Sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdania o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lipca 2007 r.
w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych

Na podstawie art. 35 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, zwanej dalej "pomocą", o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanej dalej "ustawą", przekazywanych Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a)
okresowych sprawozdań o udzielonej pomocy,
b)
sprawozdań o pomocy udzielonej na duże projekty inwestycyjne, w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy;
2)
zakres sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 34 ust. 1 ustawy, przekazywanych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;
3)
okresy sprawozdawcze;
4)
terminy składania sprawozdań;
5)
wzory formularzy sprawozdań;
6)
wzór formularza informacji, o której mowa w art. 32a ust. 1 ustawy.
§  2.
1.
W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, podaje się następujące informacje:
1)
nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;
2)
numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP);
3)
kategorię podmiotu udzielającego pomocy;
4)
podstawę prawną udzielonej pomocy;
5)
oznaczenie programu pomocowego - w przypadku pomocy udzielanej w ramach programu pomocowego;
6)
dzień udzielenia pomocy;
7)
firmę beneficjenta pomocy;
8)
identyfikator gminy, w której beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;
9)
numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy (NIP);
10)
formę prawną beneficjenta pomocy;
11)
wielkość beneficjenta pomocy;
12)
klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727);
13)
wartość pomocy;
14)
formę pomocy;
15)
przeznaczenie pomocy;
16)
źródło pochodzenia pomocy;
17)
wskazanie kwartału albo roku kalendarzowego, za który sporządza się sprawozdanie.
2.
Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  3.
Informację, o której mowa w § 1 pkt 6, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  4.
1.
W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, podaje się następujące informacje:
1)
nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;
2)
numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP);
3)
oznaczenie programu pomocowego - w przypadku pomocy udzielanej w ramach programu pomocowego;
4)
podstawę prawną udzielonej pomocy;
5)
numer regionu oraz nazwę miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja;
6)
firmę beneficjenta pomocy;
7)
adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy;
8)
wielkość beneficjenta pomocy;
9)
przedsiębiorstwa partnerskie lub związane beneficjenta pomocy;
10)
klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);
11)
numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy (NIP);
12)
rodzaj projektu inwestycyjnego;
13)
wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych;
14)
wartość kosztów inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą;
15)
wartość nominalną pomocy oraz wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto;
16)
dzień udzielenia pomocy;
17)
szczegółowe warunki monitorowania i zwrotu pomocy;
18)
nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 89, poz. 844, z 2005 r. Nr 90, poz. 760 oraz z 2006 r. Nr 245, poz. 1780);
19)
planowany termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu inwestycyjnego;
20)
krótki opis projektu inwestycyjnego.
2.
Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  5.
1.
W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 2, podaje się następujące informacje:
1)
nazwę organu właściwego do poboru należności;
2)
numer identyfikacji podatkowej organu właściwego do poboru należności (NIP);
3)
województwo, na którego obszar rozciąga się właściwość terytorialna organu właściwego do poboru należności;
4)
wskazanie roku kalendarzowego, za który sporządza się sprawozdanie;
5)
rodzaje i wartość zaległości przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych wraz z odsetkami za zwłokę, z wyłączeniem zaległych należności, w stosunku do których organ uprawniony podjął decyzję o odroczeniu płatności lub rozłożeniu jej na raty.
2.
Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 2, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  6.
1.
Podmiot udzielający pomocy sporządza sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, za poszczególne kwartały roku kalendarzowego (sprawozdanie kwartalne) i za poszczególne lata kalendarzowe (sprawozdanie roczne).
2.
Organ właściwy do poboru należności sporządza sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 2, według stanu na koniec roku kalendarzowego (sprawozdanie roczne).
3.
Sprawozdania kwartalne przekazuje się w terminie 30 dni od dnia zakończenia kwartału, a sprawozdania roczne - w terminie 60 dni od dnia zakończenia roku kalendarzowego.
§  7.
Podmiot udzielający pomocy na duże projekty inwestycyjne sporządza i przekazuje sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, w terminie 7 dni od dnia udzielenia pomocy.
§  8.
W zakresie sprawozdań, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, oraz informacji, o której mowa w § 1 pkt 6, rozporządzenie stosuje się po raz pierwszy do sprawozdań i informacji sporządzanych za trzeci kwartał 2007 r.
§  9.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 196, poz. 2014).
§  10.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

SPRAWOZDANIE O UDZIELONEJ POMOCY PUBLICZNEJ

I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy .....................

II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu

udzielającego pomocy ....................................

III. Kategoria podmiotu udzielającego pomocy .................

IV. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy ..................

V. Sprawozdanie za okres:1)

a) I kwartał ...... roku,

b) II kwartał ...... roku,

c) III kwartał ...... roku,

d) IV kwartał ...... roku,

e) za ......... rok.

Tabela
Lp. Podstawa prawna -informacje podstawowe Podstawa prawna -informacje szczegółowe Program pomocowy/ pomoc indywidualna Dzień udzielenia pomocy Firma beneficjenta pomocy Forma prawna beneficjenta Wielkość beneficjenta NIP beneficjenta Identyfikator gminy Klasa PKD Wartość nominalna pomocy

[PLN]

Wartość pomocy brutto

[PLN]

Forma pomocy Przeznaczenie pomocy Źródło pochodzenia pomocy
1 2a 2b 2c 3a 3b 3c 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1
2
3
4
5....

Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:

__________________ ______________________ _________

(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data)

Dane osoby upoważnionej do roboczych kontaktów z Urzędem

Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Ministerstwem Finansów w

sprawie informacji i danych zawartych w sprawozdaniu:

_________________ _____________________ _________ ______

(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (telefon) (faks)

______

(e-mail)

______

1) Wypełnić właściwą pozycję.

Instrukcja sporządzenia sprawozdania

Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień:

I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy: należy podać pełną nazwę podmiotu udzielającego pomocy.

II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy.

III. Kategoria podmiotu udzielającego pomocy: należy podać oznaczenie kategorii podmiotu udzielającego pomocy (oznaczenia kategorii podmiotów udzielających pomocy publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

IV. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy: należy podać dokładny adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy.

V. Sprawozdanie za okres: należy wypełnić jedną z pozycji od lit. a do e, w zależności od okresu, za który sporządza się sprawozdanie.

TABELA

Uwaga: istnieją następujące możliwości łączenia elementów tworzących podstawę prawną udzielenia pomocy, które należy wpisać w poszczególnych kolumnach tabeli w sposób przedstawiony poniżej.

Podstawa prawna - informacje podstawowe Podstawa prawna - informacje szczegółowe
2a 2b 2c 3a 3b 3c
kod ustawy - przepis ustawy - - -
kod ustawy - przepis ustawy akt wykonawczy przepis aktu wykonawczego -
kod ustawy - przepis ustawy akt wykonawczy przepis aktu wykonawczego decyzja/uchwała/umowa - symbol
kod ustawy - przepis ustawy - - decyzja/uchwała/umowa - symbol

W przypadku wpisania w kolumnie 2a kodu 9.99 wypełnia się dodatkowo kolumnę 2b.

Kol. 2a - Podstawa prawna - informacje podstawowe - należy wpisać właściwy kod wskazujący odpowiednią ustawę będącą podstawą prawną udzielenia pomocy.

Tytuł ustawy Kod
1 2
ustawa budżetowa (na kolejne lata) 1.1
ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) 1.2
ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.) 1.3
ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.) 1.4
ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.) 1.6
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.) 1.7
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251, z późn. zm.) 1.8
ustawa z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274) 1.10
ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, z późn. zm.) 1.11
ustawa z dnia 8 maja 1997 r. o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne (Dz. U. z 2003 r. Nr 174, poz. 1689, z późn. zm.) 1.13
ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. o gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeniach eksportowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 59, poz. 609, z późn. zm.) 1.14
ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.) 1.15
ustawa z dnia 5 stycznia 1995 r. o dopłatach do oprocentowania niektórych kredytów bankowych (Dz. U. Nr 13, poz. 60, z późn. zm.) 1.18
ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 11, poz. 74, z późn. zm.) 1.22
ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) 1.24
ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy (Dz. U. Nr 158, poz. 1121) 1.25
ustawa z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397, z późn. zm.) 1.29
ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966, z późn. zm.) 1.30
ustawa z dnia 7 października 1999 r. o wspieraniu restrukturyzacji przemysłowego potencjału obronnego i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 83, poz. 932, z późn. zm.) 1.31
ustawa z dnia 12 maja 2000 r. o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz. U. Nr 48, poz. 550, z późn. zm.) 1.32
ustawa z dnia 14 lipca 2000 r. o restrukturyzacji finansowej górnictwa siarki (Dz. U. Nr 74, poz. 856, z późn. zm.) 1.33
ustawa z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm.) 1.34
ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 1.36
ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, z późn. zm.) 1.37
ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94) 1.40
ustawa z dnia 30 lipca 1997 r. o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej "Poczta Polska" (Dz. U. Nr 106, poz. 675, z późn. zm.) 1.41
ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. Nr 63, poz. 638, z późn. zm.) 1.42
ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607) 1.43
ustawa z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 981, z późn. zm.) 1.44
ustawa z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2004 r. Nr 208, poz. 2128, z późn. zm.) 1.45
ustawa z dnia 24 sierpnia 2001 r. o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (Dz. U. Nr 111, poz. 1196, z późn. zm.) 1.51
ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców (Dz. U. Nr 155, poz. 1287, z późn. zm.) 1.52
ustawa z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 493, z późn. zm.) 1.53
ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001, z późn. zm.) 1.54
ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w latach 2003-2006 (Dz. U. Nr 210, poz. 2037, z późn. zm.) 1.55
ustawa z dnia 30 października 2002 r. o pomocy publicznej dla przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu dla rynku pracy (Dz. U. Nr 213, poz. 1800, z późn. zm.) 1.56
ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm.) 1.57
ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.) 1.58
ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 68, poz. 450) 1.59
ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682, z późn. zm.) 1.61
ustawa z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622, z późn. zm.) 1.62
ustawa z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) 1.64
ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) 1.65
ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.) 1.66
ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2002 r. Nr 175, poz. 1440, z późn. zm.) 1.67
ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) 1.68
ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.) 1.69
ustawa z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840, z późn. zm.) 1.70
ustawa z dnia 3 marca 2005 r. o dopłatach do umów na budowę niektórych typów statków morskich (Dz. U. Nr 48, poz. 448) 1.71
ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954, z późn. zm.) 1.72
ustawa z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 4, poz. 27, z późn. zm.) 1.73
ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. Nr 179, poz. 1484, z późn. zm.) 1.74
ustawa z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 238, poz. 2390, z późn. zm.) 1.75
ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658) 1.76
ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.) 1.77
ustawa z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym (Dz. U. Nr 183, poz. 1353) 1.78
ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (Dz. U. Nr 249, poz. 1829) 1.79
ustawa z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 61) 1.80
ustawa z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571, z późn. zm.) 1.81
ustawa z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) 1.82
ustawa z dnia 31 stycznia 1989 r. o gospodarce finansowej przedsiębiorstw państwowych (Dz. U. z 1992 r. Nr 6, poz. 27, z późn. zm.) 1.83
ustawa z dnia 1 grudnia 1995 r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792, z późn. zm.) 1.84
ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694, z późn. zm.) 1.85
ustawa z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych (Dz. U. Nr 94, poz. 651) 1.86
inne ustawy 9.99

Kol. 2b - Podstawa prawna - informacje podstawowe - jeżeli pomoc została udzielona na podstawie ustawy nieoznaczonej kodami od 1.1 do 1.86 i został wybrany kod 9.99, wówczas w kolumnie 2b należy podać w następującej kolejności: datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym akt został opublikowany.

Kol. 2c - Podstawa prawna - informacje podstawowe - należy podać oznaczenie przepisu będącego podstawą udzielenia pomocy (w kolejności: artykuł ustawy, ustęp, punkt, litera, tiret).

Kol. 3a - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - jeżeli podstawą udzielenia pomocy był akt wykonawczy do ustawy, należy podać w następującej kolejności: nazwę organu wydającego akt, datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym akt został opublikowany.

Kol. 3b - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - należy podać oznaczenie przepisu aktu wykonawczego będącego podstawą udzielenia pomocy (w kolejności: paragraf, ustęp, punkt, litera, tiret).

Kol. 3c - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - jeżeli podstawą udzielenia pomocy była decyzja, uchwała lub umowa, należy podać symbol określający ten akt; w przypadku decyzji - numer decyzji, w przypadku uchwały - numer uchwały, w przypadku umowy - przedmiot oraz strony umowy.

Kol. 4 - Program pomocowy/pomoc indywidualna - podać numer programu pomocowego lub numer pomocy indywidualnej (numery obowiązujących programów pomocowych oraz pomocy indywidualnej publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów). W przypadku pomocy de minimis nie podaje się numeru.

Kol. 5 - Dzień udzielenia pomocy: należy podać dzień, w którym podmiot ubiegający się o pomoc nabył prawo do otrzymania tej pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego, bez wymogu wydania decyzji:

a) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy, z zastrzeżeniem lit. b,

b) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego - w przypadku udzielenia pomocy w podatku dochodowym,

c) dzień faktycznego przysporzenia korzyści finansowych - w przypadku braku obowiązku złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy

- chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.

Kol. 6 - Firma beneficjenta pomocy: należy podać pełną nazwę beneficjenta pomocy, któremu udzielono pomocy, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - imię i nazwisko beneficjenta pomocy.

Kol. 7 - Forma prawna beneficjenta: należy wpisać kod odpowiadający formie prawnej beneficjenta pomocy.

Wyszczególnienie Kod
1 2
przedsiębiorstwo państwowe 1.A
jednoosobowa spółka Skarbu Państwa 1.B
jednoosobowa spółka jednostki samorządu terytorialnego, w rozumieniu przepisów o gospodarce komunalnej 1.C
spółka akcyjna albo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w stosunku do których Skarb Państwa, jednostka samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwo państwowe lub jednoosobowa spółka Skarbu Państwa są podmiotami, które posiadają uprawnienia takie jak przedsiębiorcy dominujący w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów 1.D
beneficjent pomocy nienależący do kategorii określonych kodem od 1.A do 1.D 2

Kol. 8 - Wielkość beneficjenta: należy podać odpowiedni kod; wpisując kod, należy brać pod uwagę dane na ostatni dzień roku poprzedzającego rok sprawozdawczy.

Wyszczególnienie* Kod
1 2
mikroprzedsiębiorca 0
przedsiębiorca mały 1
przedsiębiorca średni 2
inny przedsiębiorca 3

* W rozumieniu rozporządzenia nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001, str. 33), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 70/2001 i rozszerzającym jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. Urz. UE L 63 z 28.02.2004, str. 22). Rozporządzenie zostało zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1976/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2204/2002, (WE) nr 70/2001 oraz (WE) nr 68/2001 w odniesieniu do przedłużenia okresu stosowania (Dz. Urz. UE L 368 z 23.12.2006, str. 85).

Kol. 9 - NIP beneficjenta: należy podać numer identyfikacji podatkowej.

Kol. 10 - Identyfikator gminy: należy podać pełne, siedmiocyfrowe oznaczenie gminy, w której beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.).

Przykład:

Jeżeli przedsiębiorstwo znajduje się w województwie dolnośląskim, powiecie bolesławieckim, gminie Bolesławiec, należy wpisać numer 0201011.

Kol. 11 - Klasa PKD: należy wpisać klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki) określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727).

Przykład:

W przypadku produkcji aluminium należy podać: 27.42.

Kol. 12 - Wartość nominalna pomocy - całkowita wielkość środków finansowych będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy, np. kwota udzielonej pożyczki lub kwota odroczonego podatku.

Kol. 13 - Wartość pomocy brutto: należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404).

Kol. 14 - Forma pomocy: należy podać wyłącznie kod oznaczający właściwą formę pomocy.

Forma pomocy Kod
1 2
dotacja A1.1
dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych (bezpośrednio dla przedsiębiorców) A1.2
inne wydatki związane z funkcjonowaniem jednostek budżetowych lub realizacją ich zadań statutowych A1.3
refundacja A1.4
zwolnienie z podatku A2.1
odliczenie od podatku A2.2
obniżka lub zmniejszenie, powodujące obniżenie podstawy opodatkowania lub wysokości podatku A2.3
obniżenie wysokości opłaty A2.4
zwolnienie z opłaty A2.5
zaniechanie poboru podatku A2.6
zaniechanie poboru opłaty A2.7
umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami A2.8
umorzenie odsetek od zaległości podatkowej A2.9
umorzenie opłaty (składki, wpłaty) A2.10
umorzenie odsetek za zwłokę z tytułu opłaty (składki, wpłaty) A2.11
umorzenie kar A2.12
oddanie do korzystania mienia będącego własnością Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków na warunkach korzystniejszych dla przedsiębiorcy od oferowanych na rynku A2.13
zbycie mienia będącego własnością Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku A2.14
umorzenie kosztów egzekucyjnych A2.15
jednorazowa amortyzacja A2.16
wniesienie kapitału B1.1
konwersja wierzytelności na akcje lub udziały B2.1
pożyczka preferencyjna C1.1
kredyt preferencyjny C1.2
dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych (dla banków) C1.3
pożyczki warunkowo umorzone C1.4
odroczenie terminu płatności podatku C2.1
odroczenie terminu płatności zaległości podatkowej lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami C2.1.2
rozłożenie na raty płatności podatku C2.2
rozłożenie na raty płatności zaległości podatkowej lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami C2.3.1
odroczenie terminu płatności opłaty (składki, wpłaty) C2.4
rozłożenie na raty opłaty (składki, wpłaty) C2.5
odroczenie terminu płatności kary C2.6
rozłożenie na raty kary C2.7
rozłożenie na raty kosztów egzekucyjnych C2.8
rozłożenie na raty odsetek C2.9
poręczenie D1.1
gwarancja D1.2
inne E

Kol. 15 - Przeznaczenie pomocy: należy podać kod wskazujący przeznaczenie pomocy.

Wyszczególnienie Kod
1 2
A. POMOC HORYZONTALNA
Pomoc na działalność badawczą, rozwojową i innowacyjną
pomoc na realizację projektów B+R+I a1.1
pomoc dla młodych innowacyjnych przedsiębiorstw a1.2
techniczne studium wykonalności a1.3
innowacje w obrębie procesów i innowacje organizacyjne w sektorze usług a1.4
usługi doradcze w zakresie innowacji i usługi wsparcia innowacji a1.5
wypożyczenie wysoko wykwalifikowanego personelu a1.6
klastry innowacyjne a1.7
Pomoc na ochronę środowiska a2
Pomoc na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw
nowe inwestycje a3
tworzenie nowych miejsc pracy a4
usługi doradcze a5
udział w targach i wystawach a6
prace badawczo-rozwojowe a7
techniczne studium wykonalności a8
koszty praw własności przemysłowej a9
Pomoc na zatrudnienie
tworzenie nowych miejsc pracy a10
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji a11
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych a12
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne a13
Pomoc na szkolenia a14
Pomoc na ratowanie a15
Pomoc na restrukturyzację a16
Pomoc udzielana na naprawienie szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia a17
Pomoc udzielana na zapobieżenie lub likwidację poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym a18
Pomoc udzielana na wsparcie krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim a19
Pomoc udzielana na promowanie kultury, nauki i oświaty oraz ochronę dziedzictwa kulturowego a20
Pomoc o charakterze socjalnym dla indywidualnych konsumentów a21
Kapitał podwyższonego ryzyka a22
Pomoc przeznaczona na ułatwienie rozwoju niektórych działań gospodarczych lub niektórych regionów gospodarczych, o ile nie zmienia warunków wymiany handlowej w zakresie sprzecznym ze wspólnym rynkiem a23
B. POMOC REGIONALNA
pomoc na wspieranie nowych inwestycji b1
pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją b2
duże projekty inwestycyjne b3
pomoc operacyjna b4
pomoc dla nowo powstałych małych przedsiębiorstw b5
C. INNE PRZEZNACZENIA
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym c5
pomoc de minimis e1
D. POMOC W SEKTORACH - przeznaczenia szczególne
1. SEKTOR HUTNICTWA ŻELAZA I STALI
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę d1.1
pokrycie wypłat dla zwalnianych pracowników lub pracowników, którzy wyrazili zgodę na przejście na wcześniejszą emeryturę d1.2
2. SEKTOR BUDOWNICTWA OKRĘTOWEGO
pomoc na przedsięwzięcia innowacyjne d2.1
pomoc związana z kredytami eksportowymi d2.2
pomoc na rozwój d2.3
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę d2.4
częściowe zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę d2.5
pomoc na wsparcie kontraktów na budowę statków d2.6
3. SEKTOR GÓRNICTWA WĘGLA
pomoc na pokrycie kosztów nadzwyczajnych d3.1
pomoc na pokrycie kosztów produkcji bieżącej dla jednostek objętych planem likwidacji d3.2
pomoc na pokrycie kosztów produkcji bieżącej dla jednostek objętych planem dostępu do zasobów węgla d3.3
pomoc na inwestycje początkowe d3.4
4. SEKTOR ŻEGLUGI MORSKIEJ
pomoc inwestycyjna d4.1
pomoc na poprawę konkurencyjności d4.2
pomoc na repatriację marynarzy d4.3
pomoc na wsparcie żeglugi bliskiego zasięgu d4.4
5. SEKTOR LOTNICTWA
pomoc na budowę infrastruktury portu lotniczego d5.1
pomoc na usługi portu lotniczego d5.2
pomoc dla przewoźników na rozpoczęcie działalności d5.3
6. INNA POMOC W SEKTORZE TRANSPORTU t

Kol. 16 - Źródło pochodzenia pomocy: należy podać kod odpowiadający jednej z wymienionych poniżej pozycji:

Wyszczególnienie Kod
fundusze krajowe A
środki pochodzące ze źródeł zagranicznych B

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

INFORMACJA O NIEUDZIELENIU POMOCY PUBLICZNEJ W DANYM OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM

I. Nazwa podmiotu uprawnionego do udzielania pomocy ........

II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu

uprawnionego do udzielania pomocy .......................

III. Kategoria podmiotu sporządzającego informację o

nieudzieleniu pomocy ....................................

IV. Siedziba podmiotu uprawnionego do udzielania pomocy .....

Informuję, iż w:

I kwartale ........... roku /

II kwartale ........... roku /

III kwartale ........... roku /

IV kwartale ........... roku /

........................ roku1)

nie udzielono pomocy.

Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:

_________________ _____________________ ______ __________

(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data) (telefon)

______

1) Wypełnić właściwą pozycję.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

SPRAWOZDANIE O POMOCY PUBLICZNEJ UDZIELONEJ NA DUŻE PROJEKTY INWESTYCYJNE

I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy .....................

II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu

udzielającego pomocy ....................................

III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy ..................

1 Oznaczenie programu pomocowego lub wskazanie, że udzielona została pomoc indywidualna
2 Podstawa prawna udzielonej pomocy
3 Numer regionu oraz nazwa miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja
4 Firma beneficjenta pomocy
5 Adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta
6 Wielkość beneficjenta
7 Przedsiębiorstwa partnerskie lub związane beneficjenta pomocy
8 Klasa PKD beneficjenta
9 NIP beneficjenta
10 Rodzaj projektu inwestycyjnego
11 Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą
12 Wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych (PLN)
13 Wartość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (PLN)
14 Wartość zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą
15 Wartość nominalna pomocy (PLN)
16 Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto (PLN)
17 Dzień udzielenia pomocy
18 Warunki monitorowania i zwrotu pomocy
19 Nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z PKWiU
20 Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu
21 Krótki opis projektu inwestycyjnego

Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:

_________________ _____________________ _______________

(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data i podpis)

Instrukcja sporządzenia sprawozdania

Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień:

I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy: należy podać pełną nazwę podmiotu udzielającego pomocy.

II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy.

III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy: należy podać dokładny adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy.

1. Oznaczenie programu pomocowego lub wskazanie, że udzielona została pomoc indywidualna - należy podać nazwę programu pomocowego, w ramach którego została udzielona pomoc (nazwy obowiązujących programów pomocowych publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), lub wskazać, że jest to pomoc indywidualna.

2. Podstawa prawna udzielonej pomocy - należy podać w następującej kolejności: datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym został opublikowany. Jeżeli pomoc była udzielana w ramach programu pomocowego, należy podać datę akceptacji programu.

3. Numer regionu oraz nazwa miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja - należy podać numer statystyczny regionu określony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2000 r. w sprawie wprowadzenia Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NTS) (Dz. U. Nr 58, poz. 685, z 2001 r. Nr 12, poz. 101, z 2002 r. Nr 34, poz. 311, Nr 177, poz. 1458 i Nr 191, poz. 1594, z 2003 r. Nr 208, poz. 2021, z 2004 r. Nr 98, poz. 998 i Nr 254, poz. 2534, z 2005 r. Nr 206, poz. 1705 oraz z 2006 r. Nr 34, poz. 237 i Nr 214, poz. 1576), na obszarze którego zlokalizowana jest inwestycja, oraz nazwę miejscowości.

4. Firma beneficjenta: należy podać pełną nazwę beneficjenta pomocy, któremu udzielono pomocy, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - imię i nazwisko beneficjenta pomocy.

5. Adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta - należy podać dokładny adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy.

6. Wielkość beneficjenta: należy podać wielkość beneficjenta (mikroprzedsiębiorca, przedsiębiorca mały, przedsiębiorca średni lub inny przedsiębiorca w rozumieniu rozporządzenia nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001, str. 33), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 70/2001 i rozszerzającym jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. Urz. UE L 63 z 28.02.2004, str. 22). Rozporządzenie zostało zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1976/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2204/2002, (WE) nr 70/2001 oraz (WE) nr 68/2001 w odniesieniu do przedłużenia okresu stosowania (Dz. Urz. UE L 368 z 23.12.2006, str. 85).

7. Przedsiębiorstwa partnerskie lub związane beneficjenta pomocy - należy podać nazwy przedsiębiorców, którzy posiadają 25 % lub więcej kapitału bądź praw głosu w przedsiębiorstwie beneficjenta pomocy.

8. Klasa PKD beneficjenta: należy wpisać klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki) określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727).

9. NIP beneficjenta - należy podać numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy.

10. Rodzaj projektu inwestycyjnego - należy wskazać jeden z poniższych rodzajów inwestycji:

a) utworzenie przedsiębiorstwa,

b) rozbudowa przedsiębiorstwa,

c) nabycie przedsiębiorstwa,

d) zasadnicza zmiana procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa,

e) dywersyfikacja produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów.

11. Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą - należy wskazać, czy koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą zostały ustalone na podstawie wartości inwestycji, czy na podstawie wielkości kosztów zatrudnienia.

12. Wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych.

13. Wartość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

14. Wartość zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

15. Wartość nominalna pomocy - całkowita wielkość środków finansowych będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy, np. kwota udzielonej pożyczki lub kwota odroczonego podatku.

16. Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto - należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404).

17. Dzień udzielenia pomocy - należy podać dzień, w którym została udzielona pomoc, w formacie dzień/miesiąc/rok.

18. Warunki monitorowania i zwrotu pomocy - należy podać szczegółowe warunki związane z monitorowaniem projektu i ewentualną procedurą zwrotu pomocy w przypadku zaistnienia niezgodności z warunkami, na jakich pomoc została udzielona.

19. Nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) - należy podać nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz klasę produktu określoną w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 89, poz. 844, z późn. zm.).

20. Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu - należy podać planowane terminy rozpoczęcia i zakończenia projektu w formacie dzień/miesiąc/rok.

21. Krótki opis projektu inwestycyjnego - należy przedstawić krótką charakterystykę planowanej inwestycji.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

SPRAWOZDANIE O ZALEGŁOŚCIACH PRZEDSIĘBIORCÓW WE WPŁATACH ŚWIADCZEŃ NALEŻNYCH NA RZECZ SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

wzór

Instrukcja określająca sposób sporządzenia sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych

Kolejne pozycje wypełnia się według poniższych wyjaśnień:

Bezpośrednio pod tytułem sprawozdania należy w rubryce "Sprawozdanie" wstawić znak X - w przypadku gdy sprawozdanie za rok, którego dotyczy, przekazywane jest po raz pierwszy, a w przypadku korygowania przekazanego sprawozdania - znak X należy wstawić w rubryce "Korekta".

I. Należy podać rok (w formacie czterech cyfr arabskich), którego sprawozdanie dotyczy.

II. Nazwa organu właściwego do poboru należności - należy podać pełną nazwę organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie.

III. NIP organu właściwego do poboru należności - należy podać NIP organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie.

IV. Kod województwa - należy podać oznaczenie kodowe województwa, na którego obszar rozciąga się właściwość terytorialna organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. W przypadku gdy organ jest właściwy do poboru należności na obszarze kilku województw, należy sporządzić odrębny formularz dla każdego województwa, w którym występują zaległości, oraz wskazać kod województwa, którego formularz dotyczy:

02 województwo dolnośląskie

04 województwo kujawsko-pomorskie

06 województwo lubelskie

08 województwo lubuskie

10 województwo łódzkie

12 województwo małopolskie

14 województwo mazowieckie

16 województwo opolskie

18 województwo podkarpackie

20 województwo podlaskie

22 województwo pomorskie

24 województwo śląskie

26 województwo świętokrzyskie

28 województwo warmińsko-mazurskie

30 województwo wielkopolskie

32 województwo zachodniopomorskie

V. Kod rodzaju zaległości - należy podać odpowiednią literę kodu, określającą rodzaj zaległości zawartych w przekazanym sprawozdaniu. Dla każdego kodu rodzaju zaległości należy sporządzić odrębny formularz, opierając się na poniższym zestawieniu:

A Podatki i opłaty stanowiące dochód budżetu państwa

C Inne zobowiązania wobec budżetu państwa

D Podatki i opłaty stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego

E Inne zobowiązania wobec jednostek samorządu terytorialnego

F Fundusz Ubezpieczeń Społecznych

G Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych

I Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

K Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

L Inne

W przypadku kodów C, E i L w tabeli w części VI w ostatniej rubryce "Uwagi" należy podać tytuł zobowiązania.

VI. Kwota zaległych należności przedsiębiorców oraz odpowiednio odsetki za zwłokę - należy podać kwotę zaległości oraz odpowiednio kwotę odsetek za zwłokę dla poszczególnych sekcji i grup PKD, według stanu tych zaległości na ostatni dzień roku, którego dotyczy sprawozdanie. W przedostatnim wierszu tabeli "Suma zaległości" należy podać łączną kwotę zaległości oraz odpowiednio odsetek ze wszystkich sekcji (w tys. PLN).

Na dole sprawozdania wpisać odpowiednio:

Osoba sporządzająca sprawozdanie - wpisać imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby, która przygotowała sprawozdanie.

Osoba upoważniona do kontaktów z Ministerstwem Finansów w sprawie przedstawionej informacji - wpisać imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby upoważnionej do ewentualnych kontaktów z Ministerstwem Finansów.

Data - wpisać datę sporządzenia sprawozdania.

Telefon, faks, e-mail - dane umożliwiające kontakt z Ministerstwem Finansów, zawierające pełne numery telefonów wraz z numerem kierunkowym.

Uwaga:

1. Kwoty zaległości oraz kwoty odsetek należy podawać w tysiącach PLN (złotych), zaokrąglając do pełnych tysięcy złotych zgodnie z ogólnymi zasadami zaokrąglania.

2. Sprawozdanie obejmuje stan wszystkich zaległości i odsetek od wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od faktu, czy została im udzielona pomoc.

3. Sprawozdania należy sporządzać w rachunku narastającym.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2007.133.923

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdania o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych.
Data aktu: 12/07/2007
Data ogłoszenia: 24/07/2007
Data wejścia w życie: 08/08/2007