Rozporządzenie 2036/2003 wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 896/2001 w odniesieniu do ustalania współczynników dostosowujących, jakie mają być stosowane dla ilości referencyjnej każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego w ramach kontyngentów taryfowych na przywóz bananów na 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2036/2003
z dnia 19 listopada 2003 r.
wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 896/2001 w odniesieniu do ustalania współczynników dostosowujących, jakie mają być stosowane dla ilości referencyjnej każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego w ramach kontyngentów taryfowych na przywóz bananów na 2004 r.

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 404/93 z dnia 13 lutego 1993 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku bananów(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2587/2001(2), w szczególności jego art. 20,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 4 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 896/2001 z dnia 7 maja 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 404/93 w odniesieniu do uzgodnień dotyczących przywozu bananów do Wspólnoty(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1439/2003(4), ustanawia metody obliczania ilości referencyjnej dla tradycyjnych podmiotów gospodarczych A/B i C w latach 2004 i 2005 na podstawie wykorzystania pozwoleń na przywóz dla tych podmiotów gospodarczych w trakcie roku referencyjnego.

(2) Według sprawozdań Państw Członkowskich sporządzonych na podstawie art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 896/2001, suma ilości referencyjnych tak ustalona na rok 2004 wynosi 2.197.147,342 ton dla wszystkich tradycyjnych podmiotów gospodarczych A/B oraz 630.713,105 ton wszystkich tradycyjnych podmiotów gospodarczych C. Ponieważ ilości te są mniejsze niż ilości dostępne w ramach kontyngentów taryfowych, stosowanie art. 5 ust. 3 wymienionego rozporządzenia pociągałoby za sobą ustalenie współczynników dostosowujących, które zwiększyłyby ilości referencyjne dla tradycyjnych podmiotów gospodarczych.

(3) Tradycyjnym podmiotom gospodarczym można przyznać wyjątkowo małą ilość z uwagi na szczególnie trudną sytuację mającą wpływ na ich działalność w trakcie roku referencyjnego. Zgodnie z art. 5 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 896/2001, Komisja może podjąć właściwe środki, uzasadnione w celu opanowania szczególnych sytuacji w granicach kontyngentów taryfowych A/B i C. Ponadto powiadamianie przez niektóre Państwa Członkowskie o sumie ilości referencyjnych ustanowionych dla tradycyjnych podmiotów gospodarczych zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 896/2001 może być dostosowane do spełnienia istniejących prawnych procedur.

(4) Do osiągnięcia postępu w tych sytuacjach, oraz w celu umożliwienia, gdzie właściwe, podjęcia niezbędnych środków dotyczących zainteresowanych podmiotów gospodarczych, zalecane jest, w danej chwili, nieustalanie współczynników dostosowujących, które mają być stosowane w roku 2004, dla ilości referencyjnych każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego.

(5) Dlatego należy dokonać odstępstwa od rozporządzenia (WE) nr 896/2001.

(6) W celu zapewnienia, że podmioty gospodarcze mają wystarczający czas na składanie wniosków o pozwolenie na pierwszy kwartał 2004 r., niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie niezwłocznie.

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Bananów,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W drodze odstępstwa od art. 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 896/2001, współczynników dostosowujących, które mają być stosowane dla ilości referencyjnej tradycyjnych podmiotów gospodarczych w ramach kontyngentów taryfowych A/B i C na rok 2004 w chwili obecnej nie ustala się.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 listopada 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 47 z 25.2.1993, str. 1.

(2) Dz.U. L 345 z 29.12.2001, str. 13.

(3) Dz.U. L 126 z 8.5.2001, str. 6.

(4) Dz.U. L 204 z 13.8.2003, str. 30.

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.302.7

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2036/2003 wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 896/2001 w odniesieniu do ustalania współczynników dostosowujących, jakie mają być stosowane dla ilości referencyjnej każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego w ramach kontyngentów taryfowych na przywóz bananów na 2004 r.
Data aktu: 19/11/2003
Data ogłoszenia: 20/11/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 20/11/2003