Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora (artykuł 29 ust. 1 lit. a) i b) oraz artykuł 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego, odnoszącego się do urzędników i innych osób zatrudnionych przez Wspólnoty Europejskie).

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO DYREKTORA

(artykuł 29 ust. 1 lit. a) i b) oraz artykuł 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego, odnoszącego się do urzędników i innych osób zatrudnionych przez Wspólnoty Europejskie)

COM/211/04

(2004/C 237 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 września 2004 r.)

Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w Luksemburgu poszukuje aktualnie kandydata na stanowisko:

Dyrektor ds. Publikacji i Rozpowszechniania

Zadaniem Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich jest publikowanie i rozpowszechnianie publikacji instytucji, agencji oraz innych ciał Wspólnot Europejskich w optymalnych warunkach technicznych i finansowych, przy czym instytucje te ponoszą odpowiedzialność za działanie urzędu (decyzja 2000/459/WE, EWWiS, Euratom, Dz.U. L 183 z 22.7.2000, str. 12).

Urząd Publikacji wydaje pozycje we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej i poprzez rozmaite media (wydania papierowe, on-line, CD-ROM-y...). Działa pod nadzorem Rady Zarządzającej, złożonej z sekretarzy generalnych instytucji, które są jego udziałowcami. W 2001 r. przeszedł gruntowną reorganizację.

Obecnie planuje się zatrudnienie dyrektora ds. publikacji i rozpowszechniania, aby wesprzeć kierownictwo produkcji, dystrybucję oraz sprzedaż publikacji, zwłaszcza w kontekście rozwoju technologii oraz w obliczu szczególnego wyzwania, jakim jest rozszerzenie.

Opis stanowiska

Dyrektor ds. publikacji i rozpowszechniania będzie pracować pod bezpośrednim zwierzchnictwem dyrektora urzędu.

Będzie odpowiadać za:

– nadawanie strategicznego kierunku dyrekcji ds. publikacji i rozpowszechniania oraz zarządzanie nią w ramach nakreślonych przez dokument wyznaczający zadania urzędu, średnioterminowy plan strategiczny oraz roczny program pracy,

– trzy jednostki o obrocie produkcyjnym o wartości 80 milionów euro, zatrudniające 260 pracowników:

– "Publikacje" - wszystkie publikacje papierowe lub inne wydawnictwa drukowane w którymkolwiek z 20 obecnych języków urzędowych (6.900 tytułów w 2003 r.), wyprodukowane głównie przez podwykonawców, ale także w małym wewnętrznym dziale druku,

– "Multimedia" - zastosowanie produktów multimedialnych, głównie bazujących na technologii internetowej, a także doradzanie serwisom autorskim co do zastosowania takich produktów (obrót roczny: 2 mln EUR); odpowiedzialność za produkcję i elektroniczne rozpowszechnianie suplementu do Dziennika Urzędowego (224.000 publicznych ogłoszeń o przetargach w 2003 r., obrót roczny 22 mln EUR), oraz

– "Rozpowszechnianie" - przechowywanie, dystrybucja, promocja i sprzedaż wszystkich produktów (52,5 mln sztuk rozprowadzono w 2003 r.).

(Planuje się poszerzenie dyrekcji w 2004 r. o czwartą jednostkę. Będzie ona odpowiedzialna za CORDIS, internetowy wielojęzyczny serwis informacyjny Wspólnoty Europejskiej oraz za druk produktów związanych z programami UE w dziedzinie prac badawczo-rozwojowych i w dziedzinach innowacji, które mają ułatwić branie udziału we wspólnotowych pracach badawczoinnowacyjnych oraz informowanie o ich rezultatach (budżet roczny: 10 mln EUR)),

– uczestniczenie w trwającym rozwoju i w reorganizacji, którą Urząd Publikacji ma przejść w najbliższych latach,

– zapewnienie odpowiedniej i właściwej kontroli oraz warunków nadzoru, w zgodzie z ustalonymi standardami kontroli w kontekście rozporządzenia finansowego (rozporządzenie Rady (WE) nr 1605/2002) i zasad wprowadzających je w życie (rozporządzenie Komisji (WE) nr 2342/2002).

Profesjonalne doświadczenie, cechy osobiste, zdolności przywódcze oraz kierownicze podejście ze strony przyszłego dyrektora ds. publikacji i rozpowszechniania będą miały zasadnicze znaczenie dla pełnej integracji tej nowej funkcji w Urzędzie Publikacji.

Kwalifikacje i doświadczenie

Kandydaci muszą:

– posiadać dyplom uniwersytecki lub uznawany za równoważny, dający prawo do podjęcia studiów podyplomowych,

– mieć co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (zdobytego po uzyskaniu stopnia uniwersyteckiego lub równoważnego), z czego co najmniej pięć lat pracy na wyższym stanowisku menedżerskim i pięć lat w dziedzinie związanej ze stanowiskiem,

– być obywatelami jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej,

– posiadać bardzo dobrą znajomość jednego z języków urzędowych UE oraz dobrą znajomość drugiego języka UE.

Cechy wymienione poniżej mogą stanowić dodatkowy atut:

– znaczące doświadczenie na stanowisku kierowniczym oraz dobra znajomość działania organizacji należących do sektora publicznego,

– konieczne cechy osobiste i doskonałe umiejętności menedżerskie, wymagane w wielokulturowym środowisku,

– znakomite umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,

– silne cechy przywódcze (umiejętność wyznaczania celów oraz informowania o nich, umiejętność hierarchizowania zadań i zapewnienia ich wykonania, asertywność, zdolność do motywowania współpracowników),

– duże zdolności analityczne i organizacyjne oraz umiejętność podejmowania decyzji,

– znajomość dziedzin informacji, komunikacji i negocjacji oraz zdolności w tym zakresie,

– możliwe do potwierdzenia osiągnięcia w dziedzinie zarządzania zmianą w środowisku przemysłowym, optymalnie w działalności wydawniczej, przy czym szczególny nacisk kładzie się na zagadnienia technologiczne, organizacyjne oraz kwestie rozwoju personelu,

– doświadczenie w zarządzaniu środkami finansowymi,

– doświadczenie w przetargach publicznych i zlecaniu podwykonawstwa,

– dążenie do rozwijania i podtrzymywania dobrych kontaktów z partnerami Urzędu Publikacji,

– pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej, dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego jako języka pracy i umiejętność komunikowania się w mowie w trzecim języku urzędowym Unii Europejskiej.

Niezależność i oświadczenie na temat powiązań

Od kandydatów wymaga się gotowości złożenia deklaracji stwierdzającej ich wolę niezależnego działania w interesie Wspólnot Europejskich oraz oświadczenia na temat wszelkich powiązań, które mogą wywrzeć negatywny wpływ na ich niezależność.

Proces selekcji, warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany przez Komitet Zarządzający Urzędu Publikacji i zatrudniony przez Komisję Europejską. Wszyscy kandydaci zostaną sprawdzeni przez komisję selekcji wstępnej, która przeprowadzi z nimi rozmowy kwalifikacyjne i przygotuje listę najlepszych kandydatów. Dalsze rozmowy kwalifikacyjne będą prowadzone przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Zatrudnienia, poszerzony o przedstawicieli innych instytucji.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia są takie, jak szczegółowo określone w odniesieniu do urzędników pełniących funkcję odpowiadającą podstawowemu stanowisku dyrektora Wspólnot Europejskich.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że zgodnie z nowym Regulaminem Pracowniczym wszyscy nowi pracownicy podlegają obowiązkowi odbycia trwającego dziewięć miesięcy okresu próbnego.

Powołanie na stanowisko nastąpi w Luksemburgu.

Równe szanse

Unia Europejska prowadzi politykę równych szans.

Procedura składania wniosków

Wnioski powinny zawierać wyłącznie następujące dokumenty. Dowodów potwierdzających (np. poświadczonych kopii stopni naukowych/dyplomów, listów polecających, dowodów potwierdzających doświadczenie itp.) nie należy przesyłać na tym etapie, lecz przedłożyć na etapie późniejszym, jeśli kandydat zostanie o to poproszony:

1. Życiorys (najwyżej cztery strony) sporządzony w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Pierwsza strona życiorysu powinna zawierać następujące informacje:

– pełne imię i nazwisko (tytuł, imię, nazwisko),

– pełny adres pocztowy,

– adres e-mail,

– numery telefonu (domowy, służbowy i komórkowy),

– data urodzenia,

– płeć,

– obywatelstwo,

– znajomość języków (język ojczysty, znajomość bardzo dobra lub dostateczna),

– tytuł stopni naukowych umożliwiających dostęp do niniejszej procedury selekcji i instytucja, która go przyznała,

– data przyznania stopnia naukowego umożliwiającego dostęp do niniejszej procedury selekcji (dzień, miesiąc i rok).

2. List motywacyjny w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane (np. w przypadku braku listu motywacyjnego, życiorysu lub obu dokumentów).

Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną.

Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na następujący adres e-mailowy: admin-job-vacancies-management@- cec.eu.int. Zgłoszenia powinny wyraźnie wskazywać numer referencyjny konkursu COM/211/04 w polu tematycznym wiadomości e-mailowej.

Wyłącznie kandydaci, którzy nie byli w stanie przesłać zgłoszeń drogą e-mailową, mogą przesłać je listem poleconym lub pocztą kurierską na następujący adres:

Komisja Europejska

Dyrekcja Generalna ds. Personelu i Administracji

"Schemat organizacyjny i personel zarządzający"

COM/211/04

MO-34 5/105

B-1049 Bruksela.

Termin składania zgłoszeń

Zgłoszenia należy przesyłać do dnia (włącznie) 29 października 2004 r. (data wiadomości e-mail lub data nadania listu poleconego).

Zgłoszenia przesłane ekspresową usługą kurierską muszą zostać dostarczone na podany adres przed godziną 17.00 dnia 29 października 2004 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.237A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora (artykuł 29 ust. 1 lit. a) i b) oraz artykuł 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego, odnoszącego się do urzędników i innych osób zatrudnionych przez Wspólnoty Europejskie).
Data aktu: 24/09/2004
Data ogłoszenia: 24/09/2004