Zm.: rozporządzenie w sprawie regulaminu postępowania przy rozpatrywaniu odwołań w sprawach o udzielanie zamówień publicznych.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 12 października 2001 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie regulaminu postępowania przy rozpatrywaniu odwołań w sprawach o udzielanie zamówień publicznych.

Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 1998 r. Nr 119, poz. 773, z 1999 r. Nr 45, poz. 437, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 93, poz. 1027 i Nr 110, poz. 1167 oraz z 2001 r. Nr 56, poz. 580, Nr 76, poz. 813, Nr 113, poz. 1208 i Nr 128, poz. 1403) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 1999 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpatrywaniu odwołań w sprawach o udzielanie zamówień publicznych (Dz. U. Nr 73, poz. 815) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 20 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do kosztów postępowania zalicza się:

1) koszty postępowania ponoszone przez Urząd Zamówień Publicznych, obejmujące wynagrodzenie za czynności arbitrów i ich uzasadnione wydatki poniesione w związku z rozpatrywaniem odwołania oraz wydatki i opłaty Urzędu Zamówień Publicznych związane z wykonywanymi czynnościami organizacyjno-technicznymi,

2) uzasadnione koszty uczestnika postępowania, w wysokości określonej na podstawie rachunków przedłożonych do akt sprawy, w tym kwoty uiszczone tytułem wpisu.",

2)
załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia,
3)
załącznik nr 2 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia,
4)
załącznik nr 3 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Do wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia postępowań przy rozpatrywaniu odwołań stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

PROTOKÓŁ POSIEDZENIA/ROZPRAWY*

W dniu ...... 20... r. w .......... Zespół Arbitrów w składzie:

przewodniczący:

...............................................................

...............................................................

arbitrzy:

...............................................................

...............................................................

z udziałem protokolanta .......................................

rozpoznał wniesione do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych

w dniu ........... 20.... r.

przez .........................................................

...............................................................

odwołanie od rozstrzygnięcia/braku rozpatrzenia/odrzucenia*

protestu z dnia ......... 20....... r.

przez zamawiającego ...........................................

Posiedzenie/rozprawę* rozpoczęto o godz. ...... min .......

Na posiedzenie/rozprawę* stawili się:

1) w imieniu zamawiającego:....................................

2) w imieniu wnoszącego odwołanie: ............................

Przewodniczący Zespołu Arbitrów przedstawił stan sprawy na

podstawie akt, ze szczególnym uwzględnieniem zarzutów

podniesionych w odwołaniu. Strony postępowania złożyły

następujące wyjaśnienia:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

Po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności sprawy przewodniczący

zamknął posiedzenie/rozprawę*. Po sporządzeniu i podpisaniu

wyroku przewodniczący Zespołu Arbitrów ogłosił orzeczenie

publicznie oraz odczytał motywy, którymi kierował się Zespół

Arbitrów przy wydaniu wyroku.

Posiedzenie/rozprawę* zakończono o godz. ........ min ......

Przewodniczący ........................

Protokolant............................

______

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WYROK

Zespołu Arbitrów z dnia ............... 20....... r.

Zespół Arbitrów w składzie:

przewodniczący:.......................

arbitrzy:.............................

......................................

z udziałem protokolanta ..............

po rozpoznaniu na ........ w dniu/dniach* .......... 20..... r.

w ................ odwołania wniesionego przez ................

...............................................................

od rozstrzygnięcia/odrzucenia/braku rozpatrzenia* przez

zamawiającego .................................................

....................... protestu z dnia .......... 20....... r.

orzeka:

1. ............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

2. Ustala wpis ostateczny w kwocie ........... zł .......... gr

(słownie zł:...............................................)

1) nakazuje ........................... dokonać wpłaty kwoty

w wysokości ............................. zł ............ gr

(słownie zł............................) na rachunek środków

specjalnych Urzędu Zamówień Publicznych ....................

w terminie 7 dni od dnia doręczenia wyroku,

2) zwrotowi z rachunku środków specjalnych Urzędu Zamówień

Publicznych na rzecz .......................................

podlega kwota ................... zł ........... gr (słownie

zł .......................................................).

3. Zasądza od ................... na rzecz.....................

koszty postępowania w wysokości ............ zł ......... gr

(słownie zł ...............................................).

4. Uzasadnienie:...............................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

............................................................

5. Na kwotę wpisu w wysokości..................... składają się

koszty ponoszone przez Urząd Zamówień Publicznych, w tym:

1) wynagrodzenie arbitrów w wysokości .......... zł .... gr,

2) wydatki poniesione przez arbitrów, określone na podstawie

rachunków załączonych do akt sprawy, w wysokości

................................ zł ............ gr,

3) wydatki i opłaty Urzędu Zamówień Publicznych w wysokości

................................ zł............. gr.

6. Na koszty postępowania w kwocie ............................

składają się koszty poniesione w związku z postępowaniem

odwoławczym, w tym:

1) kwota wpisu .............................,

2) wydatki poniesione przez .................... ustalone na

podstawie rachunków załączonych do akt sprawy,

w wysokości .......................... zł ........... gr.

Stosownie do art. 92a ust. 1 i 2 ustawy o zamówieniach

publicznych na niniejszy wyrok - w terminie 14 dni od dnia

doręczenia wyroku z uzasadnieniem - służy skarga

za pośrednictwem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do Sądu

Okręgowego w Warszawie1.

Przewodniczący:

..............................

Arbitrzy:

..............................

..............................

______

1 Nie dotyczy postępowań o udzielenie zamówienia publicznego

wszczętych przed dniem 26 października 2001 r.

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

POSTANOWIENIE

o sprostowaniu wyroku z dnia ........... 20....... r.

Na podstawie § 23 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów

z dnia 20 sierpnia 1999 r. w sprawie regulaminu postępowania

przy rozpatrywaniu odwołań w sprawach o udzielanie zamówień

publicznych (Dz. U. Nr 73, poz. 815 i z 2001 r. Nr 133,

poz. 1485) Przewodniczący Zespołu Arbitrów postanowił:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

...............................................................

Przewodniczący

.............................

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.133.1485

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie regulaminu postępowania przy rozpatrywaniu odwołań w sprawach o udzielanie zamówień publicznych.
Data aktu: 12/10/2001
Data ogłoszenia: 21/11/2001
Data wejścia w życie: 06/12/2001