Decyzja 2015/2088 określająca stanowisko, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii Europejskiej we właściwych komitetach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do wniosków dotyczących poprawek do regulaminów ONZ nr 12, 16, 26, 39, 44, 46, 58, 61, 74, 83, 85, 94, 95, 97, 98, 99, 100, 101, 106, 107, 110, 116 i 127, wniosku dotyczącego nowego regulaminu ONZ w sprawie czołowego uderzenia, wniosków dotyczących poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3) oraz wniosku dotyczącego nowej wzajemnej rezolucji nr 2 (M.R.2) w sprawie definicji mechanizmów napędowych pojazdów

DECYZJA RADY (UE) 2015/2088
z dnia 10 listopada 2015 r.
określająca stanowisko, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii Europejskiej we właściwych komitetach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do wniosków dotyczących poprawek do regulaminów ONZ nr 12, 16, 26, 39, 44, 46, 58, 61, 74, 83, 85, 94, 95, 97, 98, 99, 100, 101, 106, 107, 110, 116 i 127, wniosku dotyczącego nowego regulaminu ONZ w sprawie czołowego uderzenia, wniosków dotyczących poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3) oraz wniosku dotyczącego nowej wzajemnej rezolucji nr 2 (M.R.2) w sprawie definicji mechanizmów napędowych pojazdów

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 114 w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z decyzją Rady 97/836/WE 1 Unia przystąpiła do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań (zwanego dalej "Zrewidowanym porozumieniem z 1958 r.").

(2) Zgodnie z decyzją Rady 2000/125/WE 2 Unia przystąpiła do porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub stosowane w pojazdach kołowych (zwanego dalej "Porozumieniem równoległym").

(3) Dyrektywą 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 3 zastąpiono systemy homologacji państw członkowskich unijną procedurą homologacji oraz ustanowiono zharmonizowane ramy obejmujące przepisy administracyjne i ogólne wymagania techniczne odnoszące się do wszystkich nowych pojazdów, układów, części i oddzielnych zespołów technicznych. Dyrektywą tą włączono regulaminy ONZ do unijnego systemu homologacji typu, bądź jako wymagania dotyczące homologacji typu, bądź jako przepisy alternatywne wobec przepisów Unii. Od czasu przyjęcia tej dyrektywy regulaminy ONZ w coraz większym stopniu są włączane do przepisów Unii w ramach unijnego systemu homologacji typu.

(4) W świetle doświadczenia i rozwoju technicznego należy dostosować do postępu technicznego wymagania odnoszące się do niektórych elementów lub cech objętych regulaminami ONZ nr 12, 16, 26, 39, 44, 46, 58, 61, 74, 83, 85, 94, 95, 97, 98, 99, 100, 101, 106, 107, 110, 116 i 127 oraz ujednoliconą rezolucją w sprawie budowy pojazdów (R.E.3).

(5) W celu poprawy odpowiednich przepisów bezpieczeństwa pojazdów silnikowych należy przyjąć nowy regulamin ONZ w sprawie czołowego uderzenia; a w celu zharmonizowania definicji mechanizmów napędowych pojazdów należy również przyjąć nową wzajemną rezolucję nr 2 (M.R.2) w sprawie definicji mechanizmów napędowych pojazdów.

(6) Należy zatem określić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu Administracyjnego Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz Komitetu Wykonawczego Porozumienia Równoległego w odniesieniu do przyjęcia tych aktów ONZ,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowiskiem, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu Administracyjnego Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r. oraz Komitetu Wykonawczego Porozumienia Równoległego w okresie od dnia 9 do dnia 13 listopada 2015 r., jest głosowanie za wnioskami wymienionymi w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 listopada 2015 r.

W imieniu Rady

P. GRAMEGNA

Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 04 do regulaminu nr 12 (układ kierowniczy). ECE/TRANS/WP.29/2015/92
Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 06 do regulaminu nr 16 (pasy bezpieczeństwa) ECE/TRANS/WP.29/2015/93
Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 03 do regulaminu nr 26 (wystające elementy zewnętrzne) ECE/TRANS/WP.29/2015/82
Wniosek dotyczący serii poprawek 01 do regulaminu nr 39 (prędkościomierz i licznik przebiegu) ECE/TRANS/WP.29/2015/83
Wniosek dotyczący suplementu 10 do serii poprawek 04 do regulaminu nr 44 (urządzenia przytrzymujące dla dzieci) ECE/TRANS/WP.29/2015/94
Wniosek dotyczący suplementu 2 do serii poprawek 04 do regulaminu nr 46 (urządzenia widzenia pośredniego) ECE/TRANS/WP.29/2015/84
Wniosek dotyczący serii poprawek 03 do regulaminu nr 58 (tylne zabezpieczenia przed wjechaniem pod pojazd) ECE/TRANS/WP.29/2015/85
Wniosek dotyczący suplementu 3 do regulaminu nr 61 (wystające elementy zewnętrzne pojazdów użytkowych) ECE/TRANS/WP.29/2015/86
Wniosek dotyczący sprostowania 1 do suplementu 8 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 74 (instalacja urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej (motorowery)) ECE/TRANS/WP.29/2015/79
Wniosek dotyczący suplementu 11 do serii poprawek 05 do regulaminu nr 83 (emisje z pojazdów kategorii M1 i N1) ECE/TRANS/WP.29/2015/100
Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 06 do regulaminu nr 83 (emisje z pojazdów kategorii M1 i N1) ECE/TRANS/WP.29/2015/101
Wniosek dotyczący suplementu 7 do pierwotnej wersji regulaminu nr 85 (pomiar mocy netto) ECE/TRANS/WP.29/2015/102
Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 02 do regulaminu nr 94 (zderzenie czołowe) ECE/TRANS/WP.29/2015/95
Wniosek dotyczący serii poprawek 03 do regulaminu nr 94 (zderzenie czołowe) ECE/TRANS/WP.29/2015/96
Wniosek dotyczący suplementu 5 do serii poprawek 03 do regulaminu nr 95 (zderzenie boczne) ECE/TRANS/WP.29/2015/97
Wniosek dotyczący suplementu 8 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 97 (systemy alarmowe pojazdów) ECE/TRANS/WP.29/2015/87
Wniosek dotyczący suplementu 7 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 98 (reflektory wyposażone w gazowo-wyładowcze źródła światła) ECE/TRANS/WP.29/2015/80
Wniosek dotyczący suplementu 11 do regulaminu nr 99 (gazowo-wyładowcze źródła światła) ECE/TRANS/WP.29/2015/81
Wniosek dotyczący suplementu 3 do serii poprawek 02 do regulaminu nr 100 (pojazdy o napędzie elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym) ECE/TRANS/WP.29/2015/98
Wniosek dotyczący suplementu 6 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 101 (emisja dwutlenku węgla/zużycie paliwa) ECE/TRANS/WP.29/2015/103
Wniosek dotyczący suplementu 13 do regulaminu nr 106 (opony do pojazdów rolniczych) ECE/TRANS/WP.29/2015/109
Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 06 do regulaminu nr 107 (ogólna budowa autobusów i autokarów) ECE/TRANS/WP.29/2015/88
Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 05 do regulaminu nr 107 (ogólna budowa autobusów i autokarów) ECE/TRANS/WP.29/2015/104
Wniosek dotyczący suplementu 4 do serii poprawek 01 do regulaminu nr 110 (specjalne elementy składowe do CNG/LNG) ECE/TRANS/WP.29/2015/89
Wniosek dotyczący suplementu 5 do regulaminu nr 116 (systemy alarmowe pojazdów) ECE/TRANS/WP.29/2015/91
Wniosek dotyczący serii poprawek 02 do regulaminu nr 127 (bezpieczeństwo pieszych) ECE/TRANS/WP.29/2015/99
Wniosek dotyczący nowego regulaminu w sprawie czołowego uderzenia z naciskiem na systemy ograniczania ruchu ECE/TRANS/WP.29/2015/105
Wniosek dotyczący serii poprawek 01 do nowego regulaminu w sprawie czołowego uderzenia z naciskiem na systemy ograniczania ruchu ECE/TRANS/WP.29/2015/106
Wniosek dotyczący poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3) ECE/TRANS/WP.29/2015/111
Wniosek dotyczący nowej wzajemnej rezolucji nr 2 (M.R.2) w sprawie definicji mechanizmów napędowych pojazdów ECE/TRANS/WP.29/2015/110
1 Decyzja Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań (Zrewidowane porozumienie z 1958 r.) (Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78).
2 Decyzja Rady 2000/125/WE z dnia 31 stycznia 2000 r. dotycząca zawarcia Porozumienia dotyczącego ustanowienia ogólnych przepisów technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być montowane lub wykorzystywane w pojazdach kołowych ("Porozumienie równoległe") (Dz.U. L 35 z 10.2.2000, s. 12).
3 Dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1).

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.302.103

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2015/2088 określająca stanowisko, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii Europejskiej we właściwych komitetach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w odniesieniu do wniosków dotyczących poprawek do regulaminów ONZ nr 12, 16, 26, 39, 44, 46, 58, 61, 74, 83, 85, 94, 95, 97, 98, 99, 100, 101, 106, 107, 110, 116 i 127, wniosku dotyczącego nowego regulaminu ONZ w sprawie czołowego uderzenia, wniosków dotyczących poprawek do ujednoliconej rezolucji w sprawie budowy pojazdów (R.E.3) oraz wniosku dotyczącego nowej wzajemnej rezolucji nr 2 (M.R.2) w sprawie definicji mechanizmów napędowych pojazdów
Data aktu: 10/11/2015
Data ogłoszenia: 19/11/2015