządzenie (WE) nr 1987/2006, i rozporządzeniem (UE) 2018/1860 - oraz odnoszących się do VIS, EES i ETIAS.

(16) W związku z przyjęciem przez Komisję decyzji z dnia 23 lipca 2019 r. spełniony został pierwszy warunek wstępny stosowania wobec Irlandii przepisów rozporządzenia (UE) 2018/1726.

(17) Aby zapewnić zgodność z Traktatami i mającymi zastosowanie protokołami, a jednocześnie zagwarantować jednolitość i spójność rozporządzenia (UE) 2018/1726, pismem skierowanym do Rady z dnia 12 kwietnia 2019 r. Irlandia wystąpiła, na podstawie art. 4 Protokołu nr 19 w sprawie dorobku Schengen włączonego w ramy Unii Europejskiej, załączonego do Traktatu o Unii Europejskiej i do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (zwanego dalej "protokołem Schengen"), o zastosowanie wobec niej przepisów rozporządzenia (UE) 2018/1726 w zakresie, w jakim przepisy tego rozporządzenia odnoszą się do odpowiedzialności Agencji za zarządzanie operacyjne SIS - regulowanym rozporządzeniem (UE) 2018/1861, które zastąpi rozporządzenie (WE) nr 1987/2006, i rozporządzeniem (UE) 2018/1860 - oraz VIS, EES i ETIAS.

(18) Rada uznaje prawo Irlandii do złożenia - zgodnie z art. 4 protokołu Schengen - wniosku o zastosowanie wobec niej przepisów rozporządzenia (UE) 2018/1726 w zakresie, w jakim Irlandia nie uczestniczy w tym rozporządzeniu z innych powodów.

(19) Uczestnictwo Irlandii w rozporządzeniu (UE) 2018/1726 pozostawałoby bez uszczerbku dla faktu, że aktualnie Irlandia nie uczestniczy i nie może uczestniczyć w przepisach dorobku Schengen odnoszących się do swobodnego przemieszczania się obywateli państw trzecich, polityki wizowej i przekraczania przez osoby granic zewnętrznych państw członkowskich. Rozporządzenie (UE) 2018/1726 zawiera zatem szczególne przepisy uwzględniające to szczególne stanowisko Irlandii, zwłaszcza w odniesieniu do ograniczonego prawa głosu w zarządzie Agencji.

(20) Komitet Mieszany, utworzony na podstawie art. 3 Umowy zawartej przez Radę Unii Europejskiej i Republikę Islandii oraz Królestwo Norwegii dotyczącej włączenia Królestwa Norwegii we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen 17 , został poinformowany o przygotowaniu niniejszej decyzji, zgodnie z art. 5 tej umowy.

(21) Komitet Mieszany, ustanowiony na podstawie art. 3 Umowy zawartej między Unią Europejską, Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie włączenia Konfederacji Szwajcarskiej we wprowadzanie w życie, stosowanie i rozwój dorobku Schengen 18 , został poinformowany zgodnie z art. 5 tej umowy o przygotowaniu niniejszej decyzji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zgodnie z decyzjami 2002/192/WE i 2012/764/UE Irlandia uczestniczy w rozporządzeniu (EU) 2018/1726 w zakresie, w jakim odnosi się ono do zarządzania operacyjnego VIS, częściami SIS, w realizacji których Irlandia nie uczestniczy oraz EES i ETIAS.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 14 października 2019 r.
W imieniu Rady
J. LEPPÄ
Przewodniczący
1 Decyzja Rady 2002/192/WE z dnia 28 lutego 2002 r. dotycząca wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej niektórych przepisów dorobku Schengen (Dz. U. L 64 z 7.3.2002, s. 20).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1077/2011 z dnia 25 października 2011 r. ustanawiające Europejską Agencję ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (Dz.U. L 286 z 1.11.2011, s. 1).
3 Decyzja Rady 2012/764/UE z dnia 6 grudnia 2012 r. w sprawie wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej niektórych przepisów dorobku Schengen dotyczących ustanowienia Agencji ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (Dz.U. L 337 z 11.12.2012, s. 48).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1726 z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie Agencji Unii Europejskiej ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (eu-LISA), zmiany rozporządzenia (WE) nr 1987/2006 i decyzji Rady 2007/533/WSiSW oraz uchylenia rozporządzenia (UE) nr 1077/2011 (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 99).
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1861 z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) w dziedzinie odpraw granicznych, zmiany konwencji wykonawczej do układu z Schengen oraz zmiany i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1987/2006 (Dz.U. L 312 z 7.12.2018, s. 14).
6 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1862 z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) w dziedzinie współpracy policyjnej i współpracy wymiarów sprawiedliwości w sprawach karnych, zmiany i uchylenia decyzji Rady 2007/533/WSiSW oraz uchylenia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1986/2006 i decyzji Komisji 2010/261/UE (Dz. U. L 312 z 7.12.2018, s. 56).
7 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1860 z dnia 28 listopada 2018 r. w sprawie użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen do celów powrotu nielegalnie przebywających obywateli państw trzecich (Dz.U. L 312 z 7.12.2018, s. 1).
8 Rozporządzenie (WE) nr 1987/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz.U. L 381 z 28.12.2006, s. 4).
9 Decyzja Rady 2007/533/WSiSW z dnia 12 czerwca 2007 r. w sprawie utworzenia, funkcjonowania i użytkowania Systemu Informacyjnego Schengen drugiej generacji (SIS II) (Dz.U. L 205 z 7.8.2007, s. 63).
10 Decyzja Rady 2004/512/WE z dnia 8 czerwca 2004 r. w sprawie ustanowienia Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) (Dz.U. L 213 z 15.6.2004, s. 5).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 767/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. w sprawie Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) oraz wymiany danych pomiędzy państwami członkowskimi na temat wiz krótkoterminowych (rozporządzenie w sprawie VIS) (Dz.U. L 218 z 13.8.2008, s. 60).
12 Decyzja Rady nr 2008/633/WSiSW z dnia 23 czerwca 2008 r. w sprawie dostępu wyznaczonych organów państw członkowskich i Europolu do Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) do celów jego przeglądania, w celu zapobiegania przestępstwom terrorystycznym i innym poważnym przestępstwom, ich wykrywania i ścigania (Dz.U. L 218 z 13.8.2008, s. 129).
13 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 603/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie ustanowienia systemu Eurodac do porównywania odcisków palców w celu skutecznego stosowania rozporządzenia (UE) nr 604/2013 w sprawie ustanowienia kryteriów i mechanizmów ustalania państwa członkowskiego odpowiedzialnego za rozpatrzenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej złożonego w jednym z państw członkowskich przez obywatela państwa trzeciego lub bezpaństwowca oraz w sprawie występowania o porównanie z danymi Eurodac przez organy ścigania państw członkowskich i Europol na potrzeby ochrony porządku publicznego, oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1077/2011 ustanawiające Europejską Agencję ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (Dz.U. L 180 z 29.6.2013, s. 1).
14 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/2226 z dnia 30 listopada 2017 r. ustanawiające system wjazdu/wyjazdu (EES) w celu rejestrowania danych dotyczących wjazdu i wyjazdu obywateli państw trzecich przekraczających granice zewnętrzne państw członkowskich i danych dotyczących odmowy wjazdu w odniesieniu do takich obywateli oraz określające warunki dostępu do EES na potrzeby ochrony porządku publicznego i zmieniające konwencję wykonawczą do układu z Schengen i rozporządzenia (WE) nr 767/2008 i (UE) nr 1077/2011 (Dz.U. L 327 z 9.12.2017, s. 20).
15 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1240 z dnia 12 września 2018 r. ustanawiające europejski system informacji o podróży oraz zezwoleń na podróż (ETIAS) i zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1077/2011, (UE) nr 515/2014, (UE) 2016/399, (UE) 2016/1624 i (UE) 2017/2226 (Dz.U. L 236 z 19.9.2018, s. 1).
16 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1560/2003 z dnia 2 września 2003 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 343/2003 ustanawiającego kryteria i mechanizmy określania państwa członkowskiego właściwego dla rozpatrywania wniosku o azyl, złożonego w jednym z państw członkowskich przez obywatela państwa trzeciego (Dz.U. L 222 z 5.9.2003, s. 3).
17 Dz.U. L 176 z 10.7.1999, s. 36.
18 Dz.U. L 53 z 27.2.2008, s. 52.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2019.268.73

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2019/1749 w sprawie wniosku Irlandii o zastosowanie wobec niej niektórych przepisów dorobku Schengen dotyczących Agencji Unii Europejskiej ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (eu-LISA)
Data aktu: 14/10/2019
Data ogłoszenia: 22/10/2019
Data wejścia w życie: 14/10/2019