Dyrekcja Generalna ds. Informatyki (DIGIT) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (AD 14) - Luksemburg (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2017/10372.

Dyrekcja Generalna ds. Informatyki (DIGIT)
Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (AD 14) - Luksemburg
(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)
COM/2017/10372

(2017/C 105 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 4 kwietnia 2017 r.)

Reprezentujemy

Dyrekcja Generalna ds. Informatyki (DIGIT) (http://ec.europa.eu/dgs/informatics/index_en.htm) Komisji Europejskiej jest odpowiedzialna za zarządzanie technologiami informacyjnymi i telekomunikacyjnymi na potrzeby służb Komisji oraz za ich koordynację, a w szczególności za opracowanie, opisanie i wdrożenie nowoczesnej i dynamicznej wizji i strategii korporacyjnej technologii informacyjnej, która byłaby w pełni zgodna z ogólnymi priorytetami Komisji, w ścisłej współpracy z jednostkami zarządzającymi kwestiami informatycznymi.

DIGIT znajduje się obecnie w trakcie reorganizacji, która ma się zakończyć wiosną 2017 r. i która ma zmienić strukturę organizacyjną biura, a także włączyć nową Dyrekcję D "Usługi cyfrowe". Dyrektor dyrekcji D będzie odpowiedzialny za usługi cyfrowe świadczone na rzecz organów administracji publicznej w państwach członkowskich. W szczególności pokieruje on(-a) ustanowieniem Bieguna Cyfrowego (w bliskiej współpracy z DG CONNECT) sprzyjającego stworzeniu korzystnych warunków, które przyciągną do Luksemburga specjalistów z dziedzin kluczowych dla biznesu i polityki. Korzystając z osiągnięć programu ISA, nowa dyrekcja D skoncentruje się na takich kwestiach, jak duże zbiory danych, analiza danych, standaryzacja, metadane (D1), ramy interoperacyjności, transgraniczne i międzysektorowe usługi publiczne dla administracji publicznych, biznesu i obywateli (D2) oraz usługi transeuropejskie (D3).

Oferujemy

Zadaniem dyrektora w ramach DIGIT będzie zapewnianie ogólnej orientacji strategicznej oraz zarządzanie dyrekcją, a w szczególności odpowiedzialność za inicjatywy i działania skierowane do klientów zewnętrznych w zakresie określonym w deklaracji celów Dyrekcji Generalnej oraz rocznym programie pracy.

Zespół ds. Ustanowienia Bieguna Cyfrowego: mały zespół podlegający bezpośrednio dyrektorowi będzie odpowiedzialny za ustanowienie i rozwój Bieguna Cyfrowego w Luksemburgu w okresie do 2020 r. Biegun Cyfrowy zostanie opracowany w bliskiej współpracy z DG Connect i innymi wiodącymi dyrekcjami, takimi jak Urząd Publikacji, Eurostat i Wspólne Centrum Badawcze. Dyrekcja D będzie w tym zakresie odgrywać rolę przewodnią, starając się uczynić z Komisji motor rozwoju cyfrowego w Europie poprzez wzmocnienie pozycji Luksemburga jako platformy innowacji cyfrowych w zakresie wysoko wydajnej infrastruktury informatycznej, narzędzi do obsługi i analizy dużych zbiorów danych, modernizacji sektora publicznego i rozwiązań z dziedziny technologii informatycznych.

Jeden z działów dyrekcji będzie odpowiedzialny za opracowanie i zintegrowanie obszaru będącego przedmiotem coraz większego zapotrzebowania, związanego z analizą danych oraz zarządzaniem informacjami i wiedzą (łącznie z narzędziami współpracy), szczególnie jeśli chodzi o duże zbiory danych - zarówno na użytek własny Komisji, jak i na potrzeby sektora publicznego. Jest to nowo rozwijający się obszar o dużym potencjale, a do jego obsługi wykorzystane zostaną dotychczasowe, połączone zasoby. Będzie to wymagało bliskiej współpracy z zewnętrznymi i wewnętrznymi partnerami Komisji, a także intensywnej współpracy z DG CONNECT.

Dyrektor będzie odpowiedzialny także za zarządzanie programem ISA2 (http://ec.europa.eu/isa/), który ułatwia skuteczną transgraniczną i międzysektorową wymianę informacji między administracjami publicznymi państw członkowskich. Program ISA przyczynia się do działań Komisji w zakresie administracji elektronicznej, których celem jest zwiększenie wydajności administracji poprzez nowe, innowacyjne i skuteczniejsze usługi cyfrowe w ramach jednolitego rynku cyfrowego.

Dyrektor przewodniczy Grupie Koordynacyjnej ds. ISA2 i kieruje opracowaniem polityki interoperacyjności, komunikacją w tym zakresie i realizacją tej polityki we współpracy z organami administracji państw członkowskich.

Dział ds. systemów transeuropejskich będzie odpowiedzialny za zabezpieczoną i wysoko dostępną usługę sieciową TESTA-ng (transeuropejska telematyczna sieć komunikacyjna między administracjami), która stanowi europejską sieć szkieletową do wymiany danych między różnorodnymi organami administracji publicznej.

Sieć wykorzystuje protokoły internetowe (IP), aby zapewnić powszechny zasięg, ale jest obsługiwana przez Komisję Europejską bez połączenia z internetem. Oprócz zapewnienia gwarantowanej wydajności i wysokiego poziomu bezpieczeństwa oferuje także połączenia z sieciami wszystkich instytucji UE oraz sieciami krajowymi. Umożliwia wymianę zarówno informacji jawnych, jak i niejawnych.

Dyrektor reprezentuje dyrektora generalnego podczas zewnętrznych i wewnętrznych spotkań istotnych z punktu widzenia dyrekcji.

Miejscem pracy dyrektora oraz większości podlegających mu działów jest Luksemburg.

Poszukujemy

Kandydatów spełniających następujące kryteria:

-
umiejętność nawiązywania i utrzymywania doskonałych relacji z innymi jednostkami wewnątrz Komisji, z innymi instytucjami, innymi organami europejskimi i administracjami krajowymi; formułowanie i monitorowanie z administracjami państw członkowskich strategii interoperacyjności na potrzeby transgranicznych i międzysektorowych usług cyfrowych,
-
umiejętności przywódcze i charyzma potrzebne do motywowania dużego i stale zmieniającego się zespołu wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. informatycznych i administracyjnych oraz do kierowania nim; doskonałe umiejętności w zakresie zarządzania i zdolność kierowania organizacją ukierunkowaną na usługi w środowisku wielokulturowym. Udokumentowane umiejętności i doświadczenie w zakresie rozpoznawania wyzwań, przed którymi stoi duża organizacja pod względem projektowania, opracowania i rozwijania korporacyjnych systemów informacyjnych dostosowanych do potrzeb biznesowych,
-
udokumentowane doświadczenie w skutecznym planowaniu i zarządzaniu zasobami ludzkimi (duże zespoły) i budżetem,
-
znakomite zdolności komunikacyjne i interpersonalne,
-
umiejętność nawiązywania i utrzymywania partnerstw z wyższym rangą kierownictwem Komisji niezbędnych do wykorzystania potencjału w zakresie informatycznej modernizacji instytucji,
-
udokumentowane doświadczenie i praktyka w zakresie kierowania dużymi projektami obejmującymi architekturę, planowanie, zarządzanie projektami i kontrolę jakości produktów,
-
doskonałe zdolności analityczne, umiejętność określania kluczowych zagadnień, opracowywania i tworzenia celów strategicznych oraz przekładania ich na propozycje konkretnych działań,
-
zdolność do skutecznej komunikacji z wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

Obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydat musi posiadać:

(i)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów; lub
(ii)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).

Doświadczenie zawodowe: kandydat musi posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje.

Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 1  i w dziedzinie bezpośrednio związanej z przedmiotowym stanowiskiem.

Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 2  oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy. Komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy, czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE. Oznacza to, że część rozmowy może być prowadzona w tym języku.

Limit wieku: kandydat nie może jeszcze mieć osiągniętego normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego) 3 .

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Przed objęciem funkcji kandydat ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie dotyczące konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Komisja Europejska dokona wyboru i powoła dyrektora zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 4 ). W trakcie procedury selekcji kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania wezmą wcześniej udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury selekcji w interesie kandydatów oraz instytucji procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim 5 .

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem pracy dyrektora jest Luksemburg.

Polityka równych szans

Komisja Europejska stosuje aktywną politykę równych szans, aby zwiększać liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych, i w szczególności zachęca kobiety do składania kandydatur.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (określone w części "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu i doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury selekcji.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do kontaktowania się z kandydatami na poszczególnych etapach trwania procedury selekcji. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury selekcji w interesie kandydatów oraz instytucji życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Wiadomość zawierać będzie również numer identyfikacyjny, który będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Nieotrzymanie potwierdzenia oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym na adres: European Commission, Directorate-General for Human Resources and Security, Unit for Senior Management and CCA, SC11 8/59, 1049 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGIË, wyraźnie zaznaczając, że dotyczy ono: Vacancy for a Director in DG DIGIT (COM/2017/10372); data stempla pocztowego nie może być późniejsza niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. Wszelka późniejsza korespondencja między Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy wówczas załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-SM-Vacancies@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa dnia 12 maja 2017 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja elektroniczna zostanie zakończona.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Ważne informacje dla kandydatów

Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 6 .

1 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić, przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników nadzorowanych na tych stanowiskach; 3) wielkość budżetów, którymi zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
5 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
6 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2017.105A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Dyrekcja Generalna ds. Informatyki (DIGIT) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (AD 14) - Luksemburg (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2017/10372.
Data aktu: 04/04/2017
Data ogłoszenia: 04/04/2017