Rozporządzenie 819/2004 otwierające publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego wykorzystania jako bioetanol we Wspólnocie

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 819/2004
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
otwierające publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego wykorzystania jako bioetanol we Wspólnocie

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 33,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1623/2000 z dnia 25 lipca 2000 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina w odniesieniu do mechanizmów rynkowych(2), ustanawia, między innymi, szczegółowe zasady zbywania zapasów alkoholu uzyskanego w wyniku destylacji zgodnie z art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, będącego w posiadaniu agenci interwencyjnych.

(2) Publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego do wykorzystania w sektorze paliwowym we Wspólnocie należy zorganizować zgodnie z art. 92 i 93 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 w celu zmniejszenia wspólnotowych zapasów alkoholu winnego, a także do pewnego stopnia, w celu zapewnienia dostaw firmom zatwierdzonym zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000. Alkohol winny pochodzenia wspólnotowego, składowany w Państwach Członkowskich obejmuje ilości wyprodukowane w wyniku destylacji zgodnie z art. 35, 36 i 39 rozporządzenia Rady (EWG) nr 822/87 z dnia 16 marca 1987 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(3), a także zgodnie z art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2799/98 z dnia 15 grudnia 1998 r. ustanawiającym agromonetarne porozumienia dotyczące euro(4), od 1 stycznia 1999 r., cena sprzedaży i wysokość zabezpieczenia musi być wyrażona, a płatności muszą być dokonywane w euro.

(4) Biorąc pod uwagę, że występuje ryzyko nadużyć poprzez zastępowanie alkoholu, należy wzmocnić kontrolę ostatecznego przeznaczenia alkoholu, a agencjom interwencyjnym należy zezwolić na zwracanie się do międzynarodowych agencji kontroli o udzielenie pomocy i kontrolę sprzedanego alkoholu drogą analizy z zastosowaniem metody jądrowego rezonansu magnetycznego.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wina,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Pięć partii alkoholu (odniesienia 30/2004 WE, 31/2004 WE, 32/2004 WE, 33/2004 WE i 34/2004 WE) obejmujących odpowiednio 220.000 hektolitrów, 80.000 hektolitrów, 100.000 hektolitrów, 30.000 hektolitrów i 40.000 hektolitrów alkoholu w przeliczeniu na 100 % objętości wystawia się niniejszym na sprzedaż publiczną do wykorzystania w sektorze paliwowym we Wspólnocie.
2.
Alkohol wyprodukowany został w wyniku destylacji zgodnie z art. 27 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 i składowany jest przez francuskie, hiszpańskie i włoskie agencje interwencyjne.
3.
Lokalizacja i odniesienia dotyczące kadzi składających się na poszczególne partie, ilość alkoholu w każdej kadzi, stężenie alkoholu i cechy charakterystyczne alkoholu są przedstawione w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
4.
Partie przyznawane są firmom zatwierdzonym zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000.
Artykuł  2

Wszelkie pisma dotyczące przedmiotowej publicznej sprzedaży należy przesłać do następującej sekcji Komisji:

Commission of the European Communities

Directorate General for Agriculture, Unit D.4

Rue de la Loi/Wetstraat 200

B-1049 Brussels

Faks: (32-2) 295 92 52

E-mail: agri-d4@cec.eu.int

Artykuł  3

Przedmiotowa publiczna sprzedaż przeprowadzana jest zgodnie z art. 92, 93, 94, 95, 96, 98, 100 i 101 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 i art. 2 rozporządzenia (WE) nr 2799/98.

Artykuł  4

Cena alkoholu wystawionego na sprzedaż publiczną wynosi 19 EUR za hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % objętości.

Artykuł  5

Alkohol musi zostać wycofany ze składu najpóźniej osiem miesięcy od daty powiadomienia o decyzji Komisji w sprawie przyznania sprzedaży.

Artykuł  6

Gwarancja wykonania wynosi 30 EUR za hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % objętości. Przed wycofaniem jakiegokolwiek alkoholu ze składu i najpóźniej do dnia wydania polecenia wycofania ze składu, firmy którym przyznano partie, udzielają zainteresowanej agencji interwencyjnej gwarancji wykonania w celu zapewnienia, że odnośny alkohol wykorzystany zostanie jako bioetanol w sektorze paliwowym, chyba że udzielono gwarancji stałej.

Artykuł  7

Za opłatą 10 EUR za litr i w terminie 30 dni od opublikowania ogłoszenia o sprzedaży publicznej, firmy zatwierdzone zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 mogą otrzymać próbki alkoholu wystawionego na sprzedaż, pochodzącego z zainteresowanej agencji interwencyjnej. Po upływie tego terminu próbki można otrzymać zgodnie z art. 98 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000. Próbki wydane zatwierdzonym firmom obejmują nie więcej niż pięć litrów na kadź.

Artykuł  8

Agencje interwencyjne w Państwach Członkowskich, w których składowany jest alkohol wystawiony na sprzedaż, przeprowadzają odpowiednie kontrole w celu weryfikacji rodzaju alkoholu w momencie wykorzystania końcowego. W tym celu agencje interwencyjne mogą:

a) zastosować art. 102 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000, mutatis mutandis;

b) przeprowadzić kontrolę próbek drogą analizy z zastosowaniem metody jądrowego rezonansu magnetycznego w celu weryfikacji rodzaju alkoholu w momencie wykorzystania końcowego.

Koszty ponoszą firmy, którym sprzedano alkohol.

Artykuł  9

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1795/2003 (Dz.U. L 262 z 14.10.2003, str. 13).

(2) Dz.U. L 194 z 31.7.2000, str. 45. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1710/2003 (Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 98).

(3) Dz.U. L 84 z 27.3.1987, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1677/1999 (Dz.U. L 199 z 30.7.1999, str. 8).

(4) Dz.U. L 349 z 24.12.1998, str. 1.

ZAŁĄCZNIK 

PUBLICZNA SPRZEDAŻ ALKOHOLU WINNEGO DO WYKORZYSTANIA JAKO BIOETANOL WE WSPÓLNOCIE

Nr 30/2004 WE, 31/2004 WE, 32/2004 WE, 33/2004 WE i 34/2004 WE

I. Miejsce składowania, ilość i cechy charakterystyczne alkoholu wystawionego na sprzedaż

Państwo Członkowskie i nr partii Lokalizacja Nr kadzi Ilość (w hektolitrach alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj.) Odniesienie do rozporządzenia (WE) nr 1493/19999 (art.) Rodzaj alkoholu Firmy zatwierdzone zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000
Hiszpania Tarancon A-9 24.201 27 Surowy Bioetanol Galicia SA
Partia nr 30/2004 WE B-9 24.464 27 Surowy
A-2 22.231 27 Surowy
A-3 24.399 27 Surowy
A-6 24.550 27 Surowy
B-1 24.692 27 Surowy
B-2 24.710 27 Surowy
B-3 24.716 27 Surowy
B-4 24.861 27 Surowy
B-5 1.176 27 Surowy
Łącznie 220 000
Hiszpania Tarancon Tomosello A-1 24.191 27 Surowy Ecocarburantes españoles SA
Partia nr 31/2004 WE A-2 2.297 27 Surowy
5 53.512 27 Surowy
Łącznie 80.000
Francja

Partia nr 32/2004 WE

Onivins-Port la Nouvelle

Av. Adolphe Turrel

BP 62

11 210

8 3.765 27 Surowy Ecocarburantes españoles SA
4 47.890 27 Surowy
3 48.345 27 Surowy
Łącznie 100.000
Francja

Partia nr 33/2004 WE

Deulep

Bld Chanzy

30800 Saint Gilles du Gard

501 8.830 30 Surowy Sekab (Svensk Etanolkemi AB)
502 8.750 30 Surowy
604 3.460 27 Surowy
503 8.960 27 Surowy
Łącznie 30.000
Włochy

Partia nr 34/2004 WE

Caviro (Faenza) 29.153,12 27 Surowy Altia Corporation
10.846,88 27 Surowy
Łącznie 40.000

II. Adres francuskiej agencji interwencyjnej:

Onivins-Libourne

Délégation nationale

17 avenue de la Ballastière

boîte postale 231

F-33505 Libourne Cedex

tel.: (33-5) 57 55 20 00

Telex 57 20 25

Faks: ( 33-5) 57 55 20 59

III. Adres hiszpańskiej agencji interwencyjnej:

FEGA

Beneficencia 8

E-28004 Madrid

tel.: (34) 913 47 65 00

Telex: 23427 FEGA

Faks: (34) 915 21 98 32

IV. Adres włoskiej agencji interwencyjnej:

AGEA,

via Palestro 81

I-00185 Roma

tel.: (39) 06 49 49 991

Telex 62 00 64/62 06 17/62 03 31

Faks: +(39) 06 445 39 40/445 46 93

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.153.90

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 819/2004 otwierające publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego wykorzystania jako bioetanol we Wspólnocie
Data aktu: 29/04/2004
Data ogłoszenia: 30/04/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 30/04/2004