(2017/C 378/14)(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2017 r.)
Parlament Europejski,
Wpływ masowej inwigilacji
Postępy Stanów Zjednoczonych w reformowaniu wywiadu
Ramy prawne
Prawa podstawowe
Kompetencje Unii w dziedzinie bezpieczeństwa
Międzynarodowe transfery danych
Transfery do Stanów Zjednoczonych realizowane w oparciu o zasady bezpiecznego transferu danych osobowych (w ramach "bezpiecznej przystani")
Transfery do państw trzecich a decyzja w sprawie odpowiedniej ochrony danych osobowych
Transfery dokonywane w oparciu o klauzule umowne i inne instrumenty
Transfery dokonywane w oparciu o umowy w sprawie TFTP i PNR
Transfery dokonywane w oparciu o zawarte przez UE i USA porozumienie o wzajemnej pomocy prawnej w sprawach karnych
Umowa ramowa w sprawie ochrony danych osobowych w dziedzinie współpracy policyjnej i sądowej (tzw. umowa parasolowa)
Reforma ochrony danych
Bezpieczeństwo informatyczne i przetwarzanie w chmurze obliczeniowej
Demokratyczny nadzór nad służbami wywiadowczymi
Główne ustalenia
Zalecenia
Międzynarodowe transfery danych
Ramy prawne Stanów Zjednoczonych dotyczące ochrony danych i ich zasady bezpiecznego transferu danych osobowych
Transfery do innych państw trzecich, wobec których wydano decyzję w sprawie odpowiedniej ochrony danych osobowych
Transfery dokonywane w oparciu o klauzule umowne i inne instrumenty
Transfery dokonywane w oparciu o porozumienie o wzajemnej pomocy prawnej
Wzajemna pomoc UE w sprawach karnych
Transfery dokonywane w oparciu o umowy w sprawie TFTP i PNR
Umowa ramowa w sprawie ochrony danych osobowych w dziedzinie współpracy policyjnej i sądowej (tzw. umowa parasolowa)
Reforma ochrony danych
Przetwarzanie w chmurze
Transatlantyckie partnerstwo w dziedzinie handlu i inwestycji (TTIP)
Demokratyczny nadzór nad służbami wywiadowczymi
Agencje UE
Wolność wypowiedzi
Bezpieczeństwo informatyczne w UE
Odbudowa zaufania
W ramach Unii Europejskiej
Wymiar międzynarodowy
Plan priorytetowy: "Habeas corpus w europejskiej przestrzeni cyfrowej - ochrona praw podstawowych w epoce cyfrowej"
5 La Fédération Internationale des Ligues des Droits de l'Homme i La Ligue française pour la défense des droits de l'Homme et du Citoyen v. X; Tribunal de Grande Instance of Paris.
6 Sprawy wniesione przez Privacy International and Liberty do Investigatory Powers Tribunal.
7 Wspólny pozew złożony na mocy art. 34 przez Big Brother Watch, Open Rights Group, English PEN i Dr Constanze Kurz (skarżący) v. United Kingdom (pozwany).
8 Dz.U. C 197 z 12.7.2000, s. 1.
9 Dz.U. C 121 z 24.4.2001, s. 152.
11 Dz.U. L 204 z 4.8.2007, s. 18.
12 Dz.U. L 215 z 11.8.2012, s. 5.
13 SEC(2013)0630, 27.11.2013.
14 Opinia rzecznika generalnego Cruza Villalóna z dnia 12 grudnia 2013 r. w sprawie C-293/12.
15 Dz.U. L 195 z 27.7.2010, s. 3.
16 Dz.U. L 181 z 19.7.2003, s. 34.
17 Dz.U. L 309 z 29.11.1996, s. 1.
18 Dokument Rady 16987/2013.
19 Dz.U. C 72 E z 21.3.2002, s. 221.
20 Dz.U. C 16 E z 22.1.2004, s. 88.
21 Teksty przyjęte, P7_TA(2013)0203.
22 Teksty przyjęte, P7_TA(2013)0322.
23 Teksty przyjęte, P7_TA(2013)0444.
24 Teksty przyjęte, P7_TA(2013)0449.
25 Teksty przyjęte, P7_TA(2013)0535.
26 Dz.U. C 353 E z 3.12.2013, s. 156.
27 Klayman i in. przeciwko Obamie i in., powództwo cywilne nr 13-0851, 16 grudnia 2013 r.
28 ACLU przeciwko NSA nr 06-CV-10204, 17 sierpnia 2006 r.
30 Wyrok z dnia 18 maja 1982 r. w sprawie C-155, AM & S Europe Limited przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich.
31 Zob. szczególnie sprawy połączone C-6/90 i C-9/90, Francovich i in. przeciwko Włochom, wyrok z dnia 19 listopada 1991 r.
32 Dz.U. L 28 z 30.1.2013, s. 12.
33 Dz.U. L 2 z 4.1.2002, s. 13.
34 W piśmie stwierdzono, że "rząd Stanów Zjednoczonych wyszukuje i pozyskuje informacje finansowe [...] (które) są gromadzone w ramach kanałów regulacyjnych, procedur egzekwowania prawa, kanałów dyplomatycznych oraz wywiadowczych, a także w drodze wymiany z partnerami zagranicznymi [...]" oraz że "rząd Stanów Zjednoczonych wykorzystuje program śledzenia środków finansowych należących do terrorystów do uzyskania danych SWIFT, których nie uzyskujemy z innych źródeł";
36 Dz.U. L 181 z 19.7.2003, s. 25.
37 COM(2012)0011 z 25.1.2012.
38 COM(2012)0010 z 25.1.2012.
40 Nr 1 BvR 518/02 z dnia 4 kwietnia 2006 r.
41 Wyrok w Sprawie C-300/11, ZZ przeciwko Secretary of State for the Home Department, 4 czerwca 2013 r.
42 Tzw. program dziewięciorga oczu obejmuje USA, Zjednoczone Królestwo, Kanadę, Australię, Nową Zelandię, Danię, Francję, Norwegię i Niderlandy. Program czternaściorga oczu obejmuje ww. kraje, a także Niemcy, Belgię, Włochy, Hiszpanię i Szwecję.
43 The Global Principles on National Security and the Right to Information (Globalne zasady w zakresie obrony narodowej i prawa do informacji), czerwiec 2013 r.
44 Stanowisko Parlamentu Europejskiego z dnia 25 lutego 2014 r. w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy i Szkolenia w Dziedzinie Egzekwowania Prawa (Europol) (Teksty przyjęte, P7_TA(2014)0121).