OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO DYREKTORA(artykuł 29 ust. 1 lit. a) i b) oraz artykuł 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego, odnoszącego się do urzędników i innych osób zatrudnionych przez Wspólnoty Europejskie)
COM/211/04
(2004/C 237 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 24 września 2004 r.)
Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w Luksemburgu poszukuje aktualnie kandydata na stanowisko:
Dyrektor ds. Publikacji i Rozpowszechniania
Zadaniem Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich jest publikowanie i rozpowszechnianie publikacji instytucji, agencji oraz innych ciał Wspólnot Europejskich w optymalnych warunkach technicznych i finansowych, przy czym instytucje te ponoszą odpowiedzialność za działanie urzędu (decyzja 2000/459/WE, EWWiS, Euratom, Dz.U. L 183 z 22.7.2000, str. 12).
Urząd Publikacji wydaje pozycje we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej i poprzez rozmaite media (wydania papierowe, on-line, CD-ROM-y...). Działa pod nadzorem Rady Zarządzającej, złożonej z sekretarzy generalnych instytucji, które są jego udziałowcami. W 2001 r. przeszedł gruntowną reorganizację.
Obecnie planuje się zatrudnienie dyrektora ds. publikacji i rozpowszechniania, aby wesprzeć kierownictwo produkcji, dystrybucję oraz sprzedaż publikacji, zwłaszcza w kontekście rozwoju technologii oraz w obliczu szczególnego wyzwania, jakim jest rozszerzenie.
Opis stanowiska
Dyrektor ds. publikacji i rozpowszechniania będzie pracować pod bezpośrednim zwierzchnictwem dyrektora urzędu.
Będzie odpowiadać za:
– nadawanie strategicznego kierunku dyrekcji ds. publikacji i rozpowszechniania oraz zarządzanie nią w ramach nakreślonych przez dokument wyznaczający zadania urzędu, średnioterminowy plan strategiczny oraz roczny program pracy,
– trzy jednostki o obrocie produkcyjnym o wartości 80 milionów euro, zatrudniające 260 pracowników:
– "Publikacje" - wszystkie publikacje papierowe lub inne wydawnictwa drukowane w którymkolwiek z 20 obecnych języków urzędowych (6.900 tytułów w 2003 r.), wyprodukowane głównie przez podwykonawców, ale także w małym wewnętrznym dziale druku,
– "Multimedia" - zastosowanie produktów multimedialnych, głównie bazujących na technologii internetowej, a także doradzanie serwisom autorskim co do zastosowania takich produktów (obrót roczny: 2 mln EUR); odpowiedzialność za produkcję i elektroniczne rozpowszechnianie suplementu do Dziennika Urzędowego (224.000 publicznych ogłoszeń o przetargach w 2003 r., obrót roczny 22 mln EUR), oraz
– "Rozpowszechnianie" - przechowywanie, dystrybucja, promocja i sprzedaż wszystkich produktów (52,5 mln sztuk rozprowadzono w 2003 r.).
(Planuje się poszerzenie dyrekcji w 2004 r. o czwartą jednostkę. Będzie ona odpowiedzialna za CORDIS, internetowy wielojęzyczny serwis informacyjny Wspólnoty Europejskiej oraz za druk produktów związanych z programami UE w dziedzinie prac badawczo-rozwojowych i w dziedzinach innowacji, które mają ułatwić branie udziału we wspólnotowych pracach badawczoinnowacyjnych oraz informowanie o ich rezultatach (budżet roczny: 10 mln EUR)),
– uczestniczenie w trwającym rozwoju i w reorganizacji, którą Urząd Publikacji ma przejść w najbliższych latach,
– zapewnienie odpowiedniej i właściwej kontroli oraz warunków nadzoru, w zgodzie z ustalonymi standardami kontroli w kontekście rozporządzenia finansowego (rozporządzenie Rady (WE) nr 1605/2002) i zasad wprowadzających je w życie (rozporządzenie Komisji (WE) nr 2342/2002).
Profesjonalne doświadczenie, cechy osobiste, zdolności przywódcze oraz kierownicze podejście ze strony przyszłego dyrektora ds. publikacji i rozpowszechniania będą miały zasadnicze znaczenie dla pełnej integracji tej nowej funkcji w Urzędzie Publikacji.
Kwalifikacje i doświadczenie
Kandydaci muszą:
– posiadać dyplom uniwersytecki lub uznawany za równoważny, dający prawo do podjęcia studiów podyplomowych,
– mieć co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (zdobytego po uzyskaniu stopnia uniwersyteckiego lub równoważnego), z czego co najmniej pięć lat pracy na wyższym stanowisku menedżerskim i pięć lat w dziedzinie związanej ze stanowiskiem,
– być obywatelami jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej,
– posiadać bardzo dobrą znajomość jednego z języków urzędowych UE oraz dobrą znajomość drugiego języka UE.
Cechy wymienione poniżej mogą stanowić dodatkowy atut:
– znaczące doświadczenie na stanowisku kierowniczym oraz dobra znajomość działania organizacji należących do sektora publicznego,
– konieczne cechy osobiste i doskonałe umiejętności menedżerskie, wymagane w wielokulturowym środowisku,
– znakomite umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
– silne cechy przywódcze (umiejętność wyznaczania celów oraz informowania o nich, umiejętność hierarchizowania zadań i zapewnienia ich wykonania, asertywność, zdolność do motywowania współpracowników),
– duże zdolności analityczne i organizacyjne oraz umiejętność podejmowania decyzji,
– znajomość dziedzin informacji, komunikacji i negocjacji oraz zdolności w tym zakresie,
– możliwe do potwierdzenia osiągnięcia w dziedzinie zarządzania zmianą w środowisku przemysłowym, optymalnie w działalności wydawniczej, przy czym szczególny nacisk kładzie się na zagadnienia technologiczne, organizacyjne oraz kwestie rozwoju personelu,
– doświadczenie w zarządzaniu środkami finansowymi,
– doświadczenie w przetargach publicznych i zlecaniu podwykonawstwa,
– dążenie do rozwijania i podtrzymywania dobrych kontaktów z partnerami Urzędu Publikacji,
– pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej, dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego jako języka pracy i umiejętność komunikowania się w mowie w trzecim języku urzędowym Unii Europejskiej.
Niezależność i oświadczenie na temat powiązań
Od kandydatów wymaga się gotowości złożenia deklaracji stwierdzającej ich wolę niezależnego działania w interesie Wspólnot Europejskich oraz oświadczenia na temat wszelkich powiązań, które mogą wywrzeć negatywny wpływ na ich niezależność.
Proces selekcji, warunki zatrudnienia
Dyrektor zostanie wybrany przez Komitet Zarządzający Urzędu Publikacji i zatrudniony przez Komisję Europejską. Wszyscy kandydaci zostaną sprawdzeni przez komisję selekcji wstępnej, która przeprowadzi z nimi rozmowy kwalifikacyjne i przygotuje listę najlepszych kandydatów. Dalsze rozmowy kwalifikacyjne będą prowadzone przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Zatrudnienia, poszerzony o przedstawicieli innych instytucji.
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia są takie, jak szczegółowo określone w odniesieniu do urzędników pełniących funkcję odpowiadającą podstawowemu stanowisku dyrektora Wspólnot Europejskich.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że zgodnie z nowym Regulaminem Pracowniczym wszyscy nowi pracownicy podlegają obowiązkowi odbycia trwającego dziewięć miesięcy okresu próbnego.
Powołanie na stanowisko nastąpi w Luksemburgu.
Równe szanse
Unia Europejska prowadzi politykę równych szans.
Procedura składania wniosków
Wnioski powinny zawierać wyłącznie następujące dokumenty. Dowodów potwierdzających (np. poświadczonych kopii stopni naukowych/dyplomów, listów polecających, dowodów potwierdzających doświadczenie itp.) nie należy przesyłać na tym etapie, lecz przedłożyć na etapie późniejszym, jeśli kandydat zostanie o to poproszony:
1. Życiorys (najwyżej cztery strony) sporządzony w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Pierwsza strona życiorysu powinna zawierać następujące informacje:
– pełne imię i nazwisko (tytuł, imię, nazwisko),
– pełny adres pocztowy,
– adres e-mail,
– numery telefonu (domowy, służbowy i komórkowy),
– data urodzenia,
– płeć,
– obywatelstwo,
– znajomość języków (język ojczysty, znajomość bardzo dobra lub dostateczna),
– tytuł stopni naukowych umożliwiających dostęp do niniejszej procedury selekcji i instytucja, która go przyznała,
– data przyznania stopnia naukowego umożliwiającego dostęp do niniejszej procedury selekcji (dzień, miesiąc i rok).
2. List motywacyjny w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane (np. w przypadku braku listu motywacyjnego, życiorysu lub obu dokumentów).
Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na następujący adres e-mailowy: admin-job-vacancies-management@- cec.eu.int. Zgłoszenia powinny wyraźnie wskazywać numer referencyjny konkursu COM/211/04 w polu tematycznym wiadomości e-mailowej.
Wyłącznie kandydaci, którzy nie byli w stanie przesłać zgłoszeń drogą e-mailową, mogą przesłać je listem poleconym lub pocztą kurierską na następujący adres:
Komisja Europejska
Dyrekcja Generalna ds. Personelu i Administracji
"Schemat organizacyjny i personel zarządzający"
COM/211/04
MO-34 5/105
B-1049 Bruksela.
Termin składania zgłoszeń
Zgłoszenia należy przesyłać do dnia (włącznie) 29 października 2004 r. (data wiadomości e-mail lub data nadania listu poleconego).
Zgłoszenia przesłane ekspresową usługą kurierską muszą zostać dostarczone na podany adres przed godziną 17.00 dnia 29 października 2004 r.