Ogłoszenie o naborze ECA/2017/13 - Asystent szefa ds. bezpieczeństwa - 1 stanowisko - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Kadr, Finansów i Usług Ogólnych (SG1) (Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania AD 7 - AD 9).

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2017/13
Asystent szefa ds. bezpieczeństwa - 1 stanowisko
Sekretariat Generalny - Dyrekcja Kadr, Finansów i Usług Ogólnych (SG1)
(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania AD 7 - AD 9)

(2017/C 191 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 16 czerwca 2017 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy (zwany dalej "Trybunałem") jest instytucją Unii Europejskiej ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się do poprawy zarządzania unijnymi finansami i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność i skuteczność.

Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Siedziba Trybunału znajduje się w Luksemburgu.

Zespół ds. bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa Trybunału, za wszystkie środki bezpieczeństwa w budynkach tej instytucji i podczas podróży służbowych pracowników, a także za kwestie organizacyjne dotyczące bezpieczeństwa.

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Trybunał postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska asystenta szefa ds. bezpieczeństwa (grupa zaszeregowania AD 7 - AD 9) w dyrekcji kadr, finansów i usług ogólnych oraz stworzenia rezerwy pod kątem przyszłego naboru na stanowisko, które może zostać zwolnione w okresie ważności listy rezerwowej. Ta nietypowa procedura, mająca na celu obsadzenie stanowiska wymagającego szczególnych kwalifikacji, na podstawie art. 29 ust. 1 lit. a)-c) regulaminu zostanie przeprowadzona równocześnie z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru, tak aby rozszerzyć możliwość wyboru kandydata przez organ powołujący.

Asystent szefa ds. bezpieczeństwa będzie wykonywał obowiązki pod zwierzchnictwem dyrektora kadr, finansów i usług ogólnych, i pod kontrolą szefa ds. bezpieczeństwa. Do jego zadań będą należały:

-
praca nad całością zagadnień związanych z planowaniem w obrębie działu i koordynacją jego codziennej działalności,
-
asystowanie szefowi ds. bezpieczeństwa w opracowywaniu koncepcji i redagowaniu procedur bezpieczeństwa i zasad organizacji działu,
-
współudział, poprzez wniesienie wiedzy fachowej, w opracowywaniu wydawanych opinii w zakresie infrastruktury i wyposażenia ratunkowego,
-
kontrola właściwego pełnienia służby przez pracowników ochrony,
-
zapewnienie monitorowania i planowania szkoleń pracowników (szkolenia dające nowe kwalifikacje, przekwalifikowania itd.),
-
udział w prowadzeniu sesji strzelniczych lub kierowaniu nimi,
-
odpowiedzialność za kontrolę wyposażenia działu,
-
wsparcie szefa ds. bezpieczeństwa we wszystkich kwestiach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego,
-
wypełnianie innych zadań w zakresie zleconym przez szefa ds. bezpieczeństwa,
-
zastępowanie szefa ds. bezpieczeństwa podczas jego nieobecności.

Rekrutacja kandydatów z listy rezerwowej będzie miała na celu początkowo obsadzenie jednego wolnego stanowiska, a następnie zatrudnianie kolejnych kandydatów w zależności od potrzeb działu i dostępności stanowisk.

Wynagrodzenie podstawowe w grupach zaszeregowania AD 7, AD 8 i AD 9 (stopień 1) wynosi, odpowiednio, 5 937,01 EUR, 6 717,35 EUR i 7 600,25 EUR miesięcznie. Powyższa kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wewnętrznym na rzecz Unii Europejskiej i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać uzupełniona określonymi dodatkami i płatnościami, w zależności od sytuacji osobistej i rodzinnej pracownika, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

W grupie zaszeregowania AD 7 wymagane jest 8 lat doświadczenia zawodowego, w grupie AD 8 - 10 lat doświadczenia zawodowego, a w grupie AD 9 - 12 lat doświadczenia.

Instytucje UE posiadają własne systemy emerytalne i systemy zabezpieczenia społecznego, opierające się na składkach potrącanych co miesiąc z wynagrodzeń pracowników. Dzieci pracowników UE mogą bezpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej.

POSZUKUJEMY

Trybunał poszukuje asystenta szefa ds. bezpieczeństwa z doświadczeniem.

I.
Warunki udziału w rekrutacji

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, kiedy upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki dopuszczenia do rekrutacji:

-
zgodnie z art. 28 regulaminu kandydaci muszą w szczególności:
-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku,
-
zgodnie z art. 5 regulaminu kandydaci muszą w szczególności posiadać:
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie,
-
co najmniej ośmioletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w jednym z państw członkowskich UE po uzyskaniu wyżej wymienionego dyplomu,
-
co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe w siłach operacyjnych w służbie bezpieczeństwa wewnętrznego lub w wojsku (oficer/komisarz). Nie jest do tego wliczany okres kształcenia ani lata doświadczenia w służbach pomocniczych (logistyka, kadry itd.),
-
praktyczne doświadczenie operacyjne w prowadzeniu zespołów w jednej z następujących dziedzin: ochrona osób fizycznych, zarządzanie kryzysami, bezpieczeństwo obszarów wrażliwych,
-
potwierdzona zdolność wykonywania tych obowiązków w sytuacji stresu i w trudnych warunkach,
-
z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest dobra znajomość języków francuskiego i angielskiego; kandydat powinien opanować umiejętność rozumienia oraz komunikowania się w mowie i piśmie w jednym z tych języków co najmniej na poziomie C1, a w drugim - co najmniej na poziomie B2. Znajomość innych języków obcych stanowi dodatkowy atut.

Aby określić poziom znajomości języków obcych, proszę udać się na stronę internetową:

http://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr

Kandydaci muszą być w stanie potwierdzić jakość swojej pracy w opisanej powyżej służbie przez dostarczenie odpowiedniej oficjalnej dokumentacji wydanej przez odpowiednie podmioty (ocena roczna pracownika, oceny za pięć ostatnich lat pracy, świadectwa pracy itd.).

II.
Warunki szczegółowe

Spośród osób spełniających powyższe warunki komisja rekrutacyjna wyłoni i wpisze na listę rezerwową kandydatów, którzy w swoich zgłoszeniach i w czasie rekrutacji w najwyższym stopniu spełnią następujące kryteria:

-
posiadają udokumentowane doświadczenie zdobyte w strefach o wysokim stopniu ryzyka (ambasady, konsulaty, organizacje międzynarodowe itp.),
-
są w stanie wnieść wkład w opracowywanie strategii bezpieczeństwa i procedur ochrony,
-
mają wykształcenie techniczne właściwe dla dziedziny bezpieczeństwa lub bezpieczeństwa pożarowego,
-
posiadają doświadczenie w pracy nad zagadnieniami o charakterze ściśle poufnym,
-
wykazują się zaawansowanymi umiejętnościami analizowania, syntetyzowania i wypowiadania się na piśmie,
-
ukończyli szkolenia z zakresu pierwszej pomocy (medycznej) na poziomie podstawowym,
-
znają język niemiecki (na poziomie wyższym niż B2 w mowie i w piśmie).

POLITYKA REKRUTACJI

POLITYKA RÓWNYCH SZANS

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans, w szczególności zapewnia równowagę płci podczas rekrutacji, zgodnie z przepisami art. 23 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej i art. 1d regulaminu. Trybunał ma do dyspozycji instrumenty wspierające równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

PROCEDURA WYBORU

Na podstawie nadesłanych dokumentów, w oparciu o warunki szczegółowe (opisane w pkt II powyżej) komisja rekrutacyjna dokona wstępnego wyboru spośród spełniających je kandydatów. W ten sposób wyłoni ona 10 najlepszych kandydatów *  (maksymalnie), którzy zostaną poproszeni o przygotowanie pisemnej analizy przypadku i zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której przede wszystkim zaprezentują wyniki tej analizy. Komisja rekrutacyjna dokona oceny tych dwóch etapów rekrutacji w oparciu o warunki szczegółowe (opisane w pkt II powyżej).

W wyniku tej procedury komisja rekrutacyjna sporządzi listę rezerwową, na której znajdą się nazwiska trzech kandydatów (maksymalnie) spełniających w najwyższym stopniu warunki szczegółowe określone w niniejszym ogłoszeniu (opisane w pkt II powyżej). Nazwiska wyłonionych kandydatów zostaną przedstawione w porządku alfabetycznym.

Fakt, że nazwisko kandydata znajdzie się na liście rezerwowej, nie jest równoznaczny z uzyskaniem przez niego prawa do zatrudnienia. Ewentualne zatrudnienie leży w gestii organu mianującego Trybunału. Lista rezerwowa będzie obowiązywała do dnia 31 grudnia 2018 r., a okres jej ważności może zostać przedłużony.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury, obowiązkowo sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać wyłącznie za pośrednictwem formularza elektronicznego, dołączonego do ogłoszenia o naborze opublikowanego na stronie internetowej Europejskiego Trybunału Obrachunkowego.

http://www.eca.europa.eu/pl/Pages/JobOpportunities.aspx

W zgłoszeniu należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do zgłoszenia należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass", z dokładnymi datami (maks. 3 strony) (http://europass.cedefop.europa.eu),
-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku),
-
pięć ostatnich ocen rocznych lub opinii sporządzonych przez pracodawcę w przypadku urzędników podlegających ocenie rocznej.

Zgłoszenia, które nie zostaną sporządzone w ścisłej zgodności ze wszystkimi powyższymi wskazówkami, zostaną odrzucone.

Termin składania kandydatur upływa dnia 14 lipca 2017 r. o godz. 12.00.

Na prośbę Trybunału kandydaci będą zobowiązani przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1  "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

WNIOSEK O REWIZJĘ - PROCEDURY ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta wobec niego decyzja jest niesłuszna, ma do dyspozycji następujące środki:

I.
Wniosek o rewizję decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną

W ciągu 10 dni od daty powiadomienia kandydata o decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną kandydat może złożyć pisemny wniosek o jej rewizję, podając w nim uzasadnienie swojej prośby. Wniosek należy przesłać na następujący adres:

ECA-Recours@eca.europa.eu.

II.
Procedura odwoławcza

Zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej w ciągu trzech miesięcy od otrzymania powiadomienia o decyzji kandydat może złożyć do organu powołującego skargę na tę decyzję, wysyłając ją na adres Europejskiego Trybunału Obrachunkowego:

Cour des comptes européenne Monsieur le Secrétaire général 12, rue Alcide de Gasperi 1615 Luxembourg LUKSEMBURG

Kandydat może wnieść odwołanie od decyzji o odrzuceniu skargi, jeżeli stwierdzi, że ta decyzja jest niesłuszna, na mocy art. 91 regulaminu, wysyłając je na adres Sądu Unii Europejskiej. Odwołanie to musi zostać wniesione przez adwokata w ciągu trzech miesięcy od powiadomienia kandydata o decyzji o odrzuceniu skargi.

III.
Skarga do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

Jeżeli kandydat ocenia, że Trybunał niewłaściwie zarządzał jego dokumentacją, może wnieść skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich, po uprzednim skontaktowaniu się z Trybunałem w celu rozwiązania sporu. Skargę w formie pisemnej należy przesłać do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich w ciągu dwóch lat od daty, kiedy kandydat dowiedział się o faktach stanowiących przedmiot skargi. Na stronie internetowej Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich dostępny jest formularz skargi online. Wniesienie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymuje biegu wskazanych wcześniej terminów odwołań.

FORMAL DECLARATION

DÉCLARATION SUR L'HONNEUR

* Przy założeniu wystarczającej liczby kandydatów.
1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2017.191A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze ECA/2017/13 - Asystent szefa ds. bezpieczeństwa - 1 stanowisko - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Kadr, Finansów i Usług Ogólnych (SG1) (Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania AD 7 - AD 9).
Data aktu: 16/06/2017
Data ogłoszenia: 16/06/2017