Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AST/118/11

Asystenci (AST 3) 1

(2011/C 350 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 1 grudnia 2011 r.)

Jesteś zainteresowany pracą w naszych instytucjach?

Twój profil odpowiada naszym kryteriom?

Zgłoś się!

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby odnieść sukces!

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje następujący konkurs otwarty w formie egzaminów w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani asystenci(*):

EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3)

w następujących dziedzinach:

1.
ZARZĄDZANIE FINANSAMI/RACHUNKOWOŚĆ
2.
KOMUNIKACJA
3.
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI/PROGRAMAMI/UMOWAMI

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 315 A z dnia 28 października 2011 r., a także na stronie internetowej EPSO.
Przewodnik ten, stanowiący integralną część niniejszego ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinach Dziedzina 1 = 62
Dziedzina 2 = 37
Dziedzina 3 = 53
2. Uwagi Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową.
Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego i nie ma możliwości jego zmiany po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Asystenci AST 3 uczestniczą, pod nadzorem administratora, w realizacji misji instytucji lub organów, przez które zostaną zatrudnieni, oraz wypełniają zadania wykonawcze, udzielają wsparcia oraz wykonują zadania w zakresie logistyki w różnych obszarach działań.

Szczegółowy opis poszczególnych dziedzin umieszczono w załączniku.

Ogólny profil kandydatów do pracy w instytucjach europejskich opisano w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. Warunki ogólne
a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
b) korzystać z pełni praw obywatelskich;
c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
2. Warunki szczegółowe
2.1. Dyplom: zob. załącznik
2.2. Doświadczenie zawodowe: zob. załącznik
2.3. Znajomość języków
Języki urzędowe Unii Europejskiej to:
BG (bułgarski) FI (fiński) NL (niderlandzki)
CS (czeski) FR (francuski) PL (polski)
DA (duński) GA (irlandzki) PT (portugalski)
DE (niemiecki) HU (węgierski) RO (rumuński)
EL (grecki) IT (włoski) SK (słowacki)
EN (angielski) LT (litewski) SL (słoweński)
ES (hiszpański) LV (łotewski) SV (szwedzki)
ET (estoński) MT (maltański)
a) Język 1 Język podstawowy:
doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej
i
b) Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):
zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

IV. TESTY WSTĘPNE

1. Kandydat zostanie zaproszony do udziału w testach wstępnych Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VII).

Uwaga:

1) poprzez zgłoszenie drogą elektroniczną kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie
Test d) umiejętności zawodowych: dokładność i precyzja punktacja: od 0 do 20 pkt
Test e) umiejętności zawodowych: ustalanie priorytetów i organizacja punktacja: od 0 do 20 pkt
Wymagane minimum wynosi 20 pkt w testach d) i e) łącznie
Test f) test sytuacyjny punktacja: od 0 do 40 pkt wymagane minimum: 24 pkt
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1 dla testów a), b) i c)
Język 2 dla testów d), e) i f).

V. KONKURS OTWARTY

1. Kandydat zostanie dopuszczony* do etapu oceny zintegrowanej - jeśli uzyskał(1) jeden z najlepszych wyników(2) oraz wymagane minimum w testach wstępnych,

oraz

- jeśli w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.

*Dopuszczenie do tego etapu ostatecznie uzależnione jest od wyników późniejszej weryfikacji dokumentów, które należy dostarczyć do centrum oceny zintegrowanej. Weryfikacja dokumentów kandydatów, którzy spełniają warunki dopuszczenia do udziału w konkursie i którzy uzyskali najlepsze wyniki z testów oceniających, odbywa się w porządku malejącym, począwszy od kandydatów z największą liczbą punktów, aż do osiągnięcia liczby laureatów wskazanej w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
2. Ocena zintegrowana Kandydaci zostają zaproszeni do udziału w studium przypadku z wybranej dziedziny(3) i innych elementach oceny zintegrowanej. Testy takie przeprowadzane są zasadniczo w Brukseli i trwają jeden dzień.
Oceniana będzie specjalistyczna wiedza w wybranej przez kandydata dziedzinie oraz następujące umiejętności ogólne:
- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów
- zdolności komunikacyjne
- jakość i wydajność pracy
- nauka i rozwój osobisty
- ustalanie priorytetów i organizacja
- odporność
- umiejętność pracy w zespole
Definicje tych umiejętności znajdują się w punkcie 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
Ocena tych umiejętności będzie obejmować:
a) zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray);
b) ustrukturyzowaną rozmowę;
c) studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata;
d) zadanie do zrealizowania w zespole.
Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego wzorca:
Zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray) Ustrukturyzowana rozmowa Studium przypadku Zadanie do zrealizowania w zespole
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
3. Języki oceny zintegrowanej Język 2
4. Punktacja Umiejętności specjalistyczne

Egzamin c): studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata

od 0 do 30 punktów

wymagane minimum: 15 pkt

współczynnik ważności: 30 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne

Od 0 do 10 pkt za każdą z umiejętności ogólnych

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

35 pkt na 70 ze wszystkich 7 umiejętności ogólnych

współczynnik ważności: 70 % całkowitej liczby punktów

VI. LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów(4), którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy oceniające (zob. liczba laureatów, część I, pkt 1) i w przypadku których dokumenty zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej potwierdzają spełnienie wszystkich warunków udziału w konkursie.
2. Klasyfikacja Tworzone są listy laureatów dla poszczególnych dziedzin konkursu, z podziałem na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4 grupy); w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Kandydaci muszą dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO.
Termin: 17 stycznia 2012 r. o 12.00 (w południe) czasu brukselskiego
2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej na późniejszym etapie muszą przekazać(5) kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami).
Zasady: zob. pkt 6.1 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
______

(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów, którzy uzyskali jednakowy wynik, wszyscy ci kandydaci zostaną zaproszeni do testów oceny zintegrowanej.

(2) Liczba kandydatów dopuszczonych do etapu oceny zintegrowanej jest w przybliżeniu 2,5 raza większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie i będzie ogłoszona na stronie internetowej EPSO (www.eucareers.eu).

(3) Ze względów organizacyjnych testy te mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich lub w Brukseli, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(5) O terminie kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIK 

1. ZARZĄDZANIE FINANSAMI/RACHUNKOWOŚĆ

1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania w jednej lub kilku dziedzinach związanych z różnymi działaniami budżetowymi i finansowymi instytucji.

Za pomocą dedykowanych systemów informatycznych (w szczególności zintegrowanego systemu rachunkowości) wykonywać będą takie zadania, jak:

pomoc we wdrażaniu systemów księgowych i finansowych,
prowadzenie kont ksiąg głównych lub budżetowych,
udział w konceptualizacji, opracowywaniu i wdrażaniu procedur w oparciu o rozporządzenie finansowe,
udział w przygotowywaniu preliminarzy budżetowych oraz sporządzaniu sprawozdań finansowych i sprawozdań rocznych,
pomoc w zamykaniu ksiąg i przedstawianiu sprawozdań finansowych,
planowanie i zarządzanie procedurami przetargowymi,
zapewnienie zarządzania finansowego i operacyjnego w zakresie umów i dotacji,
udział w zarządzaniu aktywami pieniężnymi lub zarządzanie rachunkami zaliczkowymi, uzgadnianie rachunków bankowych,
nadzorowanie procedur finansowych i budżetowych (środki, zobowiązania, weryfikacja faktur i płatności) oraz monitorowanie należności,
kontrola zarządzania finansowego dochodami i ich księgowania.
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku z dziedziny finansów lub rachunkowości.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów lub rachunkowości.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów lub rachunkowości, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

2. KOMUNIKACJA
1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania w jednej lub kilku dziedzinach związanych z komunikacją wewnętrzną lub zewnętrzną oraz informacją (kontakty z prasą, media, opinia publiczna, opracowywanie i rozpowszechnianie informacji, organizacja wydarzeń związanych z promocją wizerunku Unii Europejskiej, publikacja dokumentów informacyjnych, analiza mediów oraz ich wpływu).

Wykonywać będą oni takie zadania, jak:

zapewnienie kontaktów z prasą, mediami i opinią publiczną,
opracowywanie, korekta i przygotowanie różnych dokumentów do publikacji (pakiety prasowe oraz pakiety tematyczne, komunikaty prasowe, konferencje prasowe),
organizacja wydarzeń różnego typu (konferencje prasowe, wywiady, działania informacyjne, targi),
opracowywanie dokumentów informacyjnych, publikacji, materiałów promocyjnych lub produktów audiowizualnych,
zarządzanie działaniami komunikacyjnymi poprzez strony internetowe, media społecznościowe oraz platformy współpracy,
uczestnictwo w analizach oddźwięku medialnego działań komunikacyjnych,
zapewnienie łączności i koordynacji z organami wspierającymi instytucje w działaniach komunikacyjnych (Urząd Publikacji, kontrahenci itd.).
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów w jednej z następujących dziedzin: komunikacja, media, dziennikarstwo lub public relations.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków w jednej z następujących dziedzin: agencja prasowa, agencja PR, dziennikarstwo, doradztwo w zakresie komunikacji, komunikacji internetowej lub komunikacji zewnętrznej w ramach organów publicznych lub prywatnych.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu, w następujących dziedzinach: agencja prasowa, agencja PR, dziennikarstwo, doradztwo w zakresie komunikacji, komunikacji internetowej lub komunikacji zewnętrznej w ramach organów publicznych lub prywatnych.

3. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI/PROGRAMAMI/UMOWAMI

1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania z zakresu zarządzania projektami/programami/umowami (naukowymi, technicznymi, administracyjnymi, dotyczącymi współpracy) danej instytucji.

Będą oni pełnić funkcje pomocnicze i wykonywać zadania logistyczne, takie jak:

pomoc przy opracowywaniu programów, programów prac,
pomoc przy opracowywaniu zakresu obowiązywania umów, specyfikacji, zaproszeń do składania wniosków i umów o finansowanie,
opracowywanie/weryfikacja zaproszeń do składania wniosków/ zaproszeń do składania ofert/zaproszeń do wyrażenia zainteresowania w celu zawarcia umów oraz porozumień w sprawie dotacji,
przygotowywanie i uczestnictwo w spotkaniach komisji kwalifikacyjnych w celu nadzoru nad procedurą wyboru oraz przydzielania dofinansowania/dotacji,
pomoc w przygotowywaniu decyzji o finansowaniu,
opracowywanie i nadzór nad procedurami udzielania zamówień publicznych, w tym ocena ofert,
wspieranie władz krajowych, regionalnych lub lokalnych oraz podmiotów we wdrażaniu programów/projektów/umów,
pomoc w ramach nadzoru lub oceny wdrażania programów/projektów/umów,
zarządzanie i kontrola zarządzania projektami i umowami oraz ich ciągłości: kontrola etapów realizacji projektu (zaciąganie zobowiązań, płatności, zamknięcie),
analiza sprawozdań okresowych i końcowych dotyczących wdrażania programów/projektów/umów.
zarządzanie operacjami zamknięcia programu/projektu/umowy.
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe we wskazanej dziedzinie zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz.U.UE.C.12.8A.1).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.350A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3).
Data aktu: 01/12/2011
Data ogłoszenia: 01/12/2011