Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/38/11 - Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI - Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei - Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW - EACEA/38/11

Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI

Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei

Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych

(2011/C 349/07)

(Dz.U.UE C z dnia 30 listopada 2011 r.)

1.
Cele i opis

Ogólnym celem zaproszenia do składania wniosków jest wspieranie wzajemnego zrozumienia między narodami UE i krajów partnerskich z uwzględnieniem lepszej znajomości języków, kultur i instytucji oraz poprawa jakości szkolnictwa wyższego oraz szkolenia poprzez stymulowanie zrównoważonych partnerstw pomiędzy szkolnictwem wyższym a instytucjami szkoleniowymi w Europie i krajach partnerskich.

2.
Kwalifikujący się wnioskodawcy

Składanie wniosków w ramach niniejszego zaproszenia jest otwarte dla konsorcjów instytucji szkolnictwa wyższego i (lub) instytucji szkoleniowych szkolnictwa pomaturalnego.

Kwalifikujący się wnioskodawcy muszą mieć siedzibę w jednym z krajów partnerskich i w jednym z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej.

3.
Kwalifikujące się działania

Niniejsze zaproszenie obejmuje dwa rodzaje działań - wspólne projekty w zakresie mobilności oraz wspólne projekty w zakresie stopni naukowych.

W przypadku wspólnych projektów w zakresie mobilności wsparcie przyznawane jest w celu umożliwienia konsorcjom instytucji zawodowego szkolnictwa pomaturalnego oraz instytucji szkoleniowych z UE i kraju partnerskiego realizację wspólnych programów edukacyjnych i szkoleniowych oraz wdrażanie mobilności studentów i członków wydziałów. Wsparcie to obejmuje finansowanie w postaci kwot ryczałtowych na administrację i granty dla studentów oraz pracowników akademickich i pracowników administracyjnych. Konsorcjum składające wniosek dotyczący wspólnego projektu w ramach ICI-ECP w zakresie mobilności musi obejmować co najmniej 3 zawodowe pomaturalne instytucje szkoleniowe z 3 różnych państw członkowskich UE oraz co najmniej 2 takie instytucje z kraju partnerskiego. Maksymalny czas trwania wspólnego projektu w zakresie mobilności wynosi 36 miesięcy. Szczególny nacisk zostanie położony na projekty uwzględniające staże i praktyki.

W przypadku wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych wsparcie przyznawane jest w celu tworzenia i wdrażania dwustronnych lub wspólnych programów w zakresie stopni naukowych. Wsparcie to obejmuje finansowanie w postaci kwot ryczałtowych na prace rozwojowe i administrację i granty dla studentów oraz pracowników akademickich i pracowników administracyjnych. Konsorcjum składające wniosek dotyczący wspólnego projektu w ramach ICI-ECP w zakresie stopni naukowych musi obejmować co najmniej 2 instytucje szkolnictwa wyższego z 2 różnych państw członkowskich UE oraz co najmniej 2 takie instytucje z kraju partnerskiego. Maksymalny czas trwania wspólnego projektu w zakresie stopni naukowych wynosi 48 miesięcy. Szczególny nacisk zostanie położony na wnioski dotyczące wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.

Rozpoczęcie działań planuje się na październik 2012 r.

4.
Kryteria przyznania dotacji
A.
Znaczenie projektu dla stosunków pomiędzy UE a krajami partnerskimi oraz wkład w jakość i doskonałość (20 %) zostaną określone na podstawie:
a)
Istotności wniosku dla celów zaproszenia i dla stosunków pomiędzy UE i krajem partnerskim

Istotności wniosku dla celów zaproszenia oraz, w szczególności na podstawie wartości dodanej programu badań wyróżniającej go w proponowanej dziedzinie i zawodzie z punktu widzenia stosunków pomiędzy UE i krajem partnerskim.

b)
Wkładu projektu w jakość, doskonałość i innowację w zakresie edukacji w danej dziedzinie

Prawdopodobnego wkładu projektu w jakość, doskonałość i innowację w zakresie edukacji, w tym jego znaczenie w zakresie poprawy metod nauczania i dalszych możliwości edukacyjnych i zawodowych dla studentów, a także określenie, jaki powinien być skuteczny akademicki system kontroli jakości.

B.
Jakość wdrożenia projektu (80 %)

zostanie określona na podstawie:

a)
Zarządzania partnerstwem i współpracy między partnerami

Stopień, w jakim mechanizmy współpracy i struktury administracyjne świadczą o dobrze funkcjonującym partnerstwie.

Zawarcie przez partnerów umowy partnerskiej i/albo protokołu ustaleń wraz z rozpoczęciem projektu mobilności.

Poziom zaangażowania instytucji partnerskich w projekt.

b)
Systemu mobilności studentów

Integracja systemu mobilności studentów wśród instytucji partnerskich (tj. rozkład czynności związanych z mobilnością studentów wśród instytucji partnerskich oraz bilans uczestnictwa instytucji partnerskich w projekcie).

Spełnienie wymogów w zakresie liczby i rodzaju czynności związanych z mobilnością oraz bilans proponowanych przepływów mobilności.

Rozwój sprawnych mechanizmów wyboru studentów w oparciu o przejrzystość, równość i zasługi we wszystkich instytucjach partnerskich uczestniczących w proponowanym projekcie.

Opis wspólnych standardów uzgodnionych przez partnerstwo do wspólnego stosowania, wyboru, dopuszczenia i procedury przeprowadzania egzaminów.

c)
Ustaleń w zakresie transferu i uznawania punktów akademickich

Zasadność i jasność ustaleń w zakresie punktów akademickich i transferu punktów oraz, w stosownych przypadkach, zakres używania mechanizmów ECTS, takich jak skale ocen, oraz innych mechanizmów dotyczących etapów studiów, zgodnych z ECTS.

Wykorzystanie suplementu dyplomu (dokument wydawany wspólnie w imieniu partnerstwa każdemu studentowi, który uzyskał zaliczenie; suplement zawiera informacje o charakterze, poziomie, kontekście, treści i statusie studiów, które student(ka) z sukcesem ukończył(a)).

d)
Przyjmowania studentów i członków wydziału, usług dla studentów, przygotowania językowego i kulturowego

Jakość zasobów przeznaczonych na przyjęcie zagranicznych studentów i członków wydziału (w szczególności w zakresie zakwaterowania, udzielanie pomocy związanej z wizami, zezwolenie na pobyt i ubezpieczenie, pomoc językowa itp.).

Jakość planu językowego i kulturowego przeznaczonego dla studentów.

e)
Systemu mobilności członków wydziału

Plan mobilności członków wydziału i bilans przepływów mobilności pomiędzy instytucjami partnerskimi. Planowane czynności, które zostaną podjęte przez wydział i jego pracowników w trakcie projektu. Stosunek aktywności do projektu i rejestr aktywności.

f)
Planu oceny

Rozwój systemu bieżącego monitoringu, jakość planu oceny oraz zaangażowanie studentów w projekt samooceny.

g)
Planu rozpowszechniania

Jakość działań w zakresie rozpowszechniania oraz ich wpływ na przejrzystość i na zwiększanie świadomości o współpracy pomiędzy UE i krajami partnerskimi.

h)
Planu rozwoju i trwałości

Jakość planu rozwoju i trwałości (w trakcie i po upłynięciu przewidywanego okresu ważności umowy) oraz prawdopodobieństwo, że projekt będzie się rozwijał i będzie trwały w zakresie jego wpływu na szczeblu instytucjonalnym (w tym uznanie studiów pomiędzy partnerami, rozwój współpracy międzynarodowej itp.).

5.
Budżet

Dostępny budżet szacuje się na około 2,3 mln EUR. Porównywalne środki zostaną zapewnione przez kraje partnerskie zgodnie z zasadami mającymi zastosowanie do każdego z tych krajów.

Maksymalna kwota finansowania po stronie UE to 350.000 EUR na czteroletni wspólny projekt w zakresie stopni naukowych obejmujący dwie lub więcej instytucji unijnych, 262.500 EUR na trzyletni wspólny projekt w zakresie mobilności obejmujący trzy lub więcej instytucji unijnych.

6.
Termin

Wnioski należy składać zarówno do UE, jak i do instytucji wdrażających w Australii (Australijski Departament Edukacji - DEEWR) i Republice Korei (Narodowa Fundacja Badań Korei - NRF).

Wnioski w imieniu głównej instytucji unijnej należy przesłać Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego najpóźniej do dnia 30 marca 2012 r. Wnioski opatrzone stemplem pocztowym z późniejszą datą nie będą brane pod uwagę. Wnioski należy przesyłać na następujący adres:

The Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

EU-ICI ECP Call for Proposals 2011

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1

BOUR 02/17

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Wnioski w imieniu głównej instytucji unijnej należy składać na odpowiednim formularzu, należycie wypełnionym, opatrzonym datą i podpisanym przez osobę upoważnioną do zawierania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji składającej wniosek.

Wnioski dotyczące Australii oraz odpowiednie dokumenty należy wysłać przesyłką poleconą na następujący adres:

The Director International Engagement Section (C50MA10)

International Group

Department of Education, Employment and Workplace Relations

GPO Box 9880

Canberra ACT 2601

AUSTRALIA

Wnioski dotyczące Korei oraz odpowiednie dokumenty należy dostarczyć osobiście lub prywatnym serwisem kurierskim na następujący adres:

ICI Education Co-operation Programme

Team of European & American Cooperation Programme

Division of International Affairs

National Research Foundation of Korea

25, Heolleungno, Seocho-gu, Seoul

REPUBLIC OF KOREA 137-748

7.
Dodatkowe informacje

Wskazówki oraz formularze do składania wniosków znajdują się na następującej stronie internetowej:

http://eacea.ec.europa.eu/bilateral_cooperation/eu_ici_ecp/index_en.php

Wnioski należy składać na przeznaczonym do tego celu formularzu; muszą zawierać wszystkie załączniki i wymagane informacje.

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.349.11

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/38/11 - Program współpracy w dziedzinie szkolnictwa w ramach ICI - Współpraca w dziedzinie szkolnictwa wyższego i szkolenia między Unią Europejską a Australią oraz Unią Europejską a Republiką Korei - Zaproszenie do składania wniosków na 2011 r. dotyczących wspólnych projektów w zakresie mobilności oraz wspólnych projektów w zakresie stopni naukowych.
Data aktu: 30/11/2011
Data ogłoszenia: 30/11/2011