KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1786/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego(1), w szczególności jego art. 20,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 i (WE) nr 2529/2001(2), w szczególności jego art. 71 ust. 2 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Doświadczenie związane ze stosowaniem rozporządzenia Komisji (WE) nr 382/2005(3) pokazało, że konieczne jest bardziej precyzyjne sformułowanie akapitu trzeciego w art. 9 przedmiotowego rozporządzenia. [Nie dotyczy wersji polskiej].
(2) Ze względu na fakt, że pomoc, o której mowa w art. 71 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, oblicza się na podstawie ilości potencjalnie kwalifikujących się do objęcia pomocą przewidzianą w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 w danym roku gospodarczym oraz że zgodnie z art. 34 rozporządzenia (WE) nr 382/2005 pewna część suszu paszowego, który opuścił przedsiębiorstwa w ciągu roku gospodarczego 2005/2006, została już zaksięgowana w roku gospodarczym 2004/2005, wysokość pomocy na rok gospodarczy 2005/2006 byłaby obliczana na podstawie ilości niereprezentatywnych dla rzeczywistej produkcji w roku gospodarczym 2005/2006. W rezultacie należy przewidzieć środki przejściowe w odniesieniu do zapasów na dzień 31 marca 2006 r. Aby uniknąć dyskryminacji między przedsiębiorcami, środki te muszą mieć zastosowanie we wszystkich państwach członkowskich. Należy przewidzieć sposób powiadamiania o zapasach objętych tymi środkami.
(3) Odniesienie do pułapów, o których mowa w pkt D załącznika VII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, należy zastąpić odniesieniem do pułapów zawartych w załączniku IV do rozporządzenia Komisji (WE) nr 118/2005 z dnia 26 stycznia 2005 r. modyfikującego załącznik VIII rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 i ustanawiającego pułapy budżetowe dla częściowego lub całkowitego wdrożenia systemu jednolitej płatności i roczne koperty finansowe dla systemu jednolitych płatności obszarowych przewidzianego w niniejszym rozporządzeniu(4).
(4) W załączniku I należy wprowadzić kilka poprawek w celu uzyskania efektywnego bilansu zużycia energii.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 382/2005.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Wspólnego Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż i Dopłat Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 15 marca 2006 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Mariann FISCHER BOEL |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 114. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 583/2004 (Dz.U. L 91 z 30.3.2004, str. 1).
(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 319/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 32).
(3) Dz.U. L 61 z 8.3.2005, str. 4.
(4) Dz.U. L 24 z 27.1.2005, str. 15. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 570/2005 (Dz.U. L 97 z 15.4.2005, str. 13).