Zasady i sposób organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 30 maja 2011 r.
w sprawie zasad i sposobu organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur

Na podstawie art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2007 r. Nr 44, poz. 287, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa zasady i sposób organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur.
§  2.
1.
Organizację wojewódzkiego inspektoratu ochrony środowiska, zwanego dalej "wojewódzkim inspektoratem", stanowią następujące komórki organizacyjne:
1)
wydział inspekcji;
2)
wydział monitoringu środowiska.
2.
Organizację wojewódzkiego inspektoratu mogą stanowić następujące komórki organizacyjne:
1)
laboratoria;
2)
wydziały lub samodzielne stanowiska pracy do spraw:
a)
administracyjno-technicznych,
b)
budżetu, finansów i egzekucji należności pieniężnych,
c)
informatycznych,
d)
kadr i szkolenia,
e)
organizacji,
f)
prawnych,
g)
przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
h)
współpracy międzynarodowej,
i)
zamówień publicznych;
3)
delegatury.
3.
Jeżeli nie ma możliwości lokalowych do utworzenia laboratorium wojewódzkiego inspektoratu w jego siedzibie, laboratorium wojewódzkiego inspektoratu można utworzyć w siedzibie delegatury.
4.
Jeżeli na obszarze działania wojewódzkiego inspektoratu nie ma delegatury albo jest jedna delegatura, wydziały lub samodzielne stanowiska pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 2, można łączyć.
5.
Jeżeli na obszarze działania wojewódzkiego inspektoratu jest więcej niż jedna delegatura, tworzy się wydziały, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b.
6.
Samodzielne stanowiska pracy, o których mowa:
1)
w ust. 2 pkt 2 lit. c, f i h, można włączyć do wydziału inspekcji lub wydziału monitoringu środowiska;
2)
w ust. 2 pkt 2 lit. d, e, g, i, można włączyć do wydziału administracyjno-technicznego.
7.
W wojewódzkim inspektoracie mogą być tworzone inne niż wymienione w ust. 2 pkt 2 samodzielne stanowiska pracy, jeżeli przepisy odrębne tak stanowią.
§  3.
1.
W skład delegatury wchodzi dział inspekcji.
2.
W skład delegatury mogą wchodzić:
1)
dział monitoringu środowiska;
2)
laboratorium;
3)
samodzielne stanowiska pracy do spraw administracyjno-technicznych, informatycznych i prawnych.
3.
Jeżeli w delegaturze funkcjonuje już laboratorium, o którym mowa w § 1 ust. 3, wykonuje ono również zadania na potrzeby delegatury.
4.
Samodzielne stanowiska pracy do spraw informatycznych oraz prawnych w delegaturze mogą być włączone do działu inspekcji lub działu monitoringu środowiska.
§  4.
Uwzględniając zakres wykonywanych zadań przez laboratoria wojewódzkich inspektoratów i ich delegatur, uzasadniony jest podział na pracownie do spraw:
1)
analiz manualnych;
2)
analiz instrumentalnych;
3)
analiz mikrobiologicznych;
4)
analiz hydrobiologicznych;
5)
pomiarów terenowych i poboru prób;
6)
obsługi sieci pomiarowej monitoringu powietrza.
§  5.
Regulaminy organizacyjne określające organizację wojewódzkich inspektoratów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych należy dostosować do przepisów niniejszego rozporządzenia w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.3)
______

1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 75, poz. 493, Nr 88, poz. 587 i Nr 124, poz. 859, z 2008 r. Nr 138, poz. 865, Nr 199, poz. 1227 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 31, poz. 206, Nr 79, poz. 666 i Nr 130, poz. 1070, z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 i Nr 239, poz. 1592 oraz z 2011 r. Nr 63, poz. 322 i Nr 122, poz. 695.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 30 grudnia 1998 r. w sprawie zasad organizacji wojewódzkich inspektoratów oraz ich delegatur (Dz. U. z 1999 r. Nr 3, poz. 21 oraz z 2007 r. Nr 81, poz. 551), które na podstawie ustawy z dnia 25 listopada 2010 r. o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz ustawy o działach administracji rządowej (Dz. U. Nr 239, poz. 1592) utraciło moc z dniem 1 stycznia 2011 r.

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.129.747

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zasady i sposób organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur.
Data aktu: 30/05/2011
Data ogłoszenia: 21/06/2011
Data wejścia w życie: 06/07/2011