Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/38/11 - Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI - Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei - Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW - EACEA/38/11

Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI

Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei

Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych

(2011/C 349/07)

(Dz.U.UE C z dnia 30 listopada 2011 r.)

1.
Cele i opis

Ogólnym celem zaproszenia do składania wniosków jest wspieranie wzajemnego zrozumienia między narodami UE i krajów partnerskich z uwzględnieniem lepszej znajomości języków, kultur i instytucji oraz poprawa jakości szkolnictwa wyższego oraz szkolenia poprzez stymulowanie zrównoważonych partnerstw pomiędzy szkolnictwem wyższym a instytucjami szkoleniowymi w Europie i krajach partnerskich.

2.
Kwalifikujący się wnioskodawcy

Składanie wniosków w ramach niniejszego zaproszenia jest otwarte dla konsorcjów instytucji szkolnictwa wyższego i (lub) instytucji szkoleniowych szkolnictwa pomaturalnego.

Kwalifikujący się wnioskodawcy muszą mieć siedzibę w jednym z krajów partnerskich i w jednym z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej.

3.
Kwalifikujące się działania

Niniejsze zaproszenie obejmuje dwa rodzaje działań - wspólne projekty w zakresie mobilności oraz wspólne projekty w zakresie stopni naukowych.

W przypadku wspólnych projektów w zakresie mobilności wsparcie przyznawane jest w celu umożliwienia konsorcjom instytucji zawodowego szkolnictwa pomaturalnego oraz instytucji szkoleniowych z UE i kraju partnerskiego realizację wspólnych programów edukacyjnych i szkoleniowych oraz wdrażanie mobilności studentów i członków wydziałów. Wsparcie to obejmuje finansowanie w postaci kwot ryczałtowych na administrację i granty dla studentów oraz pracowników akademickich i pracowników administracyjnych. Konsorcjum składające wniosek dotyczący wspólnego projektu w ramach ICI-ECP w zakresie mobilności musi obejmować co najmniej 3 zawodowe pomaturalne instytucje szkoleniowe z 3 różnych państw członkowskich UE oraz co najmniej 2 takie instytucje z kraju partnerskiego. Maksymalny czas trwania wspólnego projektu w zakresie mobilności wynosi 36 miesięcy. Szczególny nacisk zostanie położony na projekty uwzględniające staże i praktyki.

W przypadku wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych wsparcie przyznawane jest w celu tworzenia i wdrażania dwustronnych lub wspólnych programów w zakresie stopni naukowych. Wsparcie to obejmuje finansowanie w postaci kwot ryczałtowych na prace rozwojowe i administrację i granty dla studentów oraz pracowników akademickich i pracowników administracyjnych. Konsorcjum składające wniosek dotyczący wspólnego projektu w ramach ICI-ECP w zakresie stopni naukowych musi obejmować co najmniej 2 instytucje szkolnictwa wyższego z 2 różnych państw członkowskich UE oraz co najmniej 2 takie instytucje z kraju partnerskiego. Maksymalny czas trwania wspólnego projektu w zakresie stopni naukowych wynosi 48 miesięcy. Szczególny nacisk zostanie położony na wnioski dotyczące wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.

Rozpoczęcie działań planuje się na październik 2012 r.

4.
Kryteria przyznania dotacji
A.
Znaczenie projektu dla stosunków pomiędzy UE a krajami partnerskimi oraz wkład w jakość i doskonałość (20 %) zostaną określone na podstawie:
a)
Istotności wniosku dla celów zaproszenia i dla stosunków pomiędzy UE i krajem partnerskim

Istotności wniosku dla celów zaproszenia oraz, w szczególności na podstawie wartości dodanej programu badań wyróżniającej go w proponowanej dziedzinie i zawodzie z punktu widzenia stosunków pomiędzy UE i krajem partnerskim.

b)
Wkładu projektu w jakość, doskonałość i innowację w zakresie edukacji w danej dziedzinie

Prawdopodobnego wkładu projektu w jakość, doskonałość i innowację w zakresie edukacji, w tym jego znaczenie w zakresie poprawy metod nauczania i dalszych możliwości edukacyjnych i zawodowych dla studentów, a także określenie, jaki powinien być skuteczny akademicki system kontroli jakości.

B.
Jakość wdrożenia projektu (80 %)

zostanie określona na podstawie:

a)
Zarządzania partnerstwem i współpracy między partnerami

Stopień, w jakim mechanizmy współpracy i struktury administracyjne świadczą o dobrze funkcjonującym partnerstwie.

Zawarcie przez partnerów umowy partnerskiej i/albo protokołu ustaleń wraz z rozpoczęciem projektu mobilności.

Poziom zaangażowania instytucji partnerskich w projekt.

b)
Systemu mobilności studentów

Integracja systemu mobilności studentów wśród instytucji partnerskich (tj. rozkład czynności związanych z mobilnością studentów wśród instytucji partnerskich oraz bilans uczestnictwa instytucji partnerskich w projekcie).

Spełnienie wymogów w zakresie liczby i rodzaju czynności związanych z mobilnością oraz bilans proponowanych przepływów mobilności.

Rozwój sprawnych mechanizmów wyboru studentów w oparciu o przejrzystość, równość i zasługi we wszystkich instytucjach partnerskich uczestniczących w proponowanym projekcie.

Opis wspólnych standardów uzgodnionych przez partnerstwo do wspólnego stosowania, wyboru, dopuszczenia i procedury przeprowadzania egzaminów.

c)
Ustaleń w zakresie transferu i uznawania punktów akademickich

Zasadność i jasność ustaleń w zakresie punktów akademickich i transferu punktów oraz, w stosownych przypadkach, zakres używania mechanizmów ECTS, takich jak skale ocen, oraz innych mechanizmów dotyczących etapów studiów, zgodnych z ECTS.

Wykorzystanie suplementu dyplomu (dokument wydawany wspólnie w imieniu partnerstwa każdemu studentowi, który uzyskał zaliczenie; suplement zawiera informacje o charakterze, poziomie, kontekście, treści i statusie studiów, które student(ka) z sukcesem ukończył(a)).

d)
Przyjmowania studentów i członków wydziału, usług dla studentów, przygotowania językowego i kulturowego

Jakość zasobów przeznaczonych na przyjęcie zagranicznych studentów i członków wydziału (w szczególności w zakresie zakwaterowania, udzielanie pomocy związanej z wizami, zezwolenie na pobyt i ubezpieczenie, pomoc językowa itp.).

Jakość planu językowego i kulturowego przeznaczonego dla studentów.

e)
Systemu mobilności członków wydziału

Plan mobilności członków wydziału i bilans przepływów mobilności pomiędzy instytucjami partnerskimi. Planowane czynności, które zostaną podjęte przez wydział i jego pracowników w trakcie projektu. Stosunek aktywności do projektu i rejestr aktywności.

f)
Planu oceny

Rozwój systemu bieżącego monitoringu, jakość planu oceny oraz zaangażowanie studentów w projekt samooceny.

g)
Planu rozpowszechniania

Jakość działań w zakresie rozpowszechniania oraz ich wpływ na przejrzystość i na zwiększanie świadomości o współpracy pomiędzy UE i krajami partnerskimi.

h)
Planu rozwoju i trwałości

Jakość planu rozwoju i trwałości (w trakcie i po upłynięciu przewidywanego okresu ważności umowy) oraz prawdopodobieństwo, że projekt będzie się rozwijał i będzie trwały w zakresie jego wpływu na szczeblu instytucjonalnym (w tym uznanie studiów pomiędzy partnerami, rozwój współpracy międzynarodowej itp.).

5.
Budżet

Dostępny budżet szacuje się na około 2,3 mln EUR. Porównywalne środki zostaną zapewnione przez kraje partnerskie zgodnie z zasadami mającymi zastosowanie do każdego z tych krajów.

Maksymalna kwota finansowania po stronie UE to 350.000 EUR na czteroletni wspólny projekt w zakresie stopni naukowych obejmujący dwie lub więcej instytucji unijnych, 262.500 EUR na trzyletni wspólny projekt w zakresie mobilności obejmujący trzy lub więcej instytucji unijnych.

6.
Termin

Wnioski należy składać zarówno do UE, jak i do instytucji wdrażających w Australii (Australijski Departament Edukacji - DEEWR) i Republice Korei (Narodowa Fundacja Badań Korei - NRF).

Wnioski w imieniu głównej instytucji unijnej należy przesłać Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego najpóźniej do dnia 30 marca 2012 r. Wnioski opatrzone stemplem pocztowym z późniejszą datą nie będą brane pod uwagę. Wnioski należy przesyłać na następujący adres:

The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

EU-ICI ECP Call for Proposals 2011

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1

BOUR 02/17

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Wnioski w imieniu głównej instytucji unijnej należy składać na odpowiednim formularzu, należycie wypełnionym, opatrzonym datą i podpisanym przez osobę upoważnioną do zawierania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji składającej wniosek.

Wnioski dotyczące Australii oraz odpowiednie dokumenty należy wysłać przesyłką poleconą na następujący adres:

The Director International Engagement Section (C50MA10)

International Group

Department of Education, Employment and Workplace Relations

GPO Box 9880

Canberra ACT 2601

AUSTRALIA

Wnioski dotyczące Korei oraz odpowiednie dokumenty należy dostarczyć osobiście lub prywatnym serwisem kurierskim na następujący adres:

ICI Education Co-operation Programme

Team of European & American Cooperation Programme

Division of International Affairs

National Research Foundation of Korea

25, Heolleungno, Seocho-gu, Seoul

REPUBLIC OF KOREA 137-748

7.
Dodatkowe informacje

Wskazówki oraz formularze do składania wniosków znajdują się na następującej stronie internetowej:

http://eacea.ec.europa.eu/bilateral_cooperation/eu_ici_ecp/index_en.php

Wnioski należy składać na przeznaczonym do tego celu formularzu; muszą zawierać wszystkie załączniki i wymagane informacje.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.349.11

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/38/11 - Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI - Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei - Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.
Data aktu: 30/11/2011
Data ogłoszenia: 30/11/2011