Rozporządzenie realizuje upoważnienie określone w art. 30a ustawy z 28 kwietnia 2011 roku o systemie informacji w ochronie zdrowia (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1535).
Przewiduje on utworzenie Systemu Obsługi List Refundacyjnych (SOLR), który będzie umożliwiał składanie wniosków określonych w art. 24 ustawy z 12 maja 2011 roku o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1536), w tym między innymi wniosków o objęcie refundacją lub zmianę urzędowej ceny.
Zgodnie z założeniami, SOLR będzie umożliwiał w pełni elektroniczne złożenie wskazanych wniosków wraz z załącznikami, ich edycję i uzupełnianie ewentualnych braków formalnych. Również w formie elektronicznej generowane będą dokumenty niezbędne do prac Komisji Ekonomicznej MZ oraz decyzje administracyjne.
System ma rozpocząć pełne działanie 1 stycznia 2018 roku. W okresie przejściowym wnioski będą mogły być składane również w formie papierowej.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 23 grudnia 2016 roku w sprawie minimalnej funkcjonalności Systemu Obsługi List Refundacyjnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1).
Opracowanie: adw. Damian Konieczny
Źródło: www.rcl.gov.pl, stan z dnia 1 stycznia 2016 r.