(2017/C 189/06)(Dz.U.UE C z dnia 15 czerwca 2017 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
PAMIĘTAJĄC O
PRZYZNAJE, ŻE
UWZGLĘDNIAJĄC
PODKREŚLA, ŻE
UZNAJE, ŻE
ZGADZA SIĘ, ŻE
ODNOTOWUJE, ŻE
Z POSZANOWANIEM ZASADY POMOCNICZOŚCI ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH, BY
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, BY W RAMACH SWOICH UPRAWNIEŃ
WZYWA KOMISJĘ EUROPEJSKĄ, BY
1 Definicję umiejętności życiowych w rozumieniu niniejszych konkluzji Rady można znaleźć w pkt 10-12 i w załączniku II.
2 Rezolucja Rady w sprawie Nowego programu na rzecz umiejętności dla konkurencyjnej Europy sprzyjającej włączeniu społecznemu (Dz.U. C 467 z 15.12.2016, s. 1).
3 Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (Dz.U. L 394 z 30.12.2006, s. 10).
4 Do celów niniejszych konkluzji Rady pod pojęciem podmiotów prowadzących pracę z młodzieżą rozumie się wszelkie organizacje, agencje i inne organy - zarówno korzystające z pomocy państwa, jak i działające na zasadzie wolontariatu - które zapewniają oparte na pracy z młodzieżą programy, projekty, inicjatywy i działania skierowane do młodych ludzi.
5 Zalecenie Rady w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego (Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1).
6 Kompendium umiejętności życiowych zawiera niektóre z najczęściej wymienianych umiejętności i kompetencji, o których mowa w literaturze międzynarodowej, a w szczególności w wymienionych w załączniku I analizach i sprawozdaniach grup ekspertów.