Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/38/11 - Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI - Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei - Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW - EACEA/38/11

Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI

Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei

Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych

(2011/C 349/07)

(Dz.U.UE C z dnia 30 listopada 2011 r.)

1.
Cele i opis

Ogólnym celem zaproszenia do składania wniosków jest wspieranie wzajemnego zrozumienia między narodami UE i krajów partnerskich z uwzględnieniem lepszej znajomości języków, kultur i instytucji oraz poprawa jakości szkolnictwa wyższego oraz szkolenia poprzez stymulowanie zrównoważonych partnerstw pomiędzy szkolnictwem wyższym a instytucjami szkoleniowymi w Europie i krajach partnerskich.

2.
Kwalifikujący się wnioskodawcy

Składanie wniosków w ramach niniejszego zaproszenia jest otwarte dla konsorcjów instytucji szkolnictwa wyższego i (lub) instytucji szkoleniowych szkolnictwa pomaturalnego.

Kwalifikujący się wnioskodawcy muszą mieć siedzibę w jednym z krajów partnerskich i w jednym z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej.

3.
Kwalifikujące się działania

Niniejsze zaproszenie obejmuje dwa rodzaje działań - wspólne projekty w zakresie mobilności oraz wspólne projekty w zakresie stopni naukowych.

W przypadku wspólnych projektów w zakresie mobilności wsparcie przyznawane jest w celu umożliwienia konsorcjom instytucji zawodowego szkolnictwa pomaturalnego oraz instytucji szkoleniowych z UE i kraju partnerskiego realizację wspólnych programów edukacyjnych i szkoleniowych oraz wdrażanie mobilności studentów i członków wydziałów. Wsparcie to obejmuje finansowanie w postaci kwot ryczałtowych na administrację i granty dla studentów oraz pracowników akademickich i pracowników administracyjnych. Konsorcjum składające wniosek dotyczący wspólnego projektu w ramach ICI-ECP w zakresie mobilności musi obejmować co najmniej 3 zawodowe pomaturalne instytucje szkoleniowe z 3 różnych państw członkowskich UE oraz co najmniej 2 takie instytucje z kraju partnerskiego. Maksymalny czas trwania wspólnego projektu w zakresie mobilności wynosi 36 miesięcy. Szczególny nacisk zostanie położony na projekty uwzględniające staże i praktyki.

W przypadku wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych wsparcie przyznawane jest w celu tworzenia i wdrażania dwustronnych lub wspólnych programów w zakresie stopni naukowych. Wsparcie to obejmuje finansowanie w postaci kwot ryczałtowych na prace rozwojowe i administrację i granty dla studentów oraz pracowników akademickich i pracowników administracyjnych. Konsorcjum składające wniosek dotyczący wspólnego projektu w ramach ICI-ECP w zakresie stopni naukowych musi obejmować co najmniej 2 instytucje szkolnictwa wyższego z 2 różnych państw członkowskich UE oraz co najmniej 2 takie instytucje z kraju partnerskiego. Maksymalny czas trwania wspólnego projektu w zakresie stopni naukowych wynosi 48 miesięcy. Szczególny nacisk zostanie położony na wnioski dotyczące wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.

Rozpoczęcie działań planuje się na październik 2012 r.

4.
Kryteria przyznania dotacji
A.
Znaczenie projektu dla stosunków pomiędzy UE a krajami partnerskimi oraz wkład w jakość i doskonałość (20 %) zostaną określone na podstawie:
a)
Istotności wniosku dla celów zaproszenia i dla stosunków pomiędzy UE i krajem partnerskim

Istotności wniosku dla celów zaproszenia oraz, w szczególności na podstawie wartości dodanej programu badań wyróżniającej go w proponowanej dziedzinie i zawodzie z punktu widzenia stosunków pomiędzy UE i krajem partnerskim.

b)
Wkładu projektu w jakość, doskonałość i innowację w zakresie edukacji w danej dziedzinie

Prawdopodobnego wkładu projektu w jakość, doskonałość i innowację w zakresie edukacji, w tym jego znaczenie w zakresie poprawy metod nauczania i dalszych możliwości edukacyjnych i zawodowych dla studentów, a także określenie, jaki powinien być skuteczny akademicki system kontroli jakości.

B.
Jakość wdrożenia projektu (80 %)

zostanie określona na podstawie:

a)
Zarządzania partnerstwem i współpracy między partnerami

Stopień, w jakim mechanizmy współpracy i struktury administracyjne świadczą o dobrze funkcjonującym partnerstwie.

Zawarcie przez partnerów umowy partnerskiej i/albo protokołu ustaleń wraz z rozpoczęciem projektu mobilności.

Poziom zaangażowania instytucji partnerskich w projekt.

b)
Systemu mobilności studentów

Integracja systemu mobilności studentów wśród instytucji partnerskich (tj. rozkład czynności związanych z mobilnością studentów wśród instytucji partnerskich oraz bilans uczestnictwa instytucji partnerskich w projekcie).

Spełnienie wymogów w zakresie liczby i rodzaju czynności związanych z mobilnością oraz bilans proponowanych przepływów mobilności.

Rozwój sprawnych mechanizmów wyboru studentów w oparciu o przejrzystość, równość i zasługi we wszystkich instytucjach partnerskich uczestniczących w proponowanym projekcie.

Opis wspólnych standardów uzgodnionych przez partnerstwo do wspólnego stosowania, wyboru, dopuszczenia i procedury przeprowadzania egzaminów.

c)
Ustaleń w zakresie transferu i uznawania punktów akademickich

Zasadność i jasność ustaleń w zakresie punktów akademickich i transferu punktów oraz, w stosownych przypadkach, zakres używania mechanizmów ECTS, takich jak skale ocen, oraz innych mechanizmów dotyczących etapów studiów, zgodnych z ECTS.

Wykorzystanie suplementu dyplomu (dokument wydawany wspólnie w imieniu partnerstwa każdemu studentowi, który uzyskał zaliczenie; suplement zawiera informacje o charakterze, poziomie, kontekście, treści i statusie studiów, które student(ka) z sukcesem ukończył(a)).

d)
Przyjmowania studentów i członków wydziału, usług dla studentów, przygotowania językowego i kulturowego

Jakość zasobów przeznaczonych na przyjęcie zagranicznych studentów i członków wydziału (w szczególności w zakresie zakwaterowania, udzielanie pomocy związanej z wizami, zezwolenie na pobyt i ubezpieczenie, pomoc językowa itp.).

Jakość planu językowego i kulturowego przeznaczonego dla studentów.

e)
Systemu mobilności członków wydziału

Plan mobilności członków wydziału i bilans przepływów mobilności pomiędzy instytucjami partnerskimi. Planowane czynności, które zostaną podjęte przez wydział i jego pracowników w trakcie projektu. Stosunek aktywności do projektu i rejestr aktywności.

f)
Planu oceny

Rozwój systemu bieżącego monitoringu, jakość planu oceny oraz zaangażowanie studentów w projekt samooceny.

g)
Planu rozpowszechniania

Jakość działań w zakresie rozpowszechniania oraz ich wpływ na przejrzystość i na zwiększanie świadomości o współpracy pomiędzy UE i krajami partnerskimi.

h)
Planu rozwoju i trwałości

Jakość planu rozwoju i trwałości (w trakcie i po upłynięciu przewidywanego okresu ważności umowy) oraz prawdopodobieństwo, że projekt będzie się rozwijał i będzie trwały w zakresie jego wpływu na szczeblu instytucjonalnym (w tym uznanie studiów pomiędzy partnerami, rozwój współpracy międzynarodowej itp.).

5.
Budżet

Dostępny budżet szacuje się na około 2,3 mln EUR. Porównywalne środki zostaną zapewnione przez kraje partnerskie zgodnie z zasadami mającymi zastosowanie do każdego z tych krajów.

Maksymalna kwota finansowania po stronie UE to 350.000 EUR na czteroletni wspólny projekt w zakresie stopni naukowych obejmujący dwie lub więcej instytucji unijnych, 262.500 EUR na trzyletni wspólny projekt w zakresie mobilności obejmujący trzy lub więcej instytucji unijnych.

6.
Termin

Wnioski należy składać zarówno do UE, jak i do instytucji wdrażających w Australii (Australijski Departament Edukacji - DEEWR) i Republice Korei (Narodowa Fundacja Badań Korei - NRF).

Wnioski w imieniu głównej instytucji unijnej należy przesłać Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego najpóźniej do dnia 30 marca 2012 r. Wnioski opatrzone stemplem pocztowym z późniejszą datą nie będą brane pod uwagę. Wnioski należy przesyłać na następujący adres:

The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

EU-ICI ECP Call for Proposals 2011

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1

BOUR 02/17

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Wnioski w imieniu głównej instytucji unijnej należy składać na odpowiednim formularzu, należycie wypełnionym, opatrzonym datą i podpisanym przez osobę upoważnioną do zawierania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji składającej wniosek.

Wnioski dotyczące Australii oraz odpowiednie dokumenty należy wysłać przesyłką poleconą na następujący adres:

The Director International Engagement Section (C50MA10)

International Group

Department of Education, Employment and Workplace Relations

GPO Box 9880

Canberra ACT 2601

AUSTRALIA

Wnioski dotyczące Korei oraz odpowiednie dokumenty należy dostarczyć osobiście lub prywatnym serwisem kurierskim na następujący adres:

ICI Education Co-operation Programme

Team of European & American Cooperation Programme

Division of International Affairs

National Research Foundation of Korea

25, Heolleungno, Seocho-gu, Seoul

REPUBLIC OF KOREA 137-748

7.
Dodatkowe informacje

Wskazówki oraz formularze do składania wniosków znajdują się na następującej stronie internetowej:

http://eacea.ec.europa.eu/bilateral_cooperation/eu_ici_ecp/index_en.php

Wnioski należy składać na przeznaczonym do tego celu formularzu; muszą zawierać wszystkie załączniki i wymagane informacje.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.349.11

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/38/11 - Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI - Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei - Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.
Data aktu: 30/11/2011
Data ogłoszenia: 30/11/2011