uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z państw niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 3,
uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję Europejską po konsultacji z Komitetem Doradczym,
1. PROCEDURA
1.1. Obowiązujące środki
(1) Rozporządzeniem (WE) nr 2604/2000(2) Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych tereftalatów polietylenu (PET) pochodzących między innymi z Indii. Na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego przeprowadzono następnie przegląd dotyczący South Asian Petrochem Ltd, zaś ostateczne ustalenia i wnioski z przeglądu zawarto w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1646/2005(3). W następstwie przeglądu wygaśnięcia Rada wprowadziła rozporządzeniem (WE) nr 192/2007(4) ostateczne cło antydumpingowe na okres kolejnych pięciu lat. Wprowadzone środki antydumpingowe zmieniono rozporządzeniem Rady (WE) nr 1286/2008(5) w następstwie częściowego przeglądu okresowego ("ostatnie dochodzenie przeglądowe"). Środki te obejmują specyficzne cła antydumpingowe. Stawki cła ustalone dla producentów indywidualnych w Indiach wynoszą od 87,5 EUR do 200,9 EUR na tonę, natomiast na przywóz od pozostałych producentów nałożono cło rezydualne wynoszące 153,6 EUR na tonę ("aktualne cła").
(2) W następstwie zmiany nazwy jednego z przedsiębiorstw w Indiach, South Asian Petrochem Ltd, zawiadomieniem 2010/C 335/06(6) Komisja stwierdziła, że ustalenia dotyczące antydumpingu odnośnie do South Asian Petrochem Ltd mają zastosowanie do Dhunseri Petrochem & Tea Limited.
(3) Rozporządzeniem (WE) nr 2603/2000(7) Rada nałożyła ostateczne cło wyrównawcze na przywóz PET pochodzącego między innymi z Indii. W następstwie przeglądu w trybie przyspieszonym, przeprowadzonego na podstawie art. 20 rozporządzenia Rady (WE) nr 597/2009 z dnia 11 czerwca 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(8) ("antysubsydyjne rozporządzenie podstawowe"), zmieniono ostateczne środki, jak określono w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1645/2005(9). W następstwie przeglądu wygaśnięcia Rada nałożyła na okres kolejnych pięciu lat, rozporządzeniem (WE) nr 193/2007(10), ostateczne cło wyrównawcze. Wprowadzone środki wyrównawcze zmieniono rozporządzeniem (WE) nr 1286/2008 w następstwie ostatniego dochodzenia przeglądowego. Środki wyrównawcze mają formę cła specyficznego. Stawki cła ustalone dla producentów indywidualnych w Indiach wynoszą od 0 EUR do 106,5 EUR na tonę, natomiast na przywóz od pozostałych producentów nałożono cło rezydualne wynoszące 69,4 EUR na tonę ("aktualne środki wyrównawcze").
(4) W następstwie zmiany nazwy jednego z przedsiębiorstw w Indiach, South Asian Petrochem Ltd, zawiadomieniem 2010/C 335/07(11) Komisja stwierdziła, że ustalenia dotyczące antydumpingu odnośnie do South Asian Petrochem Ltd mają zastosowanie do Dhunseri Petrochem & Tea Limited.
(5) Decyzją 2005/697/WE(12) Komisja przyjęła ofertę zobowiązania ze strony South Asian Petrochem Ltd, ustalając minimalną cenę importową ("zobowiązanie"). W następstwie zmiany nazwy, w zawiadomieniu 2010/C 335/05(13) Komisja stwierdziła, że zobowiązanie oferowane przez South Asian Petrochem Ltd ma zastosowanie do Dhunseri Petrochem & Tea Limited.
1.2. Wniosek o dokonanie przeglądu
(6) Komisja otrzymała wniosek dotyczący częściowego przeglądu okresowego, zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, złożony przez Dhunseri Petrochem & Tea Ltd, indyjskiego producenta eksportującego PET ("wnioskodawca"). Zakres wniosku ograniczony był do dumpingu i do wnioskodawcy. Jednocześnie wnioskodawca wystąpił o dokonanie przeglądu aktualnych środków wyrównawczych. Cła antydumpingowe i wyrównawcze stosuje się do przywozu produktów wnioskodawcy, zaś sprzedaż dokonywaną przez wnioskodawcę do Unii reguluje zobowiązanie.
(7) Wnioskodawca przedstawił dowody prima facie świadczące o tym, że dalsze stosowanie aktualnego cła na dotychczasowym poziomie nie jest już konieczne w celu zrównoważenia skutków dumpingu. W szczególności wnioskodawca twierdził, że nastąpiły znaczące zmiany w kosztach produkcji przedsiębiorstwa, które doprowadziły do znacznego obniżenia marginesu dumpingu od momentu wprowadzenia aktualnych ceł. Sporządzone przez wnioskodawcę porównanie jego cen krajowych z cenami eksportowymi stosowanymi przez niego przy wywozie do Unii sugerowało, że margines dumpingu był znacznie niższy niż poziom aktualnych ceł.
1.3. Wszczęcie częściowego przeglądu okresowego
(8) Po konsultacji z Komitetem Doradczym i po ustaleniu, że wniosek zawiera wystarczające dowody prima facie uzasadniające wszczęcie częściowego przeglądu okresowego, Komisja ogłosiła w dniu 2 kwietnia 2011 r., w zawiadomieniu 2011/C 102/09(14), wszczęcie częściowego przeglądu okresowego, zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, ograniczonego do zbadania dumpingu w odniesieniu do wnioskodawcy ("zawiadomienie o wszczęciu").
1.4. Równoległy częściowy przegląd okresowy środków wyrównawczych
(9) W dniu 2 kwietnia 2011 r., w zawiadomieniu 2011/C 102/08(15), Komisja ogłosiła wszczęcie częściowego przeglądu okresowego, zgodnie z art. 19 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, ograniczonego do subsydiowania i do wnioskodawcy.
(10) Z częściowego przeglądu okresowego środków wyrównawczych wynikło, że zmiany nie mają trwałego charakteru. W związku z tym zakończono dochodzenie przeglądowe, nie zmieniając obowiązujących środków.
1.5. Zainteresowane strony
(11) Komisja oficjalnie poinformowała o wszczęciu przeglądu wnioskodawcę, przedstawicieli państwa wywozu oraz stowarzyszenie producentów unijnych. Zainteresowanym stronom umożliwiono przedstawienie opinii na piśmie oraz złożenie wniosku o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu.
(12) Wszystkie zainteresowane strony zostały poinformowane o możliwości złożenia wniosku o przesłuchanie. Złożono wniosek o jedno przesłuchanie, które zostało przyznane.
(13) W celu uzyskania informacji uznanych za niezbędne dla dochodzenia Komisja przesłała wnioskodawcy kwestionariusz i otrzymała odpowiedź w ustalonym terminie.
(14) Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje uznane za niezbędne do stwierdzenia dumpingu. Komisja przeprowadziła wizytę weryfikacyjną na terenie zakładów wnioskodawcy w Kalkucie (Indie) i Haldii (Indie).
2. WYCOFANIE WNIOSKU I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(15) Pismem skierowanym do Komisji, z dnia 18 kwietnia 2012 r., wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o wszczęcie częściowego przeglądu okresowego środków antydumpingowych mających zastosowanie do przywozu PET pochodzącego z Indii. Wycofanie wniosku uzasadnione jest głównie dalszym rozwojem zdolności produkcyjnych wnioskodawcy, które świadczą o tym, że zmiany odnośnie do dumpingu nie mają trwałego charakteru z powodu mającego nastąpić dalszego spadku kosztów produkcji. Wnioskodawca twierdził, że to ciągłe zmiany podważają trwały charakter zmian odnotowanych podczas dochodzenia. Stwierdzono, że pomimo iż niektóre zmiany ustalone podczas dochodzenia miały trwały charakter, przedsiębiorstwo faktycznie podlega ciągłym zmianom.
(16) W związku z wycofaniem wniosku rozważano, czy byłoby uzasadnione kontynuowanie dochodzenia przeglądowego z urzędu. Służby Komisji nie znalazły istotnych powodów przemawiających za tym, że zakończenie nie byłoby w interesie Unii. Z tych względów dochodzenie przeglądowe powinno zostać zakończone.
(17) Zainteresowane strony zostały poinformowane o zamiarze zakończenia dochodzenia przeglądowego i miały możliwość przedstawienia uwag.
(18) Stwierdza się zatem, że przegląd dotyczący przywozu PET pochodzącego z Indii powinien zostać zakończony bez zmiany obowiązujących środków antydumpingowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Luksemburgu dnia 26 czerwca 2012 r.
W imieniu Rady | |
N. WAMMEN | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.
(2) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, s. 21.
(3) Dz.U. L 266 z 11.10.2005, s. 10.
(4) Dz.U. L 59 z 27.2.2007, s. 1.
(5) Dz.U. L 340 z 19.12.2008, s. 1.
(6) Dz.U. C 335 z 11.12.2010, s. 6.
(7) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, s. 1.
(8) Dz.U. L 188 z 18.7.2009, s. 93.
(9) Dz.U. L 266 z 11.10.2005, s. 1.
(10) Dz.U. L 59 z 27.2.2007, s. 34.
(11) Dz.U. C 335 z 11.12.2010, s. 7.
(12) Dz.U. L 226 z 11.10.2005, s. 62.
(13) Dz.U. C 335 z 11.12.2010, s. 5.
(14) Dz.U. C 102 z 2.4.2011, s. 18.
(15) Dz.U. C 102 z 2.4.2011, s. 15.
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2012.168.14 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 560/2012 w sprawie zakończenia częściowego przeglądu okresowego dotyczącego środków antydumpingowych stosowanych w przywozie niektórych politereftalanów etylenu (PET) pochodzących z Indii |
Data aktu: | 26/06/2012 |
Data ogłoszenia: | 28/06/2012 |