(2017/C 440/05)(Dz.U.UE C z dnia 21 grudnia 2017 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
PRZYWOŁUJE
ODNOTOWUJE, ŻE:
PODKREŚLA, ŻE:
Z ZADOWOLENIEM PRZYJMUJE:
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH, BY:
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, BY:
ZWRACA SIĘ DO KOMISJI, BY:
1 Zob.: konkluzje Rady: Ku nowoczesnym, elastycznym i stabilnym systemom opieki zdrowotnej, 6 czerwca 2011 r. (Dz.U. C 202 z 8.7.2011, s. 10); konkluzje Rady w sprawie refleksji nad nowoczesnymi, elastycznymi i stabilnymi systemami opieki zdrowotnej, 10 grudnia 2013 r. (Dz.U. C 376 z 21.12.2013, s. 3); konkluzje Rady w sprawie kryzysu gospodarczego i ochrony zdrowia, 20 czerwca 2014 r. (Dz.U. C 217 z 10.7.2014, s. 2); konkluzje Rady w sprawie medycyny spersonalizowanej dla pacjentów, przyjęte w dniu 7 grudnia 2015 r., (Dz.U. C 421 z 17.12.2015, s. 2).
2 Dz.U. C 302 z 12.12.2009, s. 12.
3 P8_TA(2015)0197
4 COM(2015) 192 final
5 COM(2016) 179 final
6 COM(2012) 736 final
7 P7_TA-PROV(2014)0010
8 COM(2014) 215 final
9 Big Data for Advancing Dementia Research. An Evaluation of Data Sharing Practices in Research on Age-related Neurodegenerative Diseases ("Duże zbiory danych a postępy badań w zakresie demencji. Ocena praktyk w zakresie udostępniania danych w badaniach nad chorobami neurodegeneracyjnymi związanymi z wiekiem")
10 Data-driven Innovation for Growth and Well-being ("Innowacje wykorzystujące potencjał danych na rzecz wzrostu i dobrobytu"), październik 2015 r., OECD
11 Benchmarking Deployment of eHealth among General Practitioners 2013 ("Analiza porównawcza stopnia korzystania z e-zdrowia przez lekarzy ogólnych, 2013 r.") (SMART 2011/0033)
12 Jak wynika ze specjalnego badania Eurobarometru nr 460 specjalnego badania Eurobarometru nr 460 "Attitudes towards the impact of digitisation and automation on daily life" ("Postawy wobec wpływu cyfryzacji i automatyzacji na życie codzienne") (2017) ponad połowa respondentów chciałaby mieć internetowy dostęp do swojej dokumentacji medycznej i zdrowotnej (52 %), a siedmiu na dziesięciu respondentów (70 %) byłoby gotowych udostępnić innym swoje dane dotyczące zdrowia i samopoczucia. W największym stopniu byliby skłonni przekazać swoje dane swojemu lekarzowi lub pracownikowi służby zdrowia (65 %).
13 Improving Health Sector Efficiency. The role of Information and Communication Technologies ("Poprawa wydajności sektora opieki zdrowotnej. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych") (OECD, 2010)
14 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/24/UE z dnia 9 marca 2011 r. w sprawie stosowania praw pacjentów w transgranicznej opiece zdrowotnej (Dz.U. L 88 z 4.4.2011, s. 45).
15 Jak określono w decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1082/2013/UE z dnia 22 października 2013 r. w sprawie poważnych transgranicznych zagrożeń zdrowia oraz uchylającej decyzję nr 2119/98/WE, tekst mający znaczenie dla EOG (Dz.U. L 293 z 5.11.2013, s. 1).
16 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1).
17 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1148 z dnia 6 lipca 2016 r. w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych na terytorium Unii (Dz.U. L 194 z 19.7.2016, s. 1).
18 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73).
19 From innovation to implementation - eHealth in the WHO European Region ("Od innowacji do wdrażania - e-zdrowie w europejskim regionie WHO") (2016 r., WHO)
20 Overview of the national laws on electronic health records in the EU Member States ("Przegląd krajowych przepisów państw członkowskich UE dotyczących elektronicznej dokumentacji medycznej") (2014 r.)
23 Ustanowionego rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. (Dz.U. L 348 z 20.12.2013, s. 129).
26 Komunikat Komisji w sprawie przeglądu śródokresowego realizacji strategii jednolitego rynku cyfrowego. Połączony jednolity rynek cyfrowy dla wszystkich (COM(2017) 228 final).
27 Przyjęte w dniu 17 stycznia 2017 r. podczas konferencji ministrów zdrowia OECD.
28 Zmienione ramy interoperacyjności e-zdrowia przyjęte przez sieć "E-zdrowie" w listopadzie 2015 r.
29 Zob. komunikat Komisji pt. "Zapobieganie uzależnieniu od jednego dostawcy: tworzenie otwartych systemów ICT poprzez lepsze wykorzystywanie norm w zamówieniach publicznych" przyjęty w dniu 25 czerwca 2013 r., COM(2013) 455 final.
30 Komunikat Komisji pt. "Europejska inicjatywa dotycząca przetwarzania w chmurze - budowanie w Europie konkurencyjnej gospodarki opartej na danych i wiedzy" przyjęty w dniu 19 kwietnia 2016 - COM(2016) 178 final.
34 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/1017 z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, Europejskiego Centrum Doradztwa Inwestycyjnego i Europejskiego Portalu Projektów Inwestycyjnych oraz zmieniającego rozporządzenia (UE) nr 1291/2013 i (UE) nr 1316/2013 - Europejski Fundusz na rzecz Inwestycji Strategicznych (Dz.U. L 169 z 1.7.2015, s. 1).
36 Zob. Ramy monitorowania i oceny dla europejskiego partnerstwa na rzecz innowacji sprzyjającej aktywnemu starzeniu się w dobrym zdrowiu (MAFEIP) https://ec.europa.eu/jrc/en/mafeip oraz sprawozdanie Nordyckiej Rady Ministrów "Nordic eHealth Benchmarking" ("Analiza porównawcza e-zdrowia w krajach nordyckich").