.................................................Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Z dniem 15 marca 1989 r. kod "87.01 B" został zastąpiony przez kod "8701 90" zgodnie z art. 1 rozporządzenia nr 646/89 z dnia 14 marca 1989 r. zastępującego kody ustanowione na podstawie nomenklatury Wspólnej Taryfy Celnej obowiązujące w dniu 31 grudnia 1987 r. kodami ustanowionymi na podstawie Nomenklatury Scalonej, w niektórych rozporządzeniach dotyczących klasyfikacji towarów (Dz.U.UE.L.89.71.20). Zmiany nie zostały naniesione na tekst, ponieważ ich wprowadzenie spowodowałoby niespójność treści niniejszego aktu.
.................................................
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 97/69 z dnia 16 stycznia 1969 r. w sprawie środków, jakie należy podjąć w celu jednolitego stosowania nomenklatury Wspólnej Taryfy Celnej (1), ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia Grecji, w szczególności jego art. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
w celu zapewnienia jednolitego stosowania nomenklatury Wspólnej Taryfy Celnej należy przyjąć przepisy dotyczące klasyfikacji samojezdnych maszyn dla użytku leśnictwa, które można wyposażyć w różne dodatkowe urządzenia, umożliwiające wykonywanie wielu czynności na drewnie, takich jak: podnoszenie, przenoszenie, holowanie, pchanie, ładowanie, wyładowywanie, okorowanie oraz przycinanie na wymiar;
Wspólna Taryfa Celna załączona do rozporządzenia Rady (EWG) nr 950/68 (2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 853/81 (3), obejmuje pozycją nr 84.22 maszyny do podnoszenia, przenoszenia, załadowywania lub rozładowywania, pozycją nr 84.23, maszyny do kopania, wyrównywania oraz podobne maszyny do prac ziemnych objęte pozycją nr 84.28, inne maszyny rolnicze oraz ciągniki inne niż ciągniki typu używanego na peronach kolejowych objęte pozycją nr 87.01;
pozycje te są istotne dla klasyfikacji wyżej wymienionych maszyn;
zgodnie z uwagą 1 do rozdziału 87, do celów niniejszego rozdziału, w szczególności pozycji 87.01, za ciągniki uznaje się pojazdy zbudowane zasadniczo do ciągnięcia lub pchania innych pojazdów, urządzeń lub ładunków;
podwozia napędzające stanowiące integralną część maszyn przeznaczonych do wykonywania funkcji opisanych w pozycjach nr 84.22, 84.23 lub 84.28, a ponadto do ciągnięcia lub pchania, są wyłączone z pozycji 87.01;
jednakże mimo iż wymienione wyżej maszyny mogą wykonywać różne czynności zgodnie z dołączonym osprzętem, są one zbudowane zasadniczo do ciągnięcia i pchania ładunków (ściętych drzew) i dlatego nie mogą zostać sklasyfikowane jako maszyny przeznaczone specjalnie do wykonywania funkcji opisanych w pozycji nr 84.22 lub 84.23, lub objętych pozycją nr 84.28;
maszyny te powinny zatem zostać sklasyfikowane pod pozycją nr 87.01; jako że są one przeznaczone do wykonywania czynności wykonywanych zwykle przez ciągniki leśne, powinny one zostać sklasyfikowane pod podpozycją 87.01 B;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Nomenklatury Wspólnej Taryfy Celnej,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 czerwca 1981 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Karl - Heinz NARJES |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 14 z 21.1.1969, str. 1.
(2) Dz.U. L 172 z 22.7.1968, str. 1.
(3) Dz.U. L 90 z 4.4.1981, str. 8.