Decyzja 2003/524/WE ustanawiająca Urząd Infrastruktury i Logistyki w Luksemburgu

DECYZJA KOMISJI
z dnia 6 listopada 2002 r.
ustanawiająca Urząd Infrastruktury i Logistyki w Luksemburgu

(2003/524/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 22 lipca 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając art. 20 regulaminu wewnętrznego Komisji(1),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(2), zwanego dalej "rozporządzeniem finansowym", określa ramy ustanawiania nowego rodzaju urzędu administracyjnego.

(2) Wytyczne Komisji z dnia 13 grudnia 1999 r. dotyczące polityki eksternalizacji(3) i Biała Księga dotycząca reformy administracyjnej(4) określiła wstępnie nową politykę eksternalizacji opartą na wizji administracji skoncentrowanej na swoich podstawowych zadaniach i działaniach.

(3) Wyniki analizy podjętej przez Grupę ds. Planowania i Koordynacji Eksternalizacji po dokonaniu kwerendy w zakresie sytuacji w Komisji i na poziomie międzyinstytucjonalnym w wielu dziedzinach podkreślają główne korzyści, które utworzenie urzędów Komisji może przynieść i dziedziny, w których potrzebna jest szczególna uwaga, takie jak na przykład potrzeba zapewnienia, aby działania w różnych lokalizacjach były spójne czy też potrzeba określenia minimalnych wymiarów każdego urzędu.

(4) Rodzaj wybranego urzędu składa się z jednostek administracyjnych mających na celu wspieranie działań innych departamentów Komisji i/lub potencjalnie innych instytucji Wspólnoty.

(5) Analiza przeprowadzona bardziej szczegółowo w dziedzinie infrastruktury i logistyki przedstawia korzyści powierzenia jednej strukturze realizacji decyzji obejmującej wsparcie administracyjne. Struktura ta jest szczególnie odpowiednia w odniesieniu do sprawnego i oszczędnego wykorzystania zasobów przy jednoczesnej poprawie zauważalności świadczonych usług, zmianie kierunku efektywnych obowiązków operacyjnych oraz nadążaniu za potrzebami użytkowników.

(6) Ten rodzaj urzędu jest odpowiednim narzędziem do pożądanego przeniesienia na poziom międzyinstytucjonalny w zakresie, którego zainteresowanie wyrażały już inne instytucje Wspólnoty.

(7) Istotne są szczególne czynniki lokalne odnoszące się do zarządzania niektórymi aspektami infrastruktury i logistyki w Luksemburgu. W konsekwencji niezbędne jest ustanowienie w Luksemburgu administracyjnego urzędu infrastruktury i logistyki odrębnego od urzędu ustanowionego w Brukseli.

(8) Istotne jest, aby urząd ten, jako urząd administracyjny Komisji, był ustanowiony wyraźnie przy Dyrekcji Generalnej zgodnie z wytycznymi przyjętymi przez Komisję dnia 28 maja 2002 r.(5) Urząd ma być zatem ustanowiony przy Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji.

(9) Należy określić zadania i działanie Urzędu.

(10) Zgodnie z wytycznymi Komisji należy ustanowić komitet zarządzający, którego główną rolą, z upoważnienia Kolegium Komisji, będzie nadzorowanie działalności Urzędu, określenie zakresu jego uprawnień i zapewnienie, aby były one prawidłowo wykonywane. Niezbędne jest, zatem ustalenie dokładnego składu komitetu zarządzającego, zgodnie z wytycznymi, jak również jego zadań i organizacji wewnętrznej.

(11) Niezbędne jest ustanowienie reguł mianowania pracowników Urzędu i zapewnienie, aby reguły i procedury, które mają zastosowanie do Urzędu, były takie same jak te, które mają zastosowanie do Komisji.

(12) W odniesieniu do Urzędu Komisja powinna określić kompetencje przyznane na mocy regulaminu pracowniczego w zakresie organu właściwego do mianowania, a na mocy warunków zatrudnienia innych pracowników - w zakresie organu właściwego do zawierania umów.

(13) Należy ustanowić zasady dotyczące obowiązków dyrektora Urzędu, zarówno w odniesieniu do pracowników Urzędu jak i w odniesieniu do działalności Urzędu.

(14) Dyrektor Urzędu powinien być zobowiązany do przedstawienia komitetowi zarządzającemu jego celów, jak również wynikających stąd regularnych sprawozdań i rocznego sprawozdania zarządu.

(15) Konsekwencją wymagań finansowych jest stosowanie do Urzędu części drugiej tytułu V rozporządzenia finansowego, zgodnie z ogólną zasadą, że osobą odpowiedzialną za negocjowanie z Dyrekcję Generalną ds. Budżetu wniosków o środki powinien być urzędnik zatwierdzający, któremu przekazano odpowiednie kompetencje.

(16) Dyrekcja Generalna, przy której ustanowiony jest Urząd powinna wspierać komitet zarządzający, odpowiadać za utrzymywanie regularnych kontaktów ze wszystkimi urzędami i zapewnić spójność funkcjonowania różnych urzędów. Ta rola jest szczególnie istotna do zapewnienia, aby faza przejściowa przebiegała płynnie.

(17) Decyzja Komisji z dnia 18 września 2002 r. stanowi uzupełniającą i zmieniającą notę do wstępnego projektu budżetu na rok 2003 i tworzy ramy budżetowe ustanowienia Urzędu,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

ROZDZIAŁ  I

USTANOWIENIE, CEL I ZADANIA, LOKALIZACJA

Artykuł  1

Ustanowienie Urzędu

Ustanawia się Urząd Infrastruktury i Logistyki w Luksemburgu, zwany dalej "Urzędem".

Dyrekcją generalną, przy której ustanowiony jest Urząd, jest Dyrekcja Generalna ds. Kadr i Administracji.

Urząd rozpoczyna działalność z dniem 1 stycznia 2003 r.

Artykuł  2

Cel

1.
Urząd zapewnia, aby wszystkie działania związane z zakwaterowaniem pracowników, zarządzaniem infrastrukturą opieki społecznej i logistyką instytucji były wykonywane, jak określono w art. 3.
2.
Urząd realizuje swój cel zgodnie z przepisami administracyjnymi obowiązującymi Komisję.
3.
Działając z inicjatywy Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji lub na wniosek Urzędu w porozumieniu z tą dyrekcją generalną Komisja przyjmuje odpowiednio nowe reguły lub niezbędne zmiany.

Komitet zarządzający Urzędu opracowuje szczegóły procedury wspólnie z Dyrekcją Generalną ds. Kadr i Administracji.

4.
Urząd może działać na wniosek i w imieniu innego organu lub agencji ustanowionej na podstawie Traktatów i za zgodą komitetu zarządzającego.
Artykuł  3

Zadania

1.
Urząd odpowiada, szczególnie w odniesieniu do lokalizacji luksemburskiej, za:

a) zarządzanie nabywaniem, wynajmowaniem i utrzymaniem mienia ruchomego i nieruchomego Komisji wraz z odnoszącymi się do niego zapasami i załatwianiem spraw dotyczących podatku VAT;

b) organizowanie przeprowadzek i organizację przestrzeni;

c) administrowanie:

i) usługami transportowymi dotyczącymi pracowników i towarów do celów wewnętrznych;

ii) pocztą przychodzącą i wychodzącą oraz wewnętrznym rozdziałem dokumentów do dyrekcji generalnych Komisji;

iii) usługami w zakresie powielania

iv) zaopatrzeniem biurowym;

d) przepisy wykonawcze odnoszące się do fizycznego zabezpieczenia budynków, na podstawie instrukcji Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji, w szczególności administrowanie "umową o bezpieczeństwie" (contrat gardiennage);

e) administrowanie infrastrukturą opieki społecznej zapewnionej pracownikom instytucji Wspólnoty, takich jak restauracje, stołówki samoobsługowe, sklepy dla pracowników i ośrodki sportowe;

f) świadczenie usług dla instytucji, obejmujące niektóre składniki infrastruktury opieki społecznej, takie jak żłobki i opieka nad dziećmi po godzinach szkolnych;

g) przyjęcie środków niezbędnych do zapewnienia zgodności z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy w budynkach Komisji.

2.
Urząd może wykonywać dodatkowe usługi odpłatne zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 7 ust. 8.
Artykuł  4

Lokalizacja

Urząd jest zlokalizowany w Luksemburgu.

ROZDZIAŁ  II

KOMITET ZARZĄDZAJĄCY

Artykuł  5

Zakres uprawnień

Komitet zarządzający działa na podstawie przekazania kompetencji przez Komisję, wobec której jest odpowiedzialny w zakresie swoich uprawnień i pod kierownictwem osoby odpowiedzialnej za kadry i administrację.

Artykuł  6

Skład

1.
Komitet zarządzający złożony jest z:

a) sekretarza generalnego Komisji;

b) dyrektora generalnego Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji;

c) dyrektora generalnego Dyrekcji Generalnej ds. Budżetu;

d) dyrektora generalnego Urzędu Statystyki;

e) dyrektora generalnego Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich;

f) dwóch przedstawicieli pracowników;

g) przedstawiciela innej instytucji Wspólnoty.

2.
Przewodniczącym komitetu zarządzającego jest dyrektor generalny Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji.
3.
Sekretarz generalny i każdy dyrektor generalny mogą mianować zastępcę, pod warunkiem że jest on/ona urzędnikiem stopnia A1 w tych samych służbach.
4.
Dwóch przedstawicieli pracowników jest mianowanych przez Komitet ds. Kadr. Nie uczestniczą oni w decyzjach dotyczących zarządzania, organizacji ani funkcjonowania Urzędu i nie są uprawnieni do głosowania w sprawach odnoszących się do infrastruktury opieki społecznej. Niniejszy przepis pozostaje bez uszczerbku dla istniejących procedur dialogu społecznego.
5.
Przedstawiciele innych instytucji Wspólnoty są mianowani przez Grupę Szefów Administracji. Przedstawiciele ci mogą głosować tylko w sprawach administrowanych międzyinstytucjonalnie.
6.
Komitet zarządzający może zapraszać ekspertów do pomocy w wykonywaniu jego obowiązków.
Artykuł  7

Obowiązki

1.
Działając na wniosek dyrektora Urzędu, zwanego dalej "dyrektorem", komitet zarządzający zatwierdza strukturę organizacyjna Urzędu, zgodnie z istniejącymi procedurami Komisji.
2.
Działając na wniosek dyrektora, komitet zarządzający zatwierdza reguły dotyczące funkcjonowania i organizacji Urzędu i może, jeśli to konieczne proponować zmiany tych reguł, w szczególności w celu zapewnienia spójność działania między urzędami administracyjnymi składającymi sprawozdania Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji.
3.
Działając na wniosek dyrektora, komitet zarządzający określa kierunki polityki w zakresie działalności Urzędu.
4.
Przed dniem 31 stycznia każdego roku komitet zarządzający przyjmuje program pracy dyrektora. Program pracy obejmuje w szczególności ramy finansowe, omówienie regularnych sprawozdań i przewidywanych skutków (oparte na celach operacyjnych i wskaźnikach wykonania). Komitet zarządzający może dokonywać dostosowań szczegółów programu pracy.
5.
Komitet zarządzający zatwierdza oszacowania dochodów i wydatków Urzędu i wszelkie niezbędne dostosowania wprowadzone do wykazu etatów.
6.
W pierwszym kwartale każdego roku komitet zarządzający sporządza i przesyła do Kolegium Komisji opinię dotyczącą wszystkich działań oraz zarządzania Urzędem na podstawie sprawozdań przedstawionych przez dyrektora zgodnie z art. 13.
7.
W odniesieniu do procedur mianowania menadżerów szczebla wyższego i średniego komitet zarządzający działa zgodnie z art. 14.
8.
Komitet zarządzający zatwierdza rodzaj dodatkowych usług odpłatnych, które Urząd może wykonywać na podstawie art. 2 ust. 4 i art. 3 ust. 2 oraz warunków, zgodnie z którymi może je wykonywać. Działając na wniosek dyrektora komitet zarządzający ustala rodzaj oraz stawki pobierane za usługi, które Urząd może wykonywać dla instytucji i rozdział dochodów uzyskanych w ten sposób w ramach budżetu Urzędu.
9.
Komitet zarządzający podejmuje decyzje w każdej zasadniczej kwestii wpływającej na funkcjonowanie Urzędu, która nie jest wyraźnie przewidziana w niniejszej decyzji.
Artykuł  8

Organizacja wewnętrzna

Komitet zarządzający przyjmuje swój regulamin wewnętrzny.

Regulamin ten w szczególności obejmuje następujące kwestie:

a) posiedzenia: częstotliwość i procedura zwoływania i organizowania posiedzeń;

b) sekretariat: jego rola i powiązania organizacyjne;

c) reguły przesyłania dokumentów.

Artykuł  9

Głosowanie

W przypadku gdy komitet zarządzający podejmuje decyzję, każdy członek uprawniony do głosowania ma jeden głos. W przypadku równowagi głosów głos przewodniczącego jest decydujący.

Wszystkie decyzje podejmowane są zwykłą większością głosów.

ROZDZIAŁ  III

DYREKTOR

Artykuł  10

Mianowanie

1.
Urząd jest administrowany przez dyrektora (stopnia A 1 lub A 2) mianowanego przez Komisję po wydaniu pozytywnej opinii przez Komitet Doradczy ds. Mianowań (ACA) na podstawie art. 14 ust. 1.
2.
Dyrektor jest mianowany na okres trzech lat, który może być przedłużony na kolejny okres nie dłuższy niż dwa lata.
3.
Kolegium Komisji może podjąć decyzję po uzyskaniu opinii komitetu zarządzającego o odwołaniu dyrektora i mianowaniu dyrektora tymczasowego.
Artykuł  11

Kompetencje

Dyrektor jest organem właściwym do mianowania w odniesieniu do Urzędu i organem upoważnionym do zawierania umów zgodnie z obowiązującymi regułami w Komisji w granicach kompetencji przyznanych jemu lub jej przez Komisję.

Artykuł  12

Obowiązki

1.
Przed dniem 31 grudnia każdego roku dyrektor przedstawia komitetowi zarządzającemu swój program pracy na następny rok, którego treść musi być zatwierdzona przez Komitet.
2.
Dyrektor odpowiada za sprawne funkcjonowanie Urzędu. W zakresie odpowiedzialności określonej przez Kolegium Komisji działała on lub ona pod kierownictwem Kolegium. Dyrektor zapewnia również spójne działanie poszczególnych ośrodków Urzędu. Dyrektor składa komitetowi zarządzającemu sprawozdania dotyczące wykonywania swoich obowiązków i przedstawia temu komitetowi wszelkie sugestie w zakresie sprawnego funkcjonowania Urzędu.
3.
Dyrektor przedstawia swoje propozycje komitetowi zarządzającemu zgodnie z art. 7 ust. 1, 2, 3 i 8.
4.
Dyrektor powiadamia komitet zarządzający o mianowaniach na podstawie art. 14 ust. 3.
Artykuł  13

Sprawozdawczość

Dyrektor przedstawia komitetowi zarządzającemu:

1. regularne sprawozdanie z działalności, którego struktura i częstotliwość jest ustalona przez komitet zarządzający;

2. roczne sprawozdanie zarządu w pierwszym kwartale każdego roku następującego po roku sprawozdawczym, którego struktura jest ustalona przez komitet zarządzający.

ROZDZIAŁ  IV

PRACOWNICY URZĘDU

Artykuł  14

Kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla

1.
Działając na wniosek komitetu zarządzającego, Komisja opracowuje zawiadomienie o wakacie na stanowisko dyrektora Urzędu. Komitet zarządzający opracowuje opinię dla Komisji dotyczącą kandydatów wybranych przez ACA.
2.
Zanim Komisja podejmie ostateczną decyzję, komitet zarządzający wydaje opinię w sprawie kandydatów wybranych przez ACA zgodnie z procedurami stosowanymi w Komisji do stanowisk kierowniczych szczebla wyższego (stopień A 2) i średniego (stopień A 3).
3.
Komitet zarządzający zostaje powiadomiony przez dyrektora o mianowaniach na inne stanowiska kierownicze szczebla średniego (stopnie A 4 i A 5), które muszą być dokonywane zgodnie z regułami i procedurami obowiązującymi w Komisji.
Artykuł  15

Procedury

1.
Wszystkie procedury i praktyki administracyjne odnoszące się do zarządzania personelem są realizowane na takich samych warunkach, jak w odniesieniu do urzędników i innych pracowników Komisji.
2.
Zgodnie z art. 4 regulaminu pracowniczego pracownicy instytucji są powiadamiani o wakujących stanowiskach w Urzędzie, gdy organ właściwy do mianowania zdecyduje, że należy obsadzić te stanowiska.
3.
Zgodnie z art. 90 regulaminu pracowniczego, skargi i wnioski odnoszące się do wykonywania kompetencji przyznanych dyrektorowi na mocy art. 11 niniejszej decyzji są składane Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji. Każde odwołanie w tym zakresie jest wnoszone przeciwko Komisji.

ROZDZIAŁ  V

PRZEPISY FINANSOWE

Artykuł  16

Sprawy finansowe

1.
Stosuje się tytuł V części drugiej rozporządzenia finansowego.
2.
Działając na wniosek komitetu zarządzającego Komisja w odniesieniu do środków przyznanych w budżecie, które mają być zrealizowane przez Urząd jako część jego zadań i działań, przekazuje kompetencje urzędnika zatwierdzającego dyrektorowi i określa limity i warunki stosowane do tego przekazania kompetencji.

ROZDZIAŁ  VI

KOORDYNACJA I PRZEGLĄD

Artykuł  17

Koordynacja

1.
Jednostka koordynacyjna ustanowiona w ramach Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji ma następujące zadania:

a) wspieranie komitetu zarządzającego w zakresie przygotowywania i przebiegu posiedzeń oraz wspieranie przewodniczącego Komitetu w regularnym monitorowaniu relacji z dyrektorem;

b) wspieranie dyrektora w wykonywaniu jego obowiązków, przestrzegając jego kompetencji i prerogatyw, w szczególności w relacjach z Dyrekcją Generalną ds. Kadr i Administracji;

c) zapewnianie spójności działania Urzędu z innymi urzędami administracyjnymi Dyrekcji Generalnej ds. Kadr i Administracji i resztą Komisji, w szczególności w odniesieniu do ich organizacji i polityki kadrowej;

d) zapewnianie, aby reguły i praktyki obowiązujące w Komisji w zakresie polityki kadrowej były stosowane spójnie i jednolicie w ramach Urzędu.

2.
Jak część swoich zadań jednostka koordynacyjna składa sprawozdania komitetowi zarządzającemu, na jego wniosek.
Artykuł  18

Przegląd

Najpóźniej sześć miesięcy po zakończeniu trzeciego pełnego roku funkcjonowania Urzędu przewodniczący komitetu zarządzającego przekazuje Kolegium Komisji, z upoważnienia osoby odpowiedzialnej za kadry i administrację, wszechstronną analizę działania Urzędu w tym okresie. Analiza ta może zawierać propozycje zmian do niniejszej decyzji, tam gdzie jest to stosowne.

Sporządzono w Brukseli, dnia 6 listopada 2002 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 308 z 8.12.2000, str. 26.

(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1.

(3) SEC(1999) 2051, str. 7.

(4) COM(2000) 200 final.

(5) SEC(2002) 618 final.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.183.40

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/524/WE ustanawiająca Urząd Infrastruktury i Logistyki w Luksemburgu
Data aktu: 06/11/2002
Data ogłoszenia: 22/07/2003
Data wejścia w życie: 01/01/2003, 01/05/2004, 06/11/2002