(2017/C 206 A/01)(Dz.U.UE C z dnia 30 czerwca 2017 r.)
Reprezentujemy
Agencja Unii Europejskiej ds. Szkolenia w Dziedzinie Egzekwowania Prawa (CEPOL), ustanowiona jako Europejskie Kolegium Policyjne decyzją Rady 2000/820/WSiSW 1 , rozpoczęła działalność w dniu 1 stycznia 2001 i została Agencją w 2005 r. W dniu 1 lipca 2016 r. (data wejścia w życie rozporządzenia w sprawie CEPOL-u 2 ) CEPOL stał się Agencją Unii Europejskiej ds. Szkolenia w Dziedzinie Egzekwowania Prawa. Od dnia 1 października 2014 r. siedziba CEPOL-u znajduje się w Budapeszcie (Węgry).
Agencja zatrudnia obecnie 52 pracowników i dysponuje budżetem ok. 8,5 mln EUR.
Misją CEPOL-u jest zapewnianie funkcjonariuszom organów ścigania w całej UE możliwości szkolenia się i uczenia, aby wzmocnić współpracę transgraniczną w kwestiach o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa Unii Europejskiej i jej obywateli. Tematy szkoleń obejmują zakres od najważniejszych narzędzi i mechanizmów współpracy transgranicznej, przez techniki egzekwowania prawa, poważne zjawiska przestępcze, aż po kwestie przywództwa. Działania mają na celu przekazywanie wiedzy, lecz także ułatwienie wymiany wiedzy fachowej i najlepszych praktyk oraz przyczynienie się do rozwoju wspólnej europejskiej kultury egzekwowania prawa.
Oferujemy
Dyrektor wykonawczy zarządza agencją i ją reprezentuje. Odpowiada za ustanowienie administracyjnych, operacyjnych i finansowych narzędzi koniecznych do właściwego działania Agencji, oraz za zarządzanie nimi. Z zastrzeżeniem kompetencji zarządu, przed którym odpowiada, dyrektor wykonawczy jest całkowicie odpowiedzialny za realizację działań powierzonych CEPOL-owi. Zadania dyrektora wykonawczego obejmują w szczególności:
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej: www.cepol.europa.eu
Poszukujemy (kryteria wyboru)
Od idealnych kandydatów wymaga się:
1 Dz.U. L 336 z 30.12.2000, s. 1.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2219 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie Agencji Unii Europejskiej ds. Szkolenia w Dziedzinie Ścigania (CEPOL) oraz zastępujące i uchylające decyzję Rady 2005/681/WSiSW (Dz.U. L 319 z 4.12.2015, s. 1).
3 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić, przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje, 2) liczbę pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk, 3) wielkość budżetu, którym zarządzali, oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
6 Tamże.
7 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tego języka nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
8 Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.
9 Tamże.
10 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.