Mogły o tym świadczyć takie sformułowania jak na przykład: „Zdrowe oddychanie po Pneumolanie” czy „Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela”.

W rezultacie decyzji Urzędu spółka została zobowiązana do usunięcia z reklam zwrotów sugerujących,, że produkty te mają właściwości lecznicze i zapobiegają chorobom, tym samym wprowadzających w błąd konsumentów.

Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w 2500 aptek na terenie całej Polski. Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej.

W toku są jeszcze trzy postepowania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące reklam suplementów diety: dwa przeciwko Aflofarm Farmacja Polska (urząd sprawdza reklamy suplementów diety: Magmisie, RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior) oraz Logihub (reklamy produktu Green Magma).

Poza tym, na początku 2017 roku UOKIK wydał decyzję w sprawie Olimp Laboratories. Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do tego, że usunie skutki nieuczciwej reklamy. Na własny koszt wyemitowała w radiu komunikaty o tym, że mogła wprowadzać w błąd w reklamach Chela Mag B6.

Urząd przypomina, że suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi. Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety. W związku z tym przypisywanie im właściwości leczniczych w reklamie jest bezprawne.

Źródło: www.uokik.gov.pl

 [-OFERTA_HTML-]