(2017/C 426/04)(Dz.U.UE C z dnia 12 grudnia 2017 r.)
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Ustanowienie Wspólnego Przedsięwzięcia ECSEL
Zarządzanie
Cele
Zasoby
OPINIA
Opinia na temat wiarygodności rozliczeń
Opinia na temat legalności i prawidłowości dochodów leżących u podstaw rozliczeń.
Opinia z zastrzeżeniem na temat legalności i prawidłowości płatności leżących u podstaw rozliczeń
Uzasadnienie wydania opinii z zastrzeżeniem na temat legalności i prawidłowości płatności leżących u podstaw rozliczeń
Zadania kierownictwa i osób odpowiedzialnych za zarządzanie
Zadania Trybunału dotyczące kontroli sprawozdania i transakcji leżących u jego podstaw
ZARZĄDZANIE BUDŻETEM I FINANSAMI
Wykonanie budżetu za rok 2016
Wykonanie budżetu wieloletniego w ramach 7PR
Wykonanie budżetu wieloletniego w ramach programu "Horyzont 2020"
MECHANIZMY KONTROLI WEWNĘTRZNEJ
Monitorowanie płatności zaliczkowych na rzecz projektów w ramach 7PR
Konflikt interesów
ZAŁĄCZNIK - DZIAŁANIA PODJĘTE W ZWIĄZKU Z ZESZŁOROCZNYMI UWAGAMI
WPROWADZENIE
Ustanowienie Wspólnego Przedsięwzięcia ECSEL
Zarządzanie
Cele
Zasoby
ZARZĄDZANIE BUDŻETEM I FINANSAMI
Wykonanie budżetu za rok 2016
Wykonanie budżetu wieloletniego w ramach 7PR
Wykonanie budżetu wieloletniego w ramach programu "Horyzont 2020"
MECHANIZMY KONTROLI WEWNĘTRZNEJ
Monitorowanie płatności zaliczkowych na rzecz projektów w ramach 7PR
Konflikt interesów
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Izbę IV, której przewodniczył Baudilio TOMÉ MUGURUZA, członek Trybunału Obrachunkowego, na posiedzeniu w Luksemburgu w dniu 3 października 2017 r.
|
W imieniu Trybunału Obrachunkowego |
|
Klaus-Heiner LEHNE |
|
Prezes |
1 Rozporządzenie Rady (UE) nr 561/2014 z dnia 6 maja 2014 r. w sprawie ustanowienia Wspólnego Przedsięwzięcia ECSEL (Dz.U. L 169 z 7.6.2014, s. 152).
2 Austria, Belgia, Bułgaria, Republika Czeska, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Izrael, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malta, Niderlandy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja i Zjednoczone Królestwo.
3 Art. 3 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 561/2014.
4 Art. 4 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 561/2014.
5 Art. 4 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 561/2014.
6 Zob. art. 16 ust. 2 statutu Wspólnego Przedsięwzięcia ECSEL (załącznik do rozporządzenia (UE) nr 561/2014). Dodatkowo w latach 2014-2017 mają zostać wpłacone następujące wkłady na pokrycie kosztów administracyjnych Wspólnego Przedsięwzięcia ECSEL, uzupełniające działania podjęte na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 72/2008 ustanawiającego wspólne przedsiębiorstwo ENIAC (Dz.U. L 30 z 4.2.2008, s. 21) oraz rozporządzenia Rady (WE) nr 74/2008 w sprawie ustanowienia wspólnego przedsiębiorstwa ARTEMIS (Dz.U. L 30 z 4.2.2008, s. 52): a) 2 050 000 euro ze strony UE; b) 1 430 000 euro ze strony stowarzyszenia AENEAS; c) 975 000 euro ze strony stowarzyszenia ARTEMIS-IA.
7 Więcej informacji na temat działalności Wspólnego Przedsięwzięcia można znaleźć na jego stronie internetowej: www.ecsel.eu.
8 Sprawozdanie finansowe składa sięz bilansu, sprawozdania z finansowych wyników działalności, rachunku przepływów pieniężnych, zestawienia zmian w aktywach netto oraz opisu znaczących zasad (polityki) rachunkowości i informacji dodatkowej.
9 Sprawozdanie z wykonania budżetu obejmuje sprawozdanie, które przedstawia zbiorczo wszystkie operacje budżetowe, i informacjędodatkową.
10 Zgodnie ze strategiąkontroli ex post przyjętąprzez ARTEMIS i ENIAC Wspólne Przedsięwzięcie ECSEL przynajmniej raz do roku musi ocenić, czy informacje otrzymane od państw członkowskich dająwystarczającąpewnośćco do legalności i prawidłowości dokonanych transakcji.
11 Zob. także rozdz. 9 rocznego sprawozdania z działalności Wspólnego Przedsięwzięcia ECSEL za 2016 r.
12 Art. 13 rozporządzenia (UE) nr 561/2014.
13 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1).