(2017/C 345/04)(Dz.U.UE C z dnia 13 października 2017 r.)
Sprawozdawca: Antonello PEZZINI
Współsprawozdawca: Hannes LEO
Decyzja Zgromadzenia Plenarnego 26.1.2017
Podstawa prawna Art. 29 ust. 2 regulaminu wewnętrznego
Opinia z inicjatywy własnej
Sekcja odpowiedzialna Komisja Konsultacyjna ds. Przemian w Przemyśle (CCMI)
Data przyjęcia przez CCMI 22.6.2017
Data przyjęcia na sesji plenarnej 5.7.2017
Sesja plenarna nr 527
Wynik głosowania 119/0/0
(za/przeciw/wstrzymało się)
Bruksela, dnia 5 lipca 2017 r.
|
Georges DASSIS |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
1 Wspólne sprawozdanie EPO i UHRW dotyczące sektorów intensywnie korzystających z praw własności intelektualnej w UE, wrzesień 2013 r.
5 Wspólne sprawozdanie EPO i UHRW dotyczące sektorów intensywnie korzystających z praw własności intelektualnej w UE, wrzesień 2013 r.
6 Biuro Narodów Zjednoczonych ds. Narkotyków i Przestępczości, The Globalization of Crime. A Transnational Crime Threat Assessment [Globalizacja przestępstw. Ocena zagrożenia przestępczością transgraniczną].
7 OECD/EUIPO (2016 r.), Trade in Counterfeit and Pirated Goods: Mapping the Economic Impact [Handel towarami podrobionymi i pirackimi: mapowanie wpływu gospodarczego].
8 Global Financial Integrity, Transnational Crime and the Developing World [Przestępczość transgraniczna a świat rozwijający się], marzec 2017 r. (statystyki potwierdzone przez WAITO - kwiecień 2017 r.).
9 Szacuje się, że w 2013 r. utracone dochody podatkowe wyniosły 90-120 mld EUR - Frontier Economics - 2016.
10 Badania sektorowe dotyczące dziewięciu sektorów narażonych na podrabianie: artykuły kosmetyczne i pielęgnacyjne; odzież, obuwie i dodatki; produkty sportowe, zabawki i gry; biżuteria i zegarki; torebki; nagrania muzyczne; wino i alkohol; produkty lecznicze.
12 Zob. COM(2016) 288 final.