(2017/C 434/06)(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2017 r.)
Sprawozdawca: Ulrich SAMM
Współsprawozdawca: Indrė VAREIKYTĖ
Wniosek o konsultację |
Estońska prezydencja Rady, 17.3.2017 |
Podstawa prawna |
Artykuł 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Obywatelstwa |
Data przyjęcia przez sekcję |
19.7.2017 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
20.9.2017 |
Sesja plenarna nr |
528 |
Wynik głosowania |
198/5/16 |
(za / przeciw / wstrzymało się) |
|
Bruksela, dnia 20 września 2017 r.
|
Georges DASSIS |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
9 Bauer, Wilhelm i in., Arbeitswelten 4.0. Wie wir morgen arbeiten und leben / Working Environments 4.0. How We Will Work and Live Tomorrow [Świat pracy 4.0. Jak będziemy jutro pracować i żyć], Dieter Spath, Fraunhofer Verlag, Stuttgart, 2012.
13 Światowe Forum Ekonomiczne, Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution: The Future of Jobs, Global Challenge Insight Report, styczeń 2016 r., s. 13.
20 Na przykład w Japonii opracowywanie gier jest częścią programu nauczania od 5. roku życia. W Estonii programowania podstawowego i wizualnego naucza się począwszy od drugiej klasy. Takie przykłady mogą posłużyć za prekursorskie modele.
21 Instytut Perspektywicznych Studiów Technologicznych, Policy brief on ICT for Learning, Innovation and Creativity, 2008.
22 Takie jak: ogólnie fiński system edukacji, Ørestad Gymnasium w Kopenhadze (Dania), przedszkole Egalia w Sztokholmie (Szwecja) itd.