ChemChina/Syngenta(Sprawa M.7962)
(2017/C 186/06)
(Dz.U.UE C z dnia 10 czerwca 2017 r.)
Bruksela, dnia 24 marca 2017 r.
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1) ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
3 Art. 10 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw stanowi, że "[d]ecyzje podjęte zgodnie z art. 8 ust. 1 lub 2, dotyczące zgłaszanych koncentracji, podejmowane są bezzwłocznie po stwierdzeniu, że poważne wątpliwości określone w art. 6 ust. 1 lit. c), zostały wyeliminowane, w szczególności w wyniku zmian dokonanych przez zainteresowane przedsiębiorstwa". Dlatego, jeżeli strony zaproponowały zobowiązania, zanim Komisja wydała pisemne zgłoszenie zastrzeżeń i zobowiązania te są wystarczające do usunięcia poważnych wątpliwości, Komisja przyjmuje decyzję na mocy art. 8 ust. 2 bez wydawania pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń. W tym kontekście zob. np. sprawa COMP/M.5440 Lufthansa/Austrian Airlines, pkt 10 oraz Zawiadomienie Komisji w sprawie środków zaradczych dopuszczalnych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 i rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 (Dz.U. C 267 z 22.10.2008, s. 1, pkt 18).
4 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1; sprostowanie w Dz.U. L 172 z 6.5.2004, s. 9).