Rozporządzenie 2036/2003 wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 896/2001 w odniesieniu do ustalania współczynników dostosowujących, jakie mają być stosowane dla ilości referencyjnej każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego w ramach kontyngentów taryfowych na przywóz bananów na 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2036/2003
z dnia 19 listopada 2003 r.
wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 896/2001 w odniesieniu do ustalania współczynników dostosowujących, jakie mają być stosowane dla ilości referencyjnej każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego w ramach kontyngentów taryfowych na przywóz bananów na 2004 r.

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 404/93 z dnia 13 lutego 1993 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku bananów(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2587/2001(2), w szczególności jego art. 20,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 4 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 896/2001 z dnia 7 maja 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 404/93 w odniesieniu do uzgodnień dotyczących przywozu bananów do Wspólnoty(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1439/2003(4), ustanawia metody obliczania ilości referencyjnej dla tradycyjnych podmiotów gospodarczych A/B i C w latach 2004 i 2005 na podstawie wykorzystania pozwoleń na przywóz dla tych podmiotów gospodarczych w trakcie roku referencyjnego.

(2) Według sprawozdań Państw Członkowskich sporządzonych na podstawie art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 896/2001, suma ilości referencyjnych tak ustalona na rok 2004 wynosi 2.197.147,342 ton dla wszystkich tradycyjnych podmiotów gospodarczych A/B oraz 630.713,105 ton wszystkich tradycyjnych podmiotów gospodarczych C. Ponieważ ilości te są mniejsze niż ilości dostępne w ramach kontyngentów taryfowych, stosowanie art. 5 ust. 3 wymienionego rozporządzenia pociągałoby za sobą ustalenie współczynników dostosowujących, które zwiększyłyby ilości referencyjne dla tradycyjnych podmiotów gospodarczych.

(3) Tradycyjnym podmiotom gospodarczym można przyznać wyjątkowo małą ilość z uwagi na szczególnie trudną sytuację mającą wpływ na ich działalność w trakcie roku referencyjnego. Zgodnie z art. 5 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 896/2001, Komisja może podjąć właściwe środki, uzasadnione w celu opanowania szczególnych sytuacji w granicach kontyngentów taryfowych A/B i C. Ponadto powiadamianie przez niektóre Państwa Członkowskie o sumie ilości referencyjnych ustanowionych dla tradycyjnych podmiotów gospodarczych zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 896/2001 może być dostosowane do spełnienia istniejących prawnych procedur.

(4) Do osiągnięcia postępu w tych sytuacjach, oraz w celu umożliwienia, gdzie właściwe, podjęcia niezbędnych środków dotyczących zainteresowanych podmiotów gospodarczych, zalecane jest, w danej chwili, nieustalanie współczynników dostosowujących, które mają być stosowane w roku 2004, dla ilości referencyjnych każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego.

(5) Dlatego należy dokonać odstępstwa od rozporządzenia (WE) nr 896/2001.

(6) W celu zapewnienia, że podmioty gospodarcze mają wystarczający czas na składanie wniosków o pozwolenie na pierwszy kwartał 2004 r., niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie niezwłocznie.

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Bananów,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W drodze odstępstwa od art. 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 896/2001, współczynników dostosowujących, które mają być stosowane dla ilości referencyjnej tradycyjnych podmiotów gospodarczych w ramach kontyngentów taryfowych A/B i C na rok 2004 w chwili obecnej nie ustala się.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 listopada 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 47 z 25.2.1993, str. 1.

(2) Dz.U. L 345 z 29.12.2001, str. 13.

(3) Dz.U. L 126 z 8.5.2001, str. 6.

(4) Dz.U. L 204 z 13.8.2003, str. 30.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.302.7

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2036/2003 wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 896/2001 w odniesieniu do ustalania współczynników dostosowujących, jakie mają być stosowane dla ilości referencyjnej każdego tradycyjnego podmiotu gospodarczego w ramach kontyngentów taryfowych na przywóz bananów na 2004 r.
Data aktu: 19/11/2003
Data ogłoszenia: 20/11/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 20/11/2003