Wydatki na reklamę suplementów i leków zwiększyły się z 1,4 mld w 2012 roku do 3,1 mld zł w 2014 roku. Równolegle z tym rośnie spożycie tych, które można kupić bez recepty. W tym roku padł kolejny rekord.

Polacy kupili najwięcej suplementów diety od lat. Wydali na nie tylko w pierwszej połowie tego roku 1,54 mld zł, kupując 94,5 mln opakowań. To o 10 mln więcej niż w porównywalnym okresie zeszłego roku i 22 mln więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2012 roku.
 

Jak tłumaczył Michał Pilkiewicz z IMS Health, firmy analizującej wartość rynku leków, firmom o wiele łatwiej zarejestrować suplement niż lek OTC (bez recepty), nie wspominając o leku na receptę, który musi przejść bardzo dokładne kontrole. Suplement to środek spożywczy, więc podlega mniejszym restrykcjom.

Tymczasem według ekspertów suplementy to produkty, których przedawkowanie może szkodzić. 
- Większość lekarzy mówi głośno, że suplementy nic nie dają, a wręcz szkodzą. Ich zakup to więc wyrzucanie pieniędzy w błoto - mówi profesor Zbigniew Fiałek, dyrektor Narodowego Instytutu Leków. (pap)
 
 
LEX Apteka to jedyny na rynku elektroniczny serwis dla właścicieli i kierowników aptek, który odpowiada na najważniejsze pytania z zakresu prawa farmaceutycznego dotyczącego aptek, prawa pracy w aptekach, marketingu i zarządzania, rynku leków oraz praw i ochrony klientów aptek. Serwis zapewni każdemu farmaceucie codzienny dostęp do czytelnych i jasnych informacji i interpretacji prawa między innymi z zakresu: zasad wydawania recept, dystrybucji leków, sposobów na zwiększenie sprzedaży w aptece, narzędzi marketingowo – reklamowych oraz sprzedażowych jakie można wykorzystywać w aptece. 
 
Więcej informacji: www.lex.produkty.pl