(2017/C 117/09)(Dz.U.UE C z dnia 12 kwietnia 2017 r.)
W dniu 4 marca 2015 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła postępowanie na podstawie art. 11 ust. 6 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 2 oraz art. 2 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 773/2004 3 w odniesieniu do czterech przedsiębiorstw: Samsung SDI, Sony, Panasonic oraz Sanyo ("przedsiębiorstwa objęte postępowaniem").
W następstwie rozmów ugodowych oraz przedłożonych propozycji ugodowych zgodnie z art. 10a ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 773/2004, w dniu 28 września 2016 r. Komisja powiadomiła o pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń następujące podmioty prawne ("strony"), pogrupowane poniżej według odpowiedniego przedsiębiorstwa objętego postępowaniem:
Zgodnie z pisemnym zgłoszeniem zastrzeżeń przedsiębiorstwa objęte postępowaniem uczestniczyły w pojedynczym i ciągłym naruszeniu art. 101 TFUE i art. 53 Porozumienia EOG odnośnie do baterii litowo-jonowych wielokrotnego ładowania w Europejskim Obszarze Gospodarczym w latach 2004-2007.
Przedsiębiorstwa, których dotyczy projekt decyzji Komisji, naruszyły art. 101 TFUE i art. 53 Porozumienia EOG uczestnicząc w pojedynczym i ciągłym naruszeniu obejmującym całe terytorium EOG, które to naruszenie polegało na koordynacji cen baterii litowo-jonowych wielokrotnego ładowania lub udostępnianiu sobie szczególnie chronionych informacji handlowych dotyczących tych baterii.
Strony potwierdziły, zgodnie z art. 10a ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 773/2004, że treść pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń odzwierciedla przedłożone przez nie propozycje ugodowe.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
Mając to na uwadze, oraz uwzględniając, że strony nie skierowały do mnie żadnych wniosków ani skarg 4 , uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych wszystkich stron uczestniczących w postępowaniu.
Bruksela, dnia 5 grudnia 2016 r.
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu (Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 773/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. odnoszące się do prowadzenia przez Komisję postępowań zgodnie z art. 81 i art. 82 Traktatu WE (Dz.U. L 123 z 27.4.2004, s. 18), zmienione zwłaszcza rozporządzeniem Komisji (WE) nr 622/2008 z dnia 30 czerwca 2008 r. (Dz.U. L 171 z 1.7.2008, s. 3).
4 Zgodnie z art. 15 ust. 2 decyzji 2011/695/UE strony postępowań w sprawach kartelowych, które angażują się w rozmowy ugodowe na podstawie art. 10a rozporządzenia (WE) nr 773/2004, mogą na każdym etapie procedury ugodowej zwrócić się do urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające, aby zapewnić sobie możliwość skutecznego wykonywania swoich praw procesowych. Zob. również pkt 18 obwieszczenia Komisji 2008/C 167/01 w sprawie prowadzenia postępowań ugodowych w związku z przyjęciem decyzji na mocy art. 7 i 23 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 w sprawach kartelowych (Dz.U. C 167 z 2.7.2008, s. 1).