Rozporządzenie 871/2006 ustalające rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej i związaną z tym obniżkę cen orientacyjnych na rok gospodarczy 2005/2006

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 871/2006
z dnia 15 czerwca 2006 r.
ustalające rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej i związaną z tym obniżkę cen orientacyjnych na rok gospodarczy 2005/2006

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając Akt przystąpienia Grecji, w szczególności jego protokół nr 4 dotyczący bawełny(1),

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1051/2001 z dnia 22 maja 2001 r. w sprawie pomocy produkcyjnej dla bawełny(2), w szczególności jego art. 19 ust. 2 tiret trzecie,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 16 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1591/2001 z dnia 2 sierpnia 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania systemu pomocy dla bawełny(3) stanowi, że rzeczywista produkcja w bieżącym roku gospodarczym jest ustalana przed dniem 15 czerwca danego roku gospodarczego.

(2) Artykuł 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 szczegółowo określa warunki, które należy spełnić, by ilość wyprodukowanej bawełny nieodziarnionej została uznana za rzeczywistą produkcję.

(3) Po uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, władze Grecji uznały, iż do otrzymania pomocy kwalifikuje się 1 122 445 ton bawełny nieodziarnionej.

(4) Władze Grecji poinformowały Komisję, że na dzień 15 maja 2006 r. nie uznały za kwalifikującą się do pomocy ilości 2 844 ton nieodziarnionej bawełny, na którą składają się: 603 tony zebrane z obszarów, które zostały nieprawidłowo określone w IASC i zidentyfikowane przez kontrole na miejscu i kontrole krzyżowe, 41 ton, które wykazały nadmierną wilgotność i które nie wykazują właściwej solidnej jakości handlowej zgodnie z art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001, oraz 2 200 ton, które uległy zniszczeniu w wyniku pożarów.

(5) Wyłączenie z rzeczywistej produkcji 2 200 ton nieodziarnionej bawełny, które uległy zniszczeniu w wyniku pożarów, nie jest uzasadnione. Ponadto wymieniona ilość odpowiada kryteriom, o których mowa w art. 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001, i dlatego musi zostać dodana do ilości 1 122 445 ton.

(6) Należy zatem, przy uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, uznać ilość 1 124 714 ton za rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej w Grecji w odniesieniu do roku gospodarczego 2005/2006.

(7) Po uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, władze Hiszpanii uznały, iż do otrzymania pomocy kwalifikuje się 355 348 ton bawełny nieodziarnionej.

(8) Władze Hiszpanii poinformowały Komisję, że na dzień 15 maja 2006 r. nie uznały za kwalifikującą się do pomocy ilości 1 708 ton nieodziarnionej bawełny, na którą składają się: 1 482 tony, ze względu na nieprzestrzeganie przepisów krajowych dotyczących zmniejszania powierzchni na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001, 21 ton, które nie wykazują właściwej solidnej jakości handlowej zgodnie z art. 15 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia, 75 ton, które nie zostały zgłoszone zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1591/2001, 120 ton, które uległy zniszczeniu w wyniku pożarów, i 10 ton ze względu na nieprzestrzeganie zasad dotyczących umów, o których mowa w art. 11 wyżej wymienionego rozporządzenia.

(9) Wyłączenie 10 ton bawełny nieodziarnionej z rzeczywistej produkcji z powodu niespełniania wymogów dotyczących umowy, a także 120 ton, które uległy zniszczeniu w wyniku pożarów, nie jest uzasadnione. Ponadto ilość ta odpowiada kryteriom, o których mowa w art. 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i dlatego musi zostać dodana do ilości 355 348 ton.

(10) Należy zatem, przy uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, uznać ilość 355 482 ton za rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej w Hiszpanii w odniesieniu do roku gospodarczego 2005/2006.

(11) Po uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, władze Hiszpanii uznały, iż do otrzymania pomocy kwalifikuje się 440 ton bawełny nieodziarnionej, pochodzącej z obszarów zasiewów w Portugalii. Ilość ta odpowiada kryteriom przewidzianym w art. 16, ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i dlatego musi zostać uznana za rzeczywistą produkcję nieodziarnionej bawełny uzyskaną przez Portugalię w roku gospodarczym 2005/2006.

(12) Artykuł 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001 stanowi, że w wypadku gdy suma rzeczywistej produkcji ustalonej dla Hiszpanii i Grecji przekroczy 1 031 000 ton, cena orientacyjna określona w art. 3 ust. 1 tego rozporządzenia zostanie obniżona w każdym państwie członkowskim, w którym rzeczywista produkcja przekracza gwarantowaną ilość krajową.

(13) Ponadto w przypadku, gdy całkowita suma rzeczywistej produkcji Hiszpanii i Grecji zmniejszona o 1 031 000 ton jest wyższa niż 469 000 ton, obniżka ceny orientacyjnej o 50 % jest stopniowo zwiększana według zasad przewidzianych w art. 7 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1051/2001.

(14) W odniesieniu do roku gospodarczego 2005/2006 przekroczenie gwarantowanej ilości krajowej ma miejsce w Hiszpanii i Grecji. W odniesieniu do roku gospodarczego 2005/2006 rzeczywista produkcja jest niższa od gwarantowanej ilości krajowej powiększonej o 113 000 ton. W rezultacie obniżka ceny orientacyjnej w Hiszpanii powinna być równa 50 % wskaźnika przekroczenia. W odniesieniu do Grecji rzeczywista produkcja jest niższa od gwarantowanej ilości krajowej powiększonej o 356 000 ton. W rezultacie obniżka ceny orientacyjnej w Grecji powinna być równa 50 % wskaźnika przekroczenia.

(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Włókien Naturalnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
W odniesieniu do roku gospodarczego 2005/2006 rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej ustala się następująco:

– 1.124.714 ton dla Grecji,

– 355.482 ton dla Hiszpanii,

– 440 ton dla Portugalii.

2.
Kwotę, o jaką zostaje obniżona cena orientacyjna dla roku gospodarczego 2005/2006, ustala się następująco:

– 23,280 EUR na 100 kg bawełny nieodziarnionej dla Grecji,

– 22,748 EUR na 100 kg bawełny nieodziarnionej dla Hiszpanii,

– 0 EUR na 100 kg bawełny nieodziarnionej dla Portugalii.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 15 czerwca 2006 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1)Protokół ostatnio zmieniony rozporządzeniem Rady (WE) nr 1050/2001 (Dz.U. L 148 z 1.6.2001, str. 1).

(2) Dz.U. L 148 z 1.6.2001, str. 3.

(3) Dz.U. L 210 z 3.8.2001, str. 10. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1486/2002 (Dz.U. L 223 z 20.8.2002, str. 3).

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.164.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 871/2006 ustalające rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej i związaną z tym obniżkę cen orientacyjnych na rok gospodarczy 2005/2006
Data aktu: 15/06/2006
Data ogłoszenia: 16/06/2006
Data wejścia w życie: 17/06/2006