(89/682/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 30 grudnia 1989 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100a,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
we współpracy z Parlamentem Europejskim(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
niezbędne jest przyjęcie środków w celu stopniowego ustanawiania rynku wewnętrznego w okresie upływającym dnia 31 grudnia 1992 r.; rynek wewnętrzny obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, w którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału;
artykuł 13 dyrektywy 86/298/EWG(4) stanowi, że przepisy będące obecnie w mocy zostaną uzupełnione przepisami wprowadzającymi dodatkowe testy na zderzenia do procedury testów dynamicznych;
ponieważ istnieją już przepisy dla dodatkowych testów w przypadku procedury testów statycznych, jest również niezbędne, w procedurze testów dynamicznych, ustalenie dodatkowego testu, który dokładniej odzwierciedli sytuację w przypadku przewrócenia się ciągnika, tak aby te dwie procedury testowe mogły być przedstawione jako równoważne i aby obecna nierówność między nimi została wyeliminowana;
czysto teoretyczne parametry i obliczenia, na których bazował początkowo dodatkowy dynamiczny test na uderzenia, były przedmiotem praktycznych eksperymentów nie pozostawiających żadnych wątpliwości co do ich wiarygodności;
jest również niezbędna zmiana zakresu dyrektywy 86/298/EWG, tak by wyjaśnić brzmienie art. 1 tiret drugie, dotyczącego opon zamontowanych na przednich i tylnych osiach i aby w ten sposób wyeliminować każdą możliwość różniącej się wykładni,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 1989 r.
|
W imieniu Rady |
|
E. CRESSON |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 311 z 6.12.1988, str. 9.
(2) Dz.U. C 120 z 16.5.1989, str. 70 oraz Dz.U. C 256 z 9.10.1989, str. 77.
(3) Dz.U. C 102 z 24.4.1989, str. 5.
(4) Dz.U. L 186 z 8.7.1986, str. 26.